Автомобилната общност в България настоява за работеща федерация, това сподели във фейсбук профила си Крум Дончев след среща на представители на спорта в Министерството на младежта и спорта. Известният български рали пилот Крум Дончев беше инициатор на срещата при министър Димитър Илиев, в която участваха още и председателите на БФАС и АФБ, съответно Румен Дунев и Калоян Станчев, както и председателят на СБА Емил Панчев.
Споделяме изявлението без редакторска намеса:
„Скъпи приятели, уважаеми фенове, любители, поддръжници, клубове, състезатели, механици, медии и много, много други свързани с моторните спортове в България,
Вашата подкрепа в този момент е безкрайно необходима! Нека всички заедно сложим „лекарство“ в дълбоката рана на автомобилния ни спорт и да тръгнем в посока на ОБЕДИНЕНИЕТО.
Моля Ви, споделяйте, говорете, отразявайте. Нека единствената дума, която ни води от тук нататък да се нарича обединение!
Фактите:
1. Проблемите на автомобилния спорт няма да бъдат решени в съда. Решението, в името на спорта, се намира в автомобилната ни общност. Вече над 10 години сме свидетели на борбата за правда и всеобщото мнение бе, че всяка от страните има своята правота. НО СПОРТ НЯМА.
2. България има нужда и капацитет за една работеща автомобилна федерация, която да носи националната спортна лицензия и която да притежава правата на международната организация ФИА.
3. Нулев сезон е най-лошото, което може да се случи на автомобилния спорт. Имаме нужда от единен календар във всички дисциплини за 2024 година и за годините напред.
Предложение:
Водя се от логиката, че състезателите и техните клубове трябва да бъдат двигателят на спорта като цяло.
1. Да бъдат излъчени преговорни екипи от двете юридически лица АФБ и БФАС, които да определят стъпки, принципи и приемлив орган на управление. Председателите на двете организации АФБ и БФАС трябва да присъстват задължително в преговорните екипи. Разбира се, че под приемлив орган на управление може да разбираме АФБ (ориентировъчен период за старт на оперативна дейност – 8 месеца, тъй като е необходима промяна в устава за така наречения бърз прием на клубове), БФАС (където аз лично имам сантимент по причини свързани с моята спортна история. Ориентировъчен период за старт на оперативна дейност – 8 месеца, тъй като е необходима промяна в устава за така наречения бърз прием на клубове) или НОВА структура (новата структура ще може да стартира оперативна дейност в доста по-кратки срокове, отколкото при предходните две предложения или накратко казано около 45 дни, като същата ще бъде създадена от автомобилните спортни клубове. Нейното наименование може да бъде с най-различни абревиатури, дори и БФАС).
2. След определяне на единен орган на управление на автомобилния спорт в България, в който трябва да присъстват по равен брой представители от двете юридически лица АФБ и БФАС, се пристъпва към следните процедури:
– Обединената структура стартира подпомагане на автомобилните клубове за регистрация в ММС.
– Всички автомобилни клубове, които отговарят на критериите (регистрирани в ММС), се вливат в юридическото лице на обединението срещу 1 лев такса.
– Всички съдебни жалби и искове, се оттеглят доброволно от жалбоподателите, касаещи взаимоотношенията между MMC, АФБ и БФАС, свързани с дейността на автомобилния спорт.
– Обединената структура кандидатства пред СБА за придобиване на права.
– В тримесечен срок от създаване на обединението се провежда Общо събрание, на което автомобилното общество (клубовете, вече членове на обединението) си избира новите ръководни органи за пълен мандат на управление.
– Обединената структура кандидатства пред ММС за издаване на национален спортен лиценз.
В срок до една седмица след срещата в ММС, проведена днес на 13.02.2024 година, АФБ и БФАС заявяват решението си във връзка с предложението за обединение и го заявяват пред ММС. Тази среща ще се проведе в ММС на 20.02.2024 година от 14 часа, в същия състав от първата среща.
В случай, че двете страни са съгласни с предложението за обединение, то председателите на АФБ и БФАС заявяват стъпките си на действие пред цялото обществото и определят сроковете за изпълнението им.
Предложението ми е стратегическа посока за общи действия между АФБ и БФАС, като същата би могла да бъде променена от преговорните екипи на обединението.
Благодаря на министъра на младежтта и спорта, на ресорните заместник-министри, на експертния екип от министерството, на г-н Панчев, на г-н Дунев и на г-н Станчев за проявеното разбиране и за конструктивната дискусия. Благодаря Ви за заявката, която направихте пред обществото, че Българският автомобилен спорт ще върви в посока на обединение, като единствен възможен вариант за дългосроното му съществуване.
Скъпи приятели,
Единствено по този начин можем да създадем дългосрочен МИР в автомобилната общественост, както и да се тръгне в посока на събиране на пъзела, които всички ние сами си разрушихме.
Само заедно можем!”
Крум Дончев
ДРУГИ
Никола Цолов приключи сезон 2024 във Формула 3 с три победи
Юли 2024: SUV автомобилите с рекорден пазарен дял в Европа
Автокрос състезанието в село Давидово с благотворителен характер
МОТО СПОРТ
Оливейра потвърди, че “Портимао” може да изпадне от MotoGP
STUDIO LINSON MOTO в Кортен
Община Перник и StroyRent помагат за реализирането на мотокрос състезанието в миньорския град
Победоносното трио VMXDN Foxhill ще представи отбора на Англия във Farleigh Castle Vets MX
Перник ще бъде домакин на шестия кръг от Държавното първенство по мотокрос
АВТО СПОРТ
Грандиозна сделка в падока: Астън Мартин обявява Ейдриън Нюи до дни
Ред Бул иска ФИА да провери предните крила на Макларън и Мерцедес
Никола Цолов приключи сезон 2024 във Формула 3 с три победи
Льоклер и “Ферари” триумфираха на “Монца”
Живко Иванов е републикански шампион в клас S3 на супермото