
Оливер Солберг продължава да работи интензивно в програмата за обучение на млади пилоти на Hyundai. 19-годишният пилот ще кара кола Hyundai i20 Coupe WRC с Арон Джонстън на предстоящото рали Арктик Финландия.
Това ще бъде дебют на Оливер Солберг с кола WRC. Той влезе в програмата на Hyundai в началото на тази година. Шведският пилот ще кара колата за екипа на 2C Compétition. Ком този тим кара частен Hyundai i20 WRC Пиер Луи-Лубе. Първият тест за Солберг е планиран за тази неделя край Рованиеми.
Директорът на отбора Андреа Адамо желае Солберг да работи в тясно сътрудничество със заводските пилоти Ойт Танак, Тиери Нювил и ирландеца Крейг Брийн, който също ще кара първо рали от няколкото си планирани участия през 2021 г.
Солберг каза: „Искам да благодаря на Андреа Адамо, на тим мениджъра Ален Пенас и на всички, които ми предоставиха тази възможност, които повярваха, че мога да се състезавам с Hyundai i20 Coupe WRC. За мен това е сбъдната мечта. Състезавам се само от четири години и вече съм тук! Дебютът ми с WRC автомобила със световните шампиони при производителите е това, за което съм мечтал винаги.“
Андреа Адамо казва: “Ние искаме да видим нивото му. Разбира се, няма натиск върху пилота в дебютното му състезание с WRC. Той трябва да се наслади на ралито и да вземе всички възможни преживявания. За първи път ще бъде на най-високото ниво в световния рали. Това е по-скоро тест, отколкото каквото и да било друго. Той трябва да се аклиматизира и да се запознае с бързия автомобил в зимни условия.“
Мнозина очакваха Солберг – синът на Световния рали шампион от 2003 г., Петер Солберг да продължи програмата си Rally2 с Hyundai, която беше обявена миналия декември. Той показа страхотна класа с поредните победи на рали Лиепая през 2019 и 2020 г. Те са най-голямото му постижение до момента.
Солберг и Джонстън ще стартират във втория кръг на WRC в добра форма, след като завършиха януарското рали в Арктик Лапландия на трето място. Iuf,fijkrje fjieúr r j,diejf ще бъдат подобни на тези, които са и на рали Арктика – Финландия.
ДРУГИ
Асоциацията на автомобилните производители празнува 30-годишнина с иновационна конференция в София
Българският пилот Никола Цолов събира средства, за да остане във Формула 3 догодина
Ферстапен даде най-добро време във втората свободна тренировка в Мексико
МОТО СПОРТ
Теодор Кабакчиев завърши първи в Еквадор
Хорхе Мартин: Загубих битката за титлата в последното състезание
Куартараро: Няма нужда всеки уикенд да има спринт
Маркес успя да впечатли Хорхе Лоренцо
От Крупник призовават мотористите за информират преди да предпиемат каране
АВТО СПОРТ
Формула 1 обяви спринтовите уикенди за 2024 г.
След 32 години Мадрид отне от Барселона Гран при на Испания във Формула 1
Льоклер се споразумя за нов договор с Ферари до 2029 година
Тото Волф: Трудно е Ред Бул да бъдт настигнати при тези правила
Логан Сарджънт запазва мястото си във Формула 1