
Ръководителят на тима на Хаас във Формула 1 Гюнтер Щайнер обясни защо американският екип ще се състезава с руския трибагреник по своите болиди през 2021 година.
Вчера, Хаас показа своята разцветка и на нея ясно си личи руското знаме, което минава по дължината на целия болид. Причина затова е новият основен спонсор на тима „Uralkali“, чийто собственик е бащата на Никита Мазепин, който през тази година ще дебютира във Формула 1.
Веднага обаче бяха зададени въпроси за легалността на тази разцветка, тъй като символите на Русия (знаме, герб и химн) не могат да бъдат използвани по време на състезания от световни шампионат в рамките на две година. Причина затова е наказание, наложено от Световната анти-допингова агенция (WADA), в следствие на допинг скандала от Зимните олимпийски игри в Сочи през 2014 година. Първоначално дължината на наказанието трябваше да е четири години, но тя бе намалена наполовина от Спортни арбитражен съд (CAS) в Лозана. Заради това наказание Мазепин, а и всеки друг руски състезател, който се състезава в световен шампионат на Международната автомобилна федерация (ФИА), ще прави това под неутрален флаг, най-вероятно този на Руската автомобилна федерация (РАФ). Също така, при техен успех, химнът на Русия няма да бъде свирен на подиума.
Въпреки това, от Хаас са уверени, че разцветката им не нарушава наказанието на WADA и не е начин то да бъде заобиколено.
„Не, ние не заобикаляме нищо. Решението за разцветката бе взето още през миналата година, преди наказанието на WADA да бъде наложено. Естествено, няма как да използваме руския флаг, но можем да използваме цветовете по нашата кола, това е разрешено. В крайна сметка, наказанието важи за атлетите, а не отбора. Отборът е американски“, заяви Щайнер.
Освен Мазепин, през 2021 за отбора на Хаас ще се състезава и синът на седемкратният световен шампион във Формула 1 Михаел Шумахер – Мик.
Сезон 2021 във Формула 1 започва на 28 март с Гран При на Бахрейн на пистата „Сахир“. Две седмици по-рано на същото трасе ще се проведе и единственият тридневен тест преди старта на кампанията. В нея тимът на Хаас очаква много слаби резултати, тъй като вече гледа изцяло гледа към въвеждането на новите правила, който ще бъдат въведени през 2022 година. По тази причина, американският тим не е развивал своето шаси от миналата година и не възнамерява да прави още доработки по своят автомобил през тази година.
ДРУГИ
Валтери Ботас събра 150 000 долара за благотворителност
Льоклер: Финалът на годината ми дава увереност
Хамилтън: Имах съмнения в собствените си възможности
МОТО СПОРТ
От Крупник призовават мотористите за информират преди да предпиемат каране
Арм пъмп мъчил Маркес във втората половина на сезона
Жоан Мир ще работи с екипа на Маркес през 2024 година
От Грезини не коментират представянето на Маркес
Атанас Ангелов е победителят от състезанието в Крупник
АВТО СПОРТ
Валтери Ботас събра 150 000 долара за благотворителност
Льоклер: Финалът на годината ми дава увереност
Хамилтън: Имах съмнения в собствените си възможности
Асоциацията на автомобилните производители празнува 30-годишнина с иновационна конференция в София
Българският пилот Никола Цолов събира средства, за да остане във Формула 3 догодина