Една мечта започва с пет звезди. В теста за безопасност Euro NCAP (European New Car Assessment Programme), новият ID.3 постигна най-високата възможна оценка. Специалистите в сферата на безопасността дадоха на първия автомобил, използващ новата модулна платформа за автомобили с електрическо задвижване МЕВ много високи оценки по всеки един от критериите в теста. Те са за защитата на възрастните пътници, на децата в автомобила и на застрашените участници в пътното движение, както и по отношение на асистиращите системи за осигуряване на безопасността в новия модел.
Оценката на защитата на възрастните пътници се основава на редица критерии, включващи поведение при челен удар, страничен сблъсък и тестове за ефекта на „камшичния удар”.
На основата на тези изпитания и на оценката на предвидените мерки по отношение на ефективните и безопасни действия за изваждане и спасяване на пътниците, ID.3 е постигнал оценка от 87% в нивото на защита на водача и възрастните пътници в купето. Нивото на защита на децата, пътуващи в новия електрически модел е още по-високо и според специалистите достига 89% .
Тази оценка се основава на три съществени аспекта – в допълнение към защитата, осигурена от системите за обезопасяване на децата в случай на челен или страничен удар. Експертите обръщат специално внимание и оценяват възможността за инсталиране на детски столчета с различни размери и от различни категории. Също и оборудването, което автомобилът предлага за осигуряване на безопасно пътуване на деца.
В допълнение на защитата на пътниците в автомобила, Euro NCAP подлага на изследване и оценка и способността на системата за автоматично аварийно спиране (AEB).
Тя трябва да защити ефективно другите уязвими участници в пътното движение като пешеходци и велосипедисти при опасност от потенциален сблъсък. При формиране на оценката специалистите на Euro NCAP отдават голямо значение и на различните други асистиращи системи, включени в стандартното оборудване на съответния модел. Едно от положителните неща при ID.3 е фактът, че във всички нива на оборудване при него се предлагат стандартно както асистент за поддържане на лентата „Lane Assist“, така и система за асистенция при аварийно спиране „Front Assist“.
За първи път във Volkswagen, в стандартното оборудване на новия ID.3 е включена т.нар. централна въздушна възглавница за защита на пътниците на предните седалки.
Благодарение на нея може да бъде предотвратена например потенциалната възможност за опасен контакт между главите на водача и пътника отпред в случай на страничен сблъсък.
Като възможност за допълнително оборудване Volkswagen предлага при новия ID.3 още асистиращи системи от висок клас. Една от тях е адаптивният темпомат ACC с превантивно разпознаване на ограниченията на скоростта. Асистиращата система Travel Assist на свой ред позволява асистирано шофиране със скорост на движение до 160 км/ч.
Асистиращите системи за движение в задръстване Traffic Jam Аssist, сензорът за следене на „мъртвите зони” (Blind Spot) в полезрението на водача с функция за предупреждение за напречен трафик зад автомобила Rear Traffic Alert, асистентът за спешни случаи Emergency Assist и асистиращата система за паркиране Park Assist също допринасят за безопасното и спокойно пътуване.
С постигнатата максимална оценка от пет звезди, ID.3 продължава успешното представяне на марката Volkswagen в тестоивете Euro NCAP. Наскоро новите Golf и T-Cross също постигнаха най-високата оценка за безопасност.
Европейската програма за оценка на безопасността на новите автомобили (Euro NCAP) се използва за обективен и строг показател за нивото на безопасността на новите автомобили от 1997 година насам и предоставя на потребителите актуална информация за безопасността на най-популярните нови модели на автомобилния пазар. През последните години изпитателните процедури и изискванията по отношение на включените в стандартното оборудване асистиращи системи и мерки за пасивна безопасност бяха затегнати.
ДРУГИ
WorldSBK: Разгатлиоглу с BMW се изстреля към върха, чупи рекорда за обиколка
Mercedes тества автоматизирано шофиране от ниво 3 в Китай
Тест: Volkswagen Amarok – да съчетаеш работата с удоволствието
МОТО СПОРТ
Главиница приема поредния старт от Отворения календар по мотокрос
Кабакчиев ще гони поредно добро класиране в Турция
Пълно класиране при пилотите в MotoGP след Гран При на Япония
Полша ще бъде домакин на “FIM Enduro Vintage Trophy” през 2025 г.
Веселин Велинов и Христо Димитров на гости на STUDIO LINSON MOTO в Перник
АВТО СПОРТ
Предстои зрелищен финален кръг от шампионата по Драг Рейсинг за мотори
Toyota преговаря за завръщане във Формула 1
Враца ще е домакин на рали за ентусиасти
Нова вело писта в Казанлък
Нов състав от трима пилоти в KTM Rally Team – Husqvarna и GASGAS вече не съществуват