ноември 3, 2024

Motosport.bg

Мото новини от последните минути

Нови системи за задвижване за новите Golf Variant и Golf Alltrack

Гамата от задвижващи агрегати при новия Golf Variant ще включва двигатели на бензин (TSI), дизел (TDI), природен газ/метан (CNG) и mild хибридни варианти на задвижване. Всички бензинови и дизелови двигатели използват системи за директно впръскване на гориво и принудително пълнене с турбокомпресор. След лансирането на пазара на всички двигатели в гамата, диапазонът на мощността ще се простира от 66 кВт (90 к.с.) до 147 кВт (200 к.с.).

За моделите с предно предаване е разработена и нова, високоефективна 6-степенна механична предавателна кутия, която позволява допълнително намаляване на емисиите на CO2. Всички двигатели в гамата на новия Golf Variant и Golf Alltrack отговарят на изискванията на нормата за емисии Euro 6d-ISC FCM.

 Бензинови двигатели TSI.

TSI двигателите на новия Golf Variant са оборудвани с филтър за твърди частици и се предлагат във варианти с максимална мощност 81 кВт (110 к.с.), 96 кВт (130 к.с.) и 110 кВт (150 к.с.). Към тях през следващата година ще се присъедини и вариантът TGI на сгъстен природен газ – метан и мощност 96 кВт (130 к.с.). При версията с максимална мощност 110 к.с. за първи път в Golf Variant се използват 1.0-литров трицилиндров двигател. При TSI двигателите с мощност 130 к.с. и 150 к.с. става дума за 1,5-литрови двигатели със система за активно управление на цилиндрите ACT (Active Cylinder Management).

Всички двигатели с мощност до 130 к.с. използват високоефективния работен цикъл на Милър (TSI Miller) и принудително пълнене с турбокомпресор с променлива геометрия VTG. В рамките на стандартното оборудване двигателите TSI се предлагат в комбинация с 6-степенна механична предавателна кутия. Вариантите със 7-степенна трансмисия с два съединителя DSG са с мощност от 110 к.с. нагоре и използват mild хибриднo задвижванe eTSI с 48 V. Версия eTSI със 110 к.с. също се предлага за клиентите.

 Mild хибридно задвижване eTSI.

Версиите eTSI с бензинови двигатели в състава на mild хибридни системи за задвижване се предлагат за първи път в Golf Variant. Съчетанието от ремъчен стартер-генератор с 48 V, литиево-йонната акумулаторна батерия с 48 V и последното поколение авангардни, високоефективни TSI агрегати осигурява перфектна динамика и едновременно с това спомага за значително намаляване на разхода на гориво.

Вариантите с mild хибриднo задвижванe ще се предлагат с нива на мощност 81 кВт (110 к.с.), 96 кВт (130 к.с.) и 110 кВт (150 к.с.), като всички eTSI версии разполагат с мощна рекуперативна функция за оползотворяване на излишната енергия при спиране. Електрическата система с напрежение 48 V дава и възможност за движение по инерция при напълно изключен двигател с вътрешно горене. Пълното му отцепване с помощта на 7-степенна трансмисия с два съединителя DSG снижава допълнително съпротивлението и спомага за икономията на гориво.

Рестартирането на двигателя при mild хибридната система с 48 V е значително по-удобно, а версиите eTSI се отличават и с изключително добра динамика при потегляне благодарение на възможността за добавяне на допълнителен въртящ момент чрез електрическата „boost” функция.

Системата с напрежение 48 V се използва в рамките на силовия тракт в допълнение към стандартната бордова мрежа с напрежение 12 V в автомобила. Със своите проводници със сравнително малко сечение (и съответно ниско тегло на кабелните връзки), системата позволява преноса на големи количества електроенергия, с което спомага за по-ефективен процес на рекуперация при намаляване на скоростта и спиране.

Съхраняваната в литиево-йонната акумулаторна батерия с 48 V енергия се използва както за захранването на бордовата електромрежа с 12 V и свързните с нея консуматори в автомобила, така и за задвижване на ремъчния стартер-генератор с 48 V на mild-хибридната система. Той на свой ред съвместява ролите на алтернатор, стартер и малък, лек тягов електродвигател, който за кратко, но незабавно и ефективно увеличава въртящия момент при потегляне.

Тягата на агрегата се предава чрез ремъчната предавка. Стартер-генераторът се използва и за почти неусетното стартиране на двигателя с вътрешно горене, който по време на движение остава изключен винаги и толкова дълго, колкото е възможно.

Дизелови двигатели TDI.

Турбодизеловите двигатели с директно впръскване на новия Golf Variant са разработени наскоро от инженерите на Volkswagen. Двата 2,0-литрови TDI агрегата се предлагат във версии с максимална мощност 85 кВт (115 к.с.) и 110 кВт (150 к.с.) и могат да се поръчат в комбинация както с механична предавателна кутия, така и с DSG трансмисия. За Golf Alltrack Volkswagen ще предложи и TDI агрегат с мощност 147 кВт (200 к.с.), съчетан стандартно със 7-степенната DSG трансмисия с два съединителя.

 

Ефективността на TDI двигателите е значително оптимизирана с цел намаляване на емисиите на CO2 при едновременно подобряване на пъргавината и динамичните показатели. Благодарение на новата SCR система за селективна редукция с двукратно впръскване (Тwin dosing) на добавката AdBlue, емисиите на NOx са значително намалени. При нея се използват два последователно разположени в изпускателната система SCR катализатора, всеки от които разполага с отделно устройство за впръскване на добавката AdBlue.

Първият SCR катализатор е разположен близо до двигателя и достига оптималната си работна температура малко след стартиране, което спомага за изключително бързо снижаване на емисиите на NOx. Разположението му в близост до двигателя е от полза и при режими на движение с ниско натоварване.

Вторият SCR катализатор е по-назад в изпускателния тракт и е монтиран в долната част на каросерията на автомобила. Поради по-голямото  разстояние до двигателя, температурата на потока от газове на входа на втория катализатор може да бъде с до 100° C по-ниска и в резултат на това SCR катализаторът е особено ефективен в режим на високо натоварване – движение с висока скорост на магистрала или теглене на прикачни товари.

Така независимо от режима на работа на двигателя, двойното дозиране на добавката AdBlue гарантира, че един от двата SCR катализатора винаги работи в оптималния за него температурен диапазон. Това на свой ред повишава ефективността на процеса на последваща обработка на азотните окиси, при която те се трансформират в напълно безвреден азот и водна пара.