Петият и последен епизод от уеб сериала Ducati World Première бе финалът на сагата. В него производителят на мотоциклети от Борго Панигале представи новият Monster. Това Чудовище е знаково в гамата на марката. Мотоциклетът бележи историята на Ducati. Това е най-продаваният модел досега – от представянето му са произведени над 350 000.
Новият Monster представя цялата същност на Ducati във възможно най-леката, компактна и съществена форма. Познава се и от името: Чудовище, нищо друго.
Рецептата е оригиналната, още от 1993 г. Моторът е със спортен двигател, но перфектен за използване на пътя, съчетан със Супербайк рамка.
Новият Monster се основава на същите концепции, които го свързват с незабравимият Monster 900.
Той е първият, истински спортен гол, но преосмислен и актуализиран байк. Резултатът е мотоциклет с усъвършенствано, леко и ефективно шаси, способен незабавно да установи перфектното усещане от водача. Позицията за каране е по-малко натоварена на китките. Двигателят предлага отличен баланс между мощност, въртящ момент и лекота на управление.
За да създадат новото Чудовище, инженерите и дизайнерите са започнали от нулата, но с ясна представа за ключовите моменти, около които трябва да бъде изграден моторът. Лек и пъргав, мотоциклетът включва ДНК белезите на всеки Monster. Те го правят незабавно разпознаваем: резервоар за гориво с форма на „гръб на бизон“, „вграден“ в рамото кръгъл фар, чиста опашка и двигател в центъра. Езикът обаче е нов и модерен. Формите са се развивали в посока, в която съществеността и технологията са подобрени чрез дизайн, като в кръговия профил на предния LED фар и в характерните мигачи.
Чудовището е спортно и забавно.
Monster се задвижва от Testastretta 11 ° 937 cc двуцилиндров L-образен двигател, с десмодромно разпределение и с Euro 5 хомологация. В сравнение с предишния 821, той е с увеличен обем, мощност, въртящ момент и намалено теглото от 2,4 кг. Това допринася за лекотата на мотора и предлага по-добра управляемост. Сега той доставя 111 к.с. при 9250 об/мин с максимален въртящ момент от 93 Нм, доставен само при 6500 об/мин. Това се оказва ефективно при реакция на газта.
Благодарение на увеличения работен обем въртящият момент се подобрява при всички обороти, особено в средно-ниския диапазон. Той е най-често използван на пътя и между завоите. Това гарантира вълнуващо представяне, както и лекота и удоволствие при каране. За това допринасят новата скоростна кутия и Ducati Quick Shift Up/Down, монтирани стандартно. Monster се предлага и във версия с мощност 35 кВт, подходяща за притежателите на лиценз A2.
Чудовището е леко.
За да се осигури максимално забавление, голямо внимание е отделено на намаляването на теглото при създаването на новия Monster. Шасито, аксесоарните елементи и надстройките са преработени основно, за да създадат компактен и лек байк, идеален както за ежедневна употреба, така и за спорт.
Алуминиевата предна рамка възпроизвежда същата концепция, като при Panigale V4. Тя е къса и е прикрепена директно към главите на двигателя. С тегло от само 3 кг тази рамка е с 4,5 кг по-лека (60% по-малко) от предишната. Това помага да се намали сухото тегло на мотора до само 166 кг.Всеки компонент е преработен и олекотен.
Джантите губят от теглото си 1,7 кг, а подвижното рамо 1,6 кг. Задната подрамка намалява с 1,9 кг благодарение и на технологията GFRP (усилен с полимер със стъклени влакна), с която е направена. Това позволява оптимизирането на формите и повърхностите в полза на лекотата и компактността на размерите. Общото спестяване на тегло е 18 кг в сравнение с Monster 821.
Чудовището се „укротява“ лесно във всяка ситуация.
Височината от земята на седалката на новото чудовище е 820 мм. Това, в комбинация с тесните страни на мотора, позволява на ездача да постави краката си на земята много лесно. Предлага се седалка като аксесоар, която намалява височината от земята до 800 мм. Може да се закупи комплект пружини за окачването, които спускат мотора и намаляват височината на седалката до 775 мм от земята.
За да се осигури максимална маневреност при ниски скорости и да се улесни маневрирането от място, ъгълът на завиване е увеличен до 36 ° (+ 7 ° в сравнение с 821). Кормилото е доближено до торса на ездача с около 7 см, за да има по-изправено положение за каране, което гарантира по-голям комфорт и контрол.
Положението на краката също е променено и те вече са свити по-малко. Всичко това води до по-голяма лекота на каране, дори в градския трафик.
Чудовището е технологично.
Стандартното оборудване включва ABS Cornering, Traction Control и Wheelie Control, всички регулируеми на различни нива. Спортният характер на мотоциклета е подчертан и от Launch Control, който осигурява светкавично стартиране. Това електронно оборудване позволява на байка да има високо ниво на активна безопасност.
Новият Monster е оборудван с три режима за каране – Sport, Urban и Touring. Те позволяват да се оформи характерът на мотоциклета според вкусовете и нуждите. Всичко се управлява лесно чрез контролите на кормилото и цветното 4.3-инчово TFT табло с участието на състезателни графики. Те отразяват тези на Panigale V4, с голям оборотомер, който показва индикацията за поставената предавка.
Monster ще бъде при дилърите на Ducati от април 2021 г.
ДРУГИ
Първи поглед: 2025 KTM 350 XC-F Factory Edition Johnny G Replica
KTM обявява предстоящите планове за нови модели за 2025
Husqvarna Mobility разкрива лимитирана серия модели
МОТО СПОРТ
Ясен е пълният заводски състезателен състав за 2025г. на Fantic Racing
Ship To Cycle става спонсор от най-високо ниво на състезателния екип на Kawasaki
“Crazy Job” Стара Загора завършват силен състезателен сезон в екстремния ендуро шампионат
Вижте какви стартове предстоят този уикенд
Братя Брайтмор подписват с X-Grip Racing за SuperEnduro и HEWC
АВТО СПОРТ
Ще се завърне ли Формула 1 в Южна Африка?
Екип от Формула 1 се разделя и с двамата си пилоти
Никола Цолов стана част от академията на Red Bull
МакЛарън: Нашата цел е титлата при конструкторите
През март 2025 започва първия кръг от Шампионат по Драг рейсинг за мотори