Нещо им стана на мотоциклетните производители. Втурнаха се да представят 125-кубикови машини, с които агакуват пазара – Honda, КТМ, Aprilia… Сега и Yamaha. Сякаш искат да спечелят на „младите сърцата“.
В гамата на Yamaha бе обявен моделът XSR125. Той обаче е малко по-различен от традиционните 125-кубикови байкове, обикновено с формата на спортисти. Този модел е за онези мотоциклетисти, които оценяват безупречната комбинация от класически дизайн с непреходен неоретро външен вид и най-актуална технология. Затова моделите Sport Heritage на Yamaha са истински уникални. Всеки модел XSR е създаден да осигурява не просто изключителни преживявания при каране, но и да даде възможност на собственика си да подчертае своята индивидуалност и да изрази характера си.
Философията Faster Sons на Yamaha е вдъхновена от миналото, докато гледа твърдо към бъдещето. Това е подход, който намира отзвук в свободолюбивите мотоциклетисти, които отъпкват свой собствен път. Цялата сцена Yard Built е вдъхновена и насърчена от движението Faster Sons. Затова през последните 6 години най-уважаваните конструктори на къстъми в Европа, а и по света, създадоха много радикални и провокиращи машини, използващи модел на Yamaha Sport Heritage за отправна точка.
Сега гама е с флагман 3-цилиндров XSR900, плътно следван от 2-цилиндровия XSR700. Затова дойде и моментът за новия модел, който ще разкрие стилът на живот Faster Sons за напълно нова аудитория. Проектиран и изграден по същите високи стандарти за качество като по-старите си братя и сестри, XSR125 предлага на по-младите мотоциклетисти възможността да изпитат уникалното преживяване да карат и гордостта да притежават XSR. Той е с първокласна изработка и доказаната надеждност на Yamaha, а и на добра цена.
Пътуването ще стане много по-забавно с XSR125, защото е конструиран по висок стандарт, включващ най-съвременния двигател на Yamaha, пъргава рама за управление, и с най-нова технология, съчетана с непреходния стил от миналото.
Цветовите схеми, вдъхновени от миналото, детайлите и първокласна конструкция на Yamaha, правят забележим този мотоциклет. XSR125 е машината, която ясно заявява себе си и притежава поведението, технологията и стила, които да го подкрепят. Моторът е проектиран да бъде лек, пъргав и приятен за всекидневно каране и е идеалният избор за много ездачи. Те може да са тепърва прохождащи в мотоциклетизма и ще бъдат успокоени от удобната изправена позиция на каране, както и от плавното окачване и лесното управление. Утвърдените мотористи ще оценят забавната природа на най-новата машина от гамата Sport Heritage на Yamaha.
Както всеки модел Sport Heritage на Yamaha, XSR125 разполага с елементи като заоблен резервоар, дълга плоска седалка и кръгъл фар придават на новия 125-кубиков мотоциклет дързък и уникален вид. Той подчертава наследството му на Faster Sons. Точно както XSR900 и XSR700, новият XSR125 почита миналото, докато гледа напред към бъдещето с най-новите технологии, като изцяло LED осветление и LCD инструменти.
XSR125 се задвижва от 4-клапанов едноцилиндров двигател с течно охлаждане, обем 125 куб.см и съответстващ на Евро 5. Той е със същия дизайн като двигателя, използван в MT-125 Hyper Naked и R125 Supersport. Той има мощност 11 кВт, които са максимално допустимите в категория А1, което го прави един от най-мощните в класа.
Една от забележителните технологични характеристики на XSR125 е системата на Yamaha за променливо управление на клапаните (VVA), която позволява на двигателя да произвежда голям въртящ момент при по-ниски обороти. Резултатът е мотоциклет, който е лесен и приятен за използване в града, но и може да осигури вълнуващо пътуване по магистралата. Още по-приятен е регулирания тон на ауспуха.
Моторът отговаря на изискванията на Евро 5, а ниските емисии на XSR125 му позволяват да се движи в онези градски центрове, където се прилагат все по-строги разпоредби за качеството на въздуха. Това го прави идеален за пътуване до работа.
За да се постигне първокласно поведение на пътя заедно с добра реакция при управление и лесен и приятен характер за каране, XSR125 е оборудван с предна вилка USD 37 мм. Вилката с плавен ход играе важна роля за превръщането на мотоциклета за градски пътувания в удобен и пъргав избор за различни ситуации. Предната вилка USD също подчертава цялостната премиум спецификация на XSR125. Той е един от най-достъпните модели в клас 125 куб.см. Комбинацията от широка задна гума 140/70-17 и предна гума 110/70-17 заедно с леки алуминиеви джанти с 10 спици гарантира бърза реакция на окачването.
XSR125 е с LED осветление. LED фарът е с класическа кръгла форма, която олицетворява уникалната комбинация от класическия стил на мотора с най-съвременна технология, докато компактната LED задна светлина подчертава пъргавия и лек външен вид.
Шасито се отличава с усъвършенствания дизайн на рамата Deltabox на Yamaha с две греди, преминаващи по права линия от кормилната колона до шарнира на люлеещото се рамо за изключително здраво, но леко шаси. С компактно междуосие 1330 мм и достъпна височина на седалката 810 мм шасито XSR125 е проектирано да е удобно за мотоциклетисти с всякакъв ръст.
Всеки детайл на XSR125 е създаден така, че да бъде верен на философията Faster Sons. При нея непреходният дизайн се съчетава със съвременните технологии. Кръглият LCD инструмент включва сатененочерен корпус с бляскав хромиран кант. LCD инструментът със светли символи показва ясна и лесна за разчитане информация. Външният вид в неоретро стил допълва съвършено кръглия фар, боядисаните калници и цветовете и графичните елементи в ретро стил.
ДРУГИ
Първи поглед: 2025 KTM 350 XC-F Factory Edition Johnny G Replica
KTM обявява предстоящите планове за нови модели за 2025
Husqvarna Mobility разкрива лимитирана серия модели
МОТО СПОРТ
Гран При на Валенсия е под въпрос, сезонът в MotoGP може да завърши този уикенд
Кметът на Сопот награди състезатели по офроуд
Дани Луис с победа в състезанието Fallen Timbers AMA Hard Enduro East
Жоел Сметс поема ръководството на Red Bull KTM Factory Racing за сезон 2025
Кирково е домакин на BG X Enduro Championship
АВТО СПОРТ
Наказват Верстапен за Гран при на Бразилия
Карлос Сайнц спечели в Мексико втора победа за сезона
Сайнц изненада Верстапен и Норис и ще стартира първи в Мексико
Формула 1: Първа тренировка за Голяма награда на Мексико
KTM X-BOW GT2: историята на носителя на титлата