Изненада при Audi: с представянето на новата електрическа студия E concept от Инголщадт се обявяват за отказ от логото с четирите пръстена. Причините!
По какво хората познават едно Audi? Скоро няма да е по четирите пръстена – или поне в Китай. Там Audi представи нова електрическа марка. Характерното лого с четирите пръстена отпада, а върху автомобилите пише просто AUDI (с главни букви).
От Инголщадт работят по AUDI заедно с китайския концерн SAIC. Първият модел трябва да се появи още през 2025 г. Шоуавтомобилът – електрически Sportback – ни дава насока за бъдещите три модела в средния и горния клас.
Липсват типичните за Audi белези
Студията се нарича E concept. Типичните белези на Audi като решетката Singleframe тук липсват. Ако не беше осветеният надпис AUDI човек би могъл да си помисли, че това е автомобил на Lucid.
Концепцията E е дълга 4870 милиметра, широка е 1990 мм, висока е 1460 мм и има междуосие от 2950 мм. Два тесни, квадратни светлинни блока от всяка страна служат като фарове – вероятно те са матрични LED светлини. Светлинният подпис е завършен от квадратна рамка между фаровете и бронята, която е съставена от много филигранни LED точки. Светлинният дизайн отзад е в същия стил, макар и леко модифициран, с изключително тесни задни светлини.
Интериорът е изчистен и просторен. 4K-дисплей се простира по цялата ширина на арматурното табло. При втори поглед забелязваме черен елемент, който е интегриран в центъра на арматурното табло. Това е AUDI Assistant, AI аватар. Функциите на автомобила могат да се управляват чрез допир и с гласови команди. Нова е сензорната ивица с два въртящи се превключвателя на централната конзола. Освен с гласово управление, допир и няколко бутона, инфотейнмънт системата работи и с лицево разпознаване.
Студията разполага със 775 к.с.
Задвижването изглежда готово за серийно производство. Шоу-автомобилът е оборудван със задвижване на четирите колела (по един електромотор на ос). Мощността на системата е значителна, 570 кВт. (775 к.с.). Съответно, спринтът до 100 км/ч се взима само за 3,6 секунди.
За да бъде осигурен разумен пробег въпреки голямата мощност, е избрана батерия с капацитет от 100 кВтч. Въпреки това, тъй като китайското измерване на пробега е изключително оптимистично, фабричната спецификация от над 700 километра е по-скоро нереалистична.
Благодарение на 800-волтовата система, спиранията за зареждане няма да са твърде дълги. Все още не е известно за колко време се зарежда батерията с помощта на бързо зарядно устройство. За зареждането на 370 километра (според китайския цикъл на пробега) са необходими десет минути.
Остава да видим дали AUDI ще привлече нови клиенти в Китай без четирите пръстена. С този дизайнерски език от Инголщадт рискуват да бъдат едни от многото. Тъй като конкуренцията от мощни автомобили от среден и висок клас с технология за бързо зареждане не е малка.
ДРУГИ
Ferrari Purosangue беше превърнато в машина за офроуд
Японски премиери в „Интер Експо Център“
Показаха наследника на Lamborghini Huracán
МОТО СПОРТ
Гараж Мото и WP Pro обявяват програма за подкрепа за трима млади български пилоти през 2025
Коуди Уеб се сбогува с Шерко
Мотокрос календар 2025 на БФМ
КТМ има 3 милиарда евро дългове?
2025 KTM EUROPE ADVENTURE RALLY ще вилнее в Румъния
АВТО СПОРТ
Серхио Перес напуска Ред Бул след края на сезона във Формула 1
DEFENDER: Официален автомобилен партньор на Дакар от 2025 Г. и участник от 2026
Проблемите на Люис Хамилтън в Мерцедес не притесняват ръководителите на бъдещия му отбор Ферари
Верстапен заяви, че е „загубил всякакво уважение“ към Ръсел след изслушването на стюардите в Катар заради инцидента в квалификацията
Статистика след старта за Гран При на Катар във Формула 1