декември 2, 2022

Motosport.bg

Мото новини от последните минути

Нови цветове и мониторинг на гумите в двете версии на Gold Wing

23YM HONDA GOLD WING

Флагманите на Honda – GL1800 Gold Wing и GL1800 Gold Wing Tour са подложени и на технически подобрения с фокус върху безопасността за моделната 2023 г.

Нови цветове и система за мониторинг на налягането в гумите, наред с още други технически подобрения въвежда от 2023-а моделна година Honda във флагманите си GL1800 Gold Wing и GL1800 Gold Wing Tour. Първият вече ще се предлага и в Iridium Gray Metallic / Mat Pearl Morion Black, съчетани с червени капаци на двигателя. GL1800 Gold Wing Tour вече може да бъде поръчван в цвят черен графит Graphite Black с кафяви капаци на двигателя, както и в металика Beta Silver Metallic/Iridium Gray Metallic. Опцията Graphite Black на версията Tour ще може да бъде съчетана и с механична трансмисия, докато класическият Gold Wing остава само с автоматика DCT от трето поколение. Новост и при двата вариант е системата за мониторинг на налягането в гумите TPMS.

Актуализации на модела: Gold Wing – основополагащият туристически флагман на Honda – напълно се прероди през 18YM с радикално намаляване на масата, предно окачване и напълно нов, шестцилиндров двигател. Статутът му на флагман на новите технологии е утвърден с авангардни функции, включително 7-степенна трансмисия с двоен съединител (DCT), 7-инчов TFT екран, навигация с жирокомпас, Apple CarPlay™, Android Auto™, електронен екран, Smart Key, 4 режима на каране и асистент за потегляне по наклон.

За 23-а моделна година той получава нова система за следене на налягането в гумите (TPMS) и нова зашеметяваща цветова гама.

  1. Въведение

Honda Gold Wing, от представянето си като 1000-кубикова машина през 1975 г. винаги е представлявал най-доброто в пътуването на две колела. И това е мотоциклет, извървял много път, растящ във физически размери и обем през десетилетията, като през цялото време създава трайна и ненадмината репутация за лукс, качество и комфорт.

През 2018 г., в отговор на развитието на демографията и пазара на мотоциклети, той направи радикално отклонение от традиционната си траектория на актуализиране. GL1800 Gold Wing и Gold Wing Tour* поеха в нова посока, станаха по-елегантни, по-леки и по-пъргави, като същевременно добавиха множество нови функции, за да утвърдят репутацията си на технологични флагмани.

И в резултат на това Gold Wing незабавно стана още по-привлекателен, достигайки до по-младото поколение мотоциклетисти, които може да са пренебрегнали или просто не са познавали предишното му въплъщение.

През 2020 г. подобренията в окачването и маневреността при ниска скорост допълнително допълниха емоционалния 6-цилиндров двигател, който бие в сърцето на първокласния турър на Honda. Година по-късно Gold Wing получи аудио ъпгрейд, а през тази се предлага само с трансмисия с двоен съединител (DCT).

За 2023 г. Gold Wing получава нова система за следене на налягането в гумите (TPMS), която бързо и ясно предупреждава водача, ако налягането в гумите е ниско, освен това получава нова зашеметяваща цветова комбинация.

  1. Преглед на модела

Двигателят и шасито на Gold Wing са проектирани в унисон с моделна 2018-а година, за да изместят позицията на каране напред и да създадат много по-компактен мотоциклет. Рамка от алуминиева греда е конструирана около предна вилка с двоен носач, която позволява двигателят да бъде разположен отпред в машината, докато предното колело се движи нагоре и надолу в по-вертикална равнина, като същевременно осигурява висококачествен контрол на окачването и стабилност на предния край благодарение на неговата твърдост и намаленото триене.

Оптимизиран по размер 24-клапанният 6-цилиндров боксеров двигател не загуби нищо от своята мощност, лавината от въртящ момент или пристрастяващата мощност. Добавянето на Throttle By Wire (TBW) управление донесе със себе си 4 режима на водача: TOUR, SPORT, ECON и RAIN; работата на двойната комбинирана спирачна система (D-CBS) се променя в зависимост от избрания режим. Асистентът за потегляне по наклон (HSA) и Idling Stop улесняват управлението и подобряват горивната ефективност.

DCT разполага със 7 скорости, с усещане за съединителя, скорост на превключване на предавките и обхват на оборотите на по-висока/по-ниска предавка, пригодени специално за всеки режим на каране. Освен това разполага с функция „пълзене“ напред и назад.

Gold Wing предлага пълно усещане за свобода, с истинско удоволствие от карането и производителност, съчетани със стилен дизайн. Аеродинамично ефективен обтекател насочва въздуха около ездача, докато електронният екран се настройва според предпочитанията; луксозните седалки предлагат комфорт през целия ден. Леката аудио система и високоговорителите демонстрират невероятно качество на звука. И функции като Smart Key операция, Apple CarPlay™, Android Auto™ и Bluetooth™ осигуряват модерни удобство и свързаност.

Новост за 23-та моделна година е системата за следене на налягането в гумите (TPMS) и GL1800 Gold Wing се предлага ексклузивно в красив, чисто нов цвят Iridium Grey Metallic/Mat Pearl Morion Black с червени детайли върху корпусите на двигателя.

  1. Основни характеристики

3.1 Стил и оборудване

  • 7-инчов TFT дисплей предоставя информация за каране, навигация, аудио, включваща новата система за следене на налягането в гумите (TPMS)
  • Опънатите линии със съвременен ръб показват мотоциклета отдолу
  • Електрическо предно стъкло, регулируемо по ъгъл и височина
  • Круиз контролът работи гладко чрез електронно управление на дроселната клапа (TBW)
  • Голям капацитет за багаж за уикенд обиколки
  • Apple CarPlay™ и Android Auto™ позволяват използване на смартфон
  • Пълно LED осветление и индикатори за автоматично изключване
  • Управлението на интелигентния ключ добавя удобство при запалване и багаж
  • Два USB Type-C гнезда

Линиите на Gold Wing излъчват усъвършенстван, атлетичен дух. Уникалният силует е допълнен от шаси и двигател с огромен динамичен потенциал и първокласни материали. „Лицето“ му е дръзко наклонено напред и в комбинация с компактните пропорции на обтекателя излъчва динамика.

Централен елемент е обтекателят, чиито отсечени и аеродинамични линии добавят доза напрежение и загатват за огромен потенциал.

На показ в цялата им функционална красота са изложени и предното окачване с двойни носачи, плоският 6-цилиндров двигател, ауспусите. Всички тези дизайнерски елементи заедно създават авангарден стил, допълнен от невероятни нива на инженерното майсторство.

Комфортът, управлението на топлинната енергия и въздушните струи също са на първо място в дневния ред на Gold Wing. Обтекателят завихря въздушния поток около ездача и втората седалка, като ефективно осигурява приятен охлаждащ бриз.

Малък екран, управляван електронно от лявата част на кормилото, осигурява отлична защита от вятър, но в същото време усещане за пространство и свобода, когато е необходимо. Регулирането на ъгъла и височината му е безстепенно. Като опции се предлагат по-голям, напълно регулируем дефлектор за ръцете и горната част на тялото и фиксирани дефлектори за долната част на краката и стъпалата.

Седалката е разделена на две отделни части. Водачът напълно може да се фокусира и наслади върху карането на мотоциклета. Формата на седалката му е удобна и с висока странична поддръжка, като същевременно позволява движение и лесен достъп до земята.

Цялото осветление е LED. Долната част на фаровете е с 5 полирани оптични лещи от двете страни, за да създаде светлинен подпис на къси светлини Jewel-Eye. Използването на дълги светлини в горната част създава стереоскопичен ефект. Предните мигачи се намират в огледалата и се изключват автоматично, системата сравнява разликата в скоростта на предните и задните колела и изчислява кога да отмени индикацията спрямо ситуацията.

По време на каране зададената от разположения на дясното кормило круиз-контрол скорост се показва в долната лява част на скоростомера. Чрез системата TBW се постига плавен преход към определената скорост и изключително плавна работа, особено при изкачване. И след завършване на забавяне с работеща система за круиз контрол, Gold Wing се връща към предварително зададената скорост с подходящ график за превключване.

Луксозното оборудване създава уникален кокпит. Върху циферблатите са нанесени различни нискоконтрастни цветове в тъмни тонове, като периферните зони образуват конусовидни наклони, за да създадат усещане за дълбочина. Метален пръстен обгражда всеки циферблат, а градуировките светят в LED.

7-инчовият пълноцветен TFT дисплей с течни кристали предоставя цялата информация за аудио и навигационните системи, както и режимите на каране и настройката на окачването. Информацията се показва в диференцирани сегменти в много функционален ред, така че ездачът да може да получи всички необходими данни с минимално движение на очите.

Яркостта се настройва автоматично, като максималният интензитет на светлината на екрана е 1000 cd и мотоциклетистът може да избира между 8 нейни нива. Налягането в гумите се показва като числова стойност в долната лява част на инструментите. Новост за 2023-а година е системата за следене на налягането в гумите, която сигнализира с ярка предупредителна светлина, ако то стане твърде ниско.

Гордо място на централната конзола и Smart Key заема емблемата Gold Wing. Нейният ясен 3D, двуцветен хромиран дизайн обединява силата и достойнството на лъвска глава с величествените крила на орел, готов да се хвърли с хищно разперени нокти. Интелигентният ключ активира всички системи на мотоциклета и аварийния ключ. Запалването и заключването на кормилото могат да се включват или изключват, докато носите Smart Key.

Повечето собственици на Gold Wing правят кратки, 2-3-дневни обиколки, така че общият обем от 60 л на багажника между двата коша е достатъчен. Като опция се предлагат ексклузивно проектирани вътрешни чанти. При наличието на Smart Key едно просто натискане на бутон отваря кошовете. Възможно е и временно отключване чрез дистанционно управление, бутонът за отключване на Smart Key осигурява незабавен достъп на пътника.

Gold Wing е съвместим с Apple CarPlay™ и Android Auto™, така че ездачът може да използва персонализираните информация и съдържание от своя смартфон. Налични са и Bluetooth™ връзка, както и две USB Type-C гнезда за включване.

Висококачествените и леки високоговорители осигуряват превъзходно качество на звука. Пътникът разполага с превключвател за управление на звука.

Навигационната система се показва на 7-инчов, пълноцветен TFT екран с течни кристали в централната част на инструментите и включва жирокомпас, което означава, че насочването продължава дори в тунел. Възможна е и отмяна на която и да е точка от пътя или операция с инструкции „върни се у дома“ по време на каране. Картите се актуализират и предлагат възможност за въвеждане на до 99 различни точки за подробно планиране на пътуването.

Капацитетът на резервоара за гориво е 21 л с разход на гориво 5,5 л/100 км.

3.2 Шаси

  • Алуминиева отливка, двойна тръба
  • Предно окачване с двоен носач и задно Pro-Arm
  • ABS и двойна комбинирана спирачна система (D-CBS)

Отлятата под налягане алуминиева двугредова рамка на Gold Wing е проектирана да постави двигателя в тясно пространство; структурната му дебелина е оптимизирана във всяка зона, за да осигури гладко и стабилно возене, от скоростта на ходене нагоре, независимо дали по тесни градски улици или на открито.

Освен преместването на предното колело напред при пълна компресия на окачването, друго предимство на предното окачване с двойни напречни носачи е намаляването на триенето при плъзгане (от отклонение на неравностите и управление), което стандартната телескопична вилка създава, докато опорите се движат нагоре и надолу в вилица крак. Лагерите се използват във всички зони на втулките на вала за ход на кормилното управление и окачването, като допълнително намаляват триенето.

Кормилното управление – чрез двойните държачи на вилката – също е отделено от окачването, осигурено от единичен амортисьор, а моментът на отклонение на Gold Wing го прави пъргав и по-лесен за управление. Патентовани кормилни напречни щанги свързват кормилото с предната ос и шарнира му.

Наклонът и следата са зададени на 30,5°/109 мм, с междуосие от 1695 мм. Gold Wing тежи 367 кг мокър.

Двойната комбинирана спирачна система (D-CBS) разпределя оптимално спирачните сили към предните и задните колела. Използването на един ABS модулатор от лек циркулационен тип, интегриран със спирачното ECU, намалява масата в спирачната система. Той работи и в тясна връзка с текущия избран режим на каране, като автоматично настройва спирачните характеристики спрямо ситуацията на каране. Двойните 320-милиметров предни дискове са захванати от 6-бутални апарати, а задните 316-милиметрови – от 3-бутален.

Gold Wing също се възползва от люлеещо се рамо Pro-Arm, което се прикрепя към рамката от лявата ѝ страна. Дясната страна служи за достъп за поддръжка. Това позволява много по-голяма свобода на проектиране и прави машината по-лесна за управление, освен това допринася за стабилността. Pro-Link осигурява прогресивно действие на окачването и комфорт, докато навсякъде се използват сферични шарнири, които елиминират усукването. Задното предварително натоварване се регулира ръчно.

3.3 Двигател

  • Хоризонтално разположен 6-цилиндров боксер 24-клапанен SOHC
  • Електронно управление на дросела (TBW) с 4 режима на водача за персонализиране на мощността
  • Режимите на каране също управляват амортисьорите на окачването и спирачната сила
  • Стоп на празен ход, интегриран стартер генератор (ISG) и асистент за потегляне по наклон (HSA)

За реализиране на потенциала за управление на шасито и поддържане на пристрастяващата доставка на мощност, която прави иконата Gold Wing толкова привлекателна, се грижи 1833-кубиков, хоризонтално разположен, 6-цилиндров двигател с по четири клапана на цилиндър.

Пиковата мощност от 93 кВт се постига при 5500 об/мин, а максималния въртящ момент от 170 Нм – при 4500 об/мин. Размерът на отвора от 73 мм съответства на хода от 73 мм, левият и десният цилиндър са отместени с 4 мм, а гилзите на цилиндъра са алуминиеви. Степента на компресия е 10,5:1.

Цилиндровите глави на Unicam – входящите клапани се задвижват от кобилицата с пръст, изпускателните клапани от ролковите кобилици – също използват коаксиален вал на кобилицата както за входа, така и за изпускането. Горивните камери са с 4-клапанна конструкция „pentroof“ с входящи отвори, предназначени да насърчават „търкалящите“ потоци вътре в цилиндрите, като по този начин подобряват ефективността. Превръзките на буталата носят молибденово покритие за намаляване на триенето.

Управлението на двигателя Throttle By Wire (TBW) добавя 4 режима на водача за промяна на характера и подаването на мощност, свързани с амортисьорите на окачването и двойната комбинирана спирачна система (D-CBS):

Режимът TOUR е основната настройка за комфорт и мощност. SPORT осигурява силно ускорение с по-стабилно поведение на амортисьорите и натиск върху лоста на задната спирачка. Режимът ECON предлага максимална икономия на гориво и лесно управление. RAIN намалява яркостта на циферблата.

Има два канала за всмукване на въздух, разположени отпред отляво и отзад вдясно. Тази структура генерира завихряне при засмукване на въздуха – резултатът е по-ефективно използване на цялата повърхност на въздушния филтър и намаляване на съпротивлението. Вътрешното оформяне на двата канала е оптимизирано, за да се приведе в съответствие с входящите импулси в диапазона на ниските обороти на двигателя.

За да допълнят дълбокия бас на двигателя, ауспусите издават мощен пулс без прекомерен шум. Площите на напречното сечение на изпускателните тръби за два от шестте цилиндъра са намалени с 20%, което осигурява обем и дълбочина на звука.

ISG (интегриран стартерен генератор) съчетава генератора и стартовия двигател в един компонент, като генераторът ефективно се превръща в стартерния двигател, когато се захранва с обратна мощност. Той е с 2,4 кг по-лек от стандартната система. Спираловидните зъбни колела се използват за задвижващи зъбни колела ISG, намалявайки механичния шум.

Ключови характеристики на Idling Stop са изключително тихото стартиране на двигателя благодарение на използването на ISG и усещането за плавно стартиране, постигнато чрез комбинация от DCT и TBW контрол. При спиране на светофар с включен Idling Stop двигателят спира автоматично след 3 секунди и при рестартиране мотоциклетистът трябва само да завърти газта, която веднага стартира двигателя.

Спирането на празен ход може да се ВКЛЮЧИ или ИЗКЛЮЧИ от десния превключвател на кормилото.

Тръгването по наклон на конвенционален мотоциклет включва едновременно отпускане на спирачките, отваряне на газта и задействане на съединителя в зависимост от степента на наклона. За да облекчи това усилие, Gold Wing разполага с асистент за потегляне по наклон (HSA). След спиране на наклон, по-нататъшното натискане на спирачния лост бързо води до ABS модулатор, който генерира хидравлично налягане за задния спирачен апарат. При потегляне – дори когато спирачният лост е отпуснат – хидравличното налягане временно запазва спирачната сила (за около 3 секунди), така че потеглянето по наклон с газта е възможно. Когато работи, индикаторът HSA се включва, за да информира водача.

3.4 Трансмисия с двоен съединител (DCT)

  • Трето поколение 7-степенна DCT като стандартно оборудване
  • Плавно и тихо, с ултрабързо превключване
  • Режимът позволява на машината да „пълзи“ напред или назад
  • 4-те режима на каране също управляват DCT за оптимизирана реакция

Представена за първи път през 2009 г., DCT технологията на Honda вече е в своята 14-та година на производство и над 200 000 двуколесни машини Honda, оборудвани с нея, са продадени в Европа. Тя осигурява последователна, безпроблемна смяна на скоростите нагоре или надолу и много бързо се превръща във втора природа при употреба. Използва два съединителя, единия от които за стартиране и за 1-ва, 3-та, 5-а и 7-а предавка, а другия – за 2-ра, 4-а и 6-а.

Всеки съединител се управлява независимо от собствена електрохидравлична верига. Когато настъпи смяна на предавката, системата предварително избира целевата предавка, като си служи със съединителя, който не се използва в момента. След това първият съединител се изключва по електронен път, като едновременно с това се включва вторият.

Резултатът е постоянна, бърза и безпроблемна смяна на предавките. Освен това, тъй като двата съединителя прехвърлят задвижването от една предавка на друга с минимално прекъсване на подаването към задното колело, всеки удар при смяна на предавките и накланянето на машината са сведени до минимум, което прави смяната директна и плавна. Допълнителните предимства включват издръжливост (тъй като зъбните колела не могат да бъдат повредени от пропускане на зъбно колело), невъзможност за спиране, градско каране с нисък стрес, намалена умора на водача и повишена способност за фокусиране.

Системата DCT предлага два различни подхода при каране – автоматичните настройки, с предварително програмирани модели на превключване, които постоянно отчитат скоростта на превозното средство, избраната предавка и оборотите на двигателя, за да решат кога трябва да се извърши превключване, и настройката за ръчна смяна на предавките с помощта на лостчетата.

Освен това трансмисията на Gold Wing е оптимизирана за маневреност при ниска скорост, с близки предавателни съотношения, за да се намалят вибрациите при превключване. В по-високия диапазон на скоростта те са разположени с по-голям промеждутък, за да се намалят оборотите на двигателя.

Шумът и ударите при превключване на предавките бяха преразгледани по време на разработката на третото поколение на DCT, като гумичките за гасене на шума в двата края на водача на вилицата и главното рамо значително намаляват всеки ударен звук по време на смяна на скоростите.

Между съединителя и основния вал е монтиран пружинен амортисьор, който намалява шума и удара от контакта между съединителя и главния вал при превключване на предавките.

DCT на Gold Wing разполага с 1,8 км/ч пешеходен режим напред с 1,2 км/ч назад, управляван незабавно от превключвател +/- на лявото кормило.

Основният вал има структура с двойна тръба, като външният основен вал (свързан с четните зъбни колела) е свързан с вътрешния вал с верига, посредством зъбните колела на насрещния вал. Тази структура дава на външния главен вал ролята на вал за обратен ход, което доведе до лек механизъм за обратен ход с компактна структура – без нужда от вал за обратен ход.

При активиране на пешеходен режим, двата съединителя на DCT се използват, за да позволят движение назад със съединител #1 и движение напред със съединител #2. По този начин движението напред или назад със скорост на ходене вече е възможно само с управление на съединителя, без необходимост от превключване на предавките.

4-те режима на каране се преплитат с DCT и включват специфични за DCT параметри:

TOUR използва настройката по подразбиране за плавно зацепване на съединителя и превключване на предавките в режим AT, с диапазон от ниски до високи обороти за превключване на предавките.

SPORT използва по-директно зацепване на съединителя, като превключването на предавките е програмирано в диапазона от средни до високи обороти.

ECON се отличава с меко зацепване на съединителя, със задържане на предавката при ниски до средни обороти и усещане за превключване по подразбиране.

RAIN също работи с мек съединител и с диапазон на задържане на предавките от ниски до високи обороти и по-бавно превключване в режим AT.

  1. Аксесоари

Разработена е широка гама от оригинални аксесоари на Honda, за да се подобри допълнително изживяването при притежание на Honda Goldwing. Те се предлагат или като пакет, или поотделно.

Пълният списък от опции за Goldwing включва следните аксесоари:

  • Вътрешни чанти и постелки
  • Заден носач
  • Основна стойка
  • Облегалка за пътника
  • Екран за силен вятър
  • 12V гнездо
  • Фарове за мъгла

Предлагат се и следните аксесоари:

  • Аудио превключвател за пътника
  • Усилвател на мощност
  • Заден високоговорител
  • Допълнителен кабел
  • LED светлина за багажника, LED спирачна светлина и комплект за свързване на багажника
  • Ивици за колела (предлагат се в 3 различни цвята)
  • Предни капаци на шублера (налични в хром/черно)
  • Основа на багажника, панели, вътрешна чанта, подложка и органайзер за капак
  • Хромиран багажник
  • Хромирана странична стойка
  • Пълен размер или половин корици (налични в сиво / черно)
  • Високи дръжки за пътници
  • Подлакътници за пътници
  • Персонализирана седалка
  • Горни и долни въздушни дефлектори
  • По-широки крачета за ездач
  • Облегалка за ездач
  • DCT крачен лост

 

  1. Технически спецификации

 

 Двигател
Тип 6-цилиндров 4-тактов боксер, течно охлаждане, 24 клапана SOHC
Обем 1833 куб. см
Диаметър и ход 73 мм x 73 мм
Степен на сгъстяване 10,5:1
Максимален мощност 93 кВт/5500 об/мин
Макс.  въртящ момент 170 Нм/4500 об/мин
Вместимост на резервоара 5,6 л (DCT)
Ниво на шум (dB) Lwot 76, Lurban 69
CO2 емисии 127 г/км
FUEL SYSTEM
Електрически стартер PGM-FI електронно впръскване на гориво
Вместимост на резервоара 21,1 л
Разход на гориво 5,5 л /100 км
Електрическа система
ЗАДВИЖВАНЕ
Съединител DCT – хидравличен, многодисков с масло под налягане
Трансмисия 7-степенна DCT автоматична, с електрически реверс
Рамка
Вид Рамка Алуминиева отливка, двойна тръба
ШАСИ
Размери (Д х Ш х В) д: 2475 мм

ш: 925 мм (DCT)

в: 1340 мм

междуосие 1695 мм
Кастър ъгъл 30,5°
Следа 109 мм
Радиус на завой 3,4 м
Височина на седалката 745 мм
Клиренс 130 мм
Маса DCT: 367 kг

 

Окачване
Предно Двойна вилка
Задно Pro Link
Колела
Предна гума 130/70R 18
Задна гума 200/55R 16
Спирачна система
вид Двуканален ABS
Предна 320 мм x 4,5 мм двоен хидравличен диск с 6-бутален апарат
задна 316 мм x 11 мм вентилиран диск с 3-бутален апарат