януари 13, 2025

Motosport.bg

Мото новини от последните минути

Отборът X44 на Люис Хамилтън печели квалификациите на Extreme E Desert X Prix

Отборът X44 на Луис Хамилтън се класира първи за Extreme E Desert X Prix – пъви старт от новите електрически серии. Тимът оглави комбинираната квалификация за първото състезание в пустинята Extreme E в Саудитска Арабия. С най-добро време бе отбора на бившия му съотборник Нико Розберг, но наказание изпрати тима от първо на трето на трето място.

Две големи катастрофи в първата квалификационна сесия и допълнителни проблеми с надеждността за фаворита преди събитието Chip Ganassi Racing означаваха, че само шест от деветте отбора успяха да влязат в състезанието.

Дуото на Rosberg X Racing Моли Тейлър и Йохан Кристоферсон спечели първата сесия. След това имаше още 4,7 сек. аванс в следобедната квалификационна сесия. Така бе пред пилотите на X44 Кристин Гутиерес и Себастиен Льоб. Тейлър обаче навлезе в зоната за смяна на пилотите с 44 км/ч, вместо с 30 км/ч. За това получи наказание от 60 секунди. Въпреки това австралийката направи силно каране.  После тя предаде колата на Кристоферсон. Той загуби от деветкратния световен рали шампион Льоб 6 сек. Така се смъкна надолу от първото място.

Льоб също направи грешка, но тя бе остана на практика безнаказана, заради гафа на Тейлър. Така Льоб и Гутиерес се наредиха на първа позиция за утрешното състезание общи време 11:07,931.

Карлос Сайнц старши показа още веднъж майсторството си в пустинята, след като пое волана от ръцете на съотборничката си Лайя Санс. Така Карлос успя да вкара Acciona на втора позиция с комбинирано време 11:20,864.

Междувременно Кейти Мънингс и световният шампион по раликрос за 2019 г. Тими Хансен завършиха на четвърто място, зад RXR на Розберг. Те излязоха на 4-о място пред тима на Дженсън Бътън JBXE само с 0,02 сек. по-слабо време.

Колата JBXE на Бътън най-накрая използва пълната мощност на двигателя от 550 к.с. След като в първата сутрешна сесия той работи доста консервативно, световният шампион във  Формула 1 за 2009 г. стопи дефицита си в една обиколка от Льоб и Кристоферсон с 3 секунди. Въпреки този подвиг, съотборничката му Микаела Ахлин-Котулински влезе в зоната за смяна на водача с повече от ограничената скорост от 30 км/ч.

Затова тя получи огромно триминутно наказание. После тя и Бътън получиха допълнително наказание от 25 секунди за смяната си под минималния срок от 45 секунди. На всичко отгоре още 0,5 сек. бяха добавени за спечеленото предимство. Това свали двойката от 5-о до коригирано 6-о място.

От тима на Hispano Suiza усетиха, че ползата от тези наказания работи за тях. Двойката Оливър Бенет и Кристине Джампаоли Зонка беше комфортно най-бавна следобед.

Техният дефицит от 58.43 сек., съчетан със загуба от 2:25 минути на сутрешната сесия им отне 3:14 мин.  Заради наказанията на JBXE, дуетът отиде на пето място.

Chip Ganassi Racing избра да смени помпата на сервоуправлението на колата си след провал за  Кайл Ледюк и Сара Прайс сутринта. Това бе последвано от срив на Ледюк и проблем с батерията за Прайс.  Те не бяха готови да влязат навреме в сесията и като резултат се класираха на седмо място.

Abt Cupra и Veloce Racing не участваха в следобедните квалификации. Последните се оттеглиха изцяло от събитието, поради непоправими щети, претърпени след катастрофата на Стефан Саразен. Abt Cupra имаха шанс да стартират и да заемат 7-о или 8-о място, тъй като клетката и шасито на колата са непокътнати. Но това влизане ще стане трудно. Екипът ще трябва да работи през нощта, ако се наложи смяна на батерията.