септември 7, 2024

Motosport.bg

Мото новини от последните минути

От автомобилната общност в България призовават за обединение

Автомобилната общност в България настоява за работеща федерация, това сподели във фейсбук профила си Крум Дончев след среща на представители на спорта в Министерството на младежта и спорта. Известният български рали пилот Крум Дончев  беше инициатор на срещата при министър Димитър Илиев, в която участваха още и председателите на БФАС и АФБ, съответно Румен Дунев и Калоян Станчев, както и председателят на СБА Емил Панчев.

Споделяме изявлението без редакторска намеса:

Скъпи приятели, уважаеми фенове, любители, поддръжници, клубове, състезатели, механици, медии и много, много други свързани с моторните спортове в България,

Вашата подкрепа в този момент е безкрайно необходима! Нека всички заедно сложим „лекарство“ в дълбоката рана на автомобилния ни спорт и да тръгнем в посока на ОБЕДИНЕНИЕТО.

Моля Ви, споделяйте, говорете, отразявайте. Нека единствената дума, която ни води от тук нататък да се нарича обединение!

Фактите:

1. Проблемите на автомобилния спорт няма да бъдат решени в съда. Решението, в името на спорта, се намира в автомобилната ни общност. Вече над 10 години сме свидетели на борбата за правда и всеобщото мнение бе, че всяка от страните има своята правота. НО СПОРТ НЯМА.

2. България има нужда и капацитет за една работеща автомобилна федерация, която да носи националната спортна лицензия и която да притежава правата на международната организация ФИА.

3. Нулев сезон е най-лошото, което може да се случи на автомобилния спорт. Имаме нужда от единен календар във всички дисциплини за 2024 година и за годините напред.

Предложение:

Водя се от логиката, че състезателите и техните клубове трябва да бъдат двигателят на спорта като цяло.

1. Да бъдат излъчени преговорни екипи от двете юридически лица АФБ и БФАС, които да определят стъпки, принципи и приемлив орган на управление. Председателите на двете организации АФБ и БФАС трябва да присъстват задължително в преговорните екипи. Разбира се, че под приемлив орган на управление може да разбираме АФБ (ориентировъчен период за старт на оперативна дейност – 8 месеца, тъй като е необходима промяна в устава за така наречения бърз прием на клубове), БФАС (където аз лично имам сантимент по причини свързани с моята спортна история. Ориентировъчен период за старт на оперативна дейност – 8 месеца, тъй като е необходима промяна в устава за така наречения бърз прием на клубове) или НОВА структура (новата структура ще може да стартира оперативна дейност в доста по-кратки срокове, отколкото при предходните две предложения или накратко казано около 45 дни, като същата ще бъде създадена от автомобилните спортни клубове. Нейното наименование може да бъде с най-различни абревиатури, дори и БФАС).

2. След определяне на единен орган на управление на автомобилния спорт в България, в който трябва да присъстват по равен брой представители от двете юридически лица АФБ и БФАС, се пристъпва към следните процедури:

– Обединената структура стартира подпомагане на автомобилните клубове за регистрация в ММС.

– Всички автомобилни клубове, които отговарят на критериите (регистрирани в ММС), се вливат в юридическото лице на обединението срещу 1 лев такса.

– Всички съдебни жалби и искове, се оттеглят доброволно от жалбоподателите, касаещи взаимоотношенията между MMC, АФБ и БФАС, свързани с дейността на автомобилния спорт.

– Обединената структура кандидатства пред СБА за придобиване на права.

– В тримесечен срок от създаване на обединението се провежда Общо събрание, на което автомобилното общество (клубовете, вече членове на обединението) си избира новите ръководни органи за пълен мандат на управление.

– Обединената структура кандидатства пред ММС за издаване на национален спортен лиценз.

В срок до една седмица след срещата в ММС, проведена днес на 13.02.2024 година, АФБ и БФАС заявяват решението си във връзка с предложението за обединение и го заявяват пред ММС. Тази среща ще се проведе в ММС на 20.02.2024 година от 14 часа, в същия състав от първата среща.

В случай, че двете страни са съгласни с предложението за обединение, то председателите на АФБ и БФАС заявяват стъпките си на действие пред цялото обществото и определят сроковете за изпълнението им.

Предложението ми е стратегическа посока за общи действия между АФБ и БФАС, като същата би могла да бъде променена от преговорните екипи на обединението.

Благодаря на министъра на младежтта и спорта, на ресорните заместник-министри, на експертния екип от министерството, на г-н Панчев, на г-н Дунев и на г-н Станчев за проявеното разбиране и за конструктивната дискусия. Благодаря Ви за заявката, която направихте пред обществото, че Българският автомобилен спорт ще върви в посока на обединение, като единствен възможен вариант за дългосроното му съществуване.

Скъпи приятели,

Единствено по този начин можем да създадем дългосрочен МИР в автомобилната общественост, както и да се тръгне в посока на събиране на пъзела, които всички ние сами си разрушихме.

Само заедно можем!”

Крум Дончев