Работата с младите, разкриване и развитие на таланти, детско юношески школи по мотоциклетизъм са приоритетите на новото ръководство на БФМ. Другата цел в мандата на новия Управителен съвет на мотоциклетната федерация е изграждане на многофункционално съоръжение за мотоспорт.
Това стана ясно на първата пресконференция на новото ръководство на БФМ, която бе днес в Пресклуб „България“. Присъстваха новите членове на УС: президентът на федерацията Ангел Траков, Иво Цветанов – генерален секретар, Десислав Цеков – отговарящ за ендурото, Михаил Иванов – за пистата и Джанмарко Сантучи – за мотокроса.
Трудно е да поемеш ръководството на федерацията, след като 26 години на кормилото е бил такъв шампион като Богдан Николов” – каза Ангел Траков. – “Той вложи сърцето си и се посвети за развитието на мотоциклетния спорт. Много вдигна летвата, а ние трябва да надграждаме. Затова се радвам, че остана почетен председател на БФМ, за да помага на екипа. Имаме доста работа и проблеми, които да решаваме. Това са развитието на младежко-юношеските школи и откриването на млади таланти, безопасността на мотоциклетистите, популярността на мотоспорта сред феновете, зрителите край трасетата, медиите, рекламодателите, спонсорите… Цял живот съм мечтал да имаме ново трасе, център на всички дисциплини в мотоспорта.”
Ангел Траков
подчерта, че предизвикателството е голямо, а трудностите ще са много. Но се радва да работи с много мотивиран екип. Всеки от УС е с опит в своята дисциплина и работи всеотдайно. Той и неговите колеги обявиха, че ще разчитат много на помощта на клубовете по места, на общините, на кметовете. Това с хората, с които тепърва ще започнат да се срещат и да разговарят по конкретните въпроси.
Сега основната задача е колкото се може по-бързо изготвяне на спортния календар за следващата 2021 г. Той трябва да е съобразен с много неща, но най-вече с участието на българските пилоти в чужбина, а също и с неизвестностите около пандемичната обстановка.
Тъй като всички – Траков, Цеков, Иванов и Сантучи са действащи състезатели, им бе зададен въпрос дали ще продължат да се състезават. Председателят Ангел Траков твърдо каза, че ще продължи, тъй като пистата е неговата страст. Другите също потвърдиха, че ще продължат да излизан на трасетата. В този контекст Иво Цветанов шеговито добави: “Ако БФМ ви издаде лиценз!”
Кой кой е в УС?
Траков е свързан с международния транспорт и е председател на Съюза на международните превозвачи, член е на УС на КРИБ. Състезава се на писта и ще го прави, докато това му доставя удоволствие, без да гони резултати.
Десислав Цеков
е състезател по Хард Ендуро. Освен че се занимава с разностранен бизнес – софтуер, туризъм, производство и др., той е шампион на България по ендуро. Организатор е на много състезания в тази дисциплина. Той е създател на един от най големите мотоциклетни клубове с най-много на брой състезатели към днешна дата – „Хард Райдърс“.
Михаил Иванов
е инженер и се занимава със строителен бизнес. През 2008 г. основава и развива един от най-успешните проекти в мотоциклетизма – “ЕКО рейсинг тим” заедно с Мартин Чой. Има медали от националните шампионати на писта.
Джанмарко Сантучи
е роден в Алатри, Италия, а от 2010 г. развива бизнес в България – фабрика за пластмасови и метални изделия. Участвал е в регионалните и национални шампионати по мотокрос в Италия, а от тази година и в България. Ръководил е детска школа по мотокрос в Италия и се е грижил за подготовката на трасетата.
Иво Цветанов
и досега бе генерален секретар на БФМ и Балканския мотоциклетен съюз. Член е на комисията към ФИМ по мотокрос и председател на комисията по супермото към мотоциклетната централа. Член е на Спортния съвет при Европейския мотоциклетен съюз към ФИВ Европа.
Всички са на мнение, че в България трябва да бъде изградено трасе, за да има пълноценно развитие и място за подготовка на деца и младежи през цялата година. Целият УС застава изцяло зад идеята за новия спортен обект и ще работи за нейното реализиране. А дотогава състезателите ще продължат да използват единствено летищния комплекс „Долна Митрополия“. БФМ си е поставила за задача да подобри инфраструктурата. Ползването на летището обаче става със съгласието на военните и това създава редица затруднения.
Ангел Траков, който е от Пловдив, направи уговорката, че не е пристрастен. Но той определи Града под тепетата като подходящата локация за бъдещото мултифункционално съоръжение с писта. Траков изтъкна, че Пловдив е в центъра на България, има добри комуникации, сезонът за мотоциклетния спорт там е най-дълъг поради мекия климат, икономически регионът е развит и има много добра хотелска база. Той би бил щастлив, ако до края на мандата поне е започнало изграждането на така необходимата писта, каквато няма у нас.
Бизнесмен в областта на строителството, Мишо Иванов сподели, че знае как да стане мотоциклетизмът по-атрактивен за публиката и респективно да има повече рекламодатели. Той каза, че като организация на състезанията предишното ръководство беше безупречно, но присъствието на зрители беше недостатъчно. Друг приоритет е да се увеличи броят на състезателите. Така ще се подобри и конкуренцията. Има идея да се организират състезания по Минимото за децата, а също да се направи и зимен шампионат. Според Иванов, за да станат състезателите повече, детските школи трябва да се развият. Те са люлката на бъдещите участници в различни надпревари. По подобие на ски училищата ще функционират много мотоучилища, като бъдат лицензирани.
Джанмарко Сантучи има опит в работата с деца мотористи. Той каза, че целта е да се затвори цикълът от деца до шампиони. Така ще има повече състезатели от всички възрасти и класове, както и бази.
Централата ще направи всичко възможно отново да организира европейски и световни шампионати в България, както го правеха бившите ръководители Богдан Николов и Румен Петков в продължение на години, декларира президентът Ангел Траков. Без подкрепата на държавата домакинство на събития от такъв ранг е невъзможно. Затова федерацията търси начин да се срещне и разговаря с министър Красен Кралев, стана ясно на пресконференцията.
ДРУГИ
Веселин Велинов и Христо Димитров на гости на STUDIO LINSON MOTO в Перник
Неудържимият Хорхе Прадо спечели четвъртата си световна титла по мотокрос
Самоков приема 7-ия кръг от шампионата по мотокрос
МОТО СПОРТ
Пълно класиране при пилотите в MotoGP след Гран При на Япония
Полша ще бъде домакин на “FIM Enduro Vintage Trophy” през 2025 г.
Веселин Велинов и Христо Димитров на гости на STUDIO LINSON MOTO в Перник
Неудържимият Хорхе Прадо спечели четвъртата си световна титла по мотокрос
Самоков приема 7-ия кръг от шампионата по мотокрос
АВТО СПОРТ
Предстои зрелищен финален кръг от шампионата по Драг Рейсинг за мотори
Toyota преговаря за завръщане във Формула 1
Враца ще е домакин на рали за ентусиасти
Нова вело писта в Казанлък
Нов състав от трима пилоти в KTM Rally Team – Husqvarna и GASGAS вече не съществуват