Повече мощ за „милионера“ Honda SH 350i

В която и да е европейска столица да се намирате, винаги ще срещнете в движение две букви – SH. През последните 36 години в Европа са продадени над един милион скутери SH на Honda. Те носят на модела SH статут на марка на марките на Honda. Естествено той е подкрепен от прочутото качество и надеждност на изработката на Honda.

SH300i, със своя компактен, плосък под, дизайн и 16-инчови предни и задни колела, носеше всички белези на SH. Допринасяше и за нещо допълнително – мощен двигател, осигуряващ максимално представяне както в градска среда, така и на магистралата. Това бе първият модел на Honda, която спецификация за EURO4 през 2015 г .

В същото време двигателят получи увеличение на мощността, на въртящия момент и намаление на разхода на гориво. Неговият външен вид също беше направен по-мускулест, а шасито получи ревизии, за да се разшири пространството за съхранение на багаж и да запази отличното си управление. През 2019 г. скутерът придоби Honda Selectable Torque Control (HSTC) и Smart Key.

За 2021 г. историята продължава. Новият SH350i е с увеличен обем на двигателя, с което има нова мощност и въртящ момент.

Естествено има елегантен стил, с който  допълнително затвърждава позицията си на перфектния скутер за всички пътища.

Увеличаването на обема на двигателя с 50 кубика дава 16% повече пикова мощност, до 21,5 кВт,  а новият двигател eSP + на SH350i е значително по-силен през целия диапазон на оборотите. Осигурявайки по-бързо ускорение и увеличена максимална скорост. Освен това е съвместим с EURO5.

Рамката е преработена, за да спести тегло, а изцяло обновеният стил е блестяща еволюция на формулата SH на компактен, използваем и практичен скутер – лесен както за каране, така и за паркиране. USB порта под седалката заменя зарядното устройство ACC и има ново LCD табло.

Новият подобрен Smart Power + двигател на SH350i постига високи екологични характеристики. Това се постига и с внедряване на технологии за намаляване на триенето.

Благодарение на допълнителния обем от 50 кубика (до 330 от 279 куб. см, без увеличаване на общото тегло на скутера), върховата мощност на едноцилиндровия двигател с четири клапана SOHC с впръскване на гориво се е увеличило от 18.5 кВт на 21.6 кВт при 7500 об/мин. Увеличаване на максималния въртящ момент е 32 Нм @ 5,250 об/мин. Както мощността, така и въртящият момент се увеличават значително от 3500 об/мин нагоре. При стартиране на място SH350i изминава 200 м с 0.7 сек. по-бързо –  за 10.2 сек.

За да спечели допълнителен обем, диаметърът на буталото се увеличава от 72 мм на 77 мм, докато ходът се увеличава до 70,7 мм. Компресията е 10,5: 1. За да се използва увеличеният обем, дължината на водачите и времето на повдигане на клапаните са оптимизирани. В сравнение с предишния модел, затварянето на входящия клапан и времето за отваряне / затваряне на изпускателните клапани са забавени с 5°. Повдигачът също е увеличен с 0,3 мм. Времето на отваряне на входящия клапан остава непроменено.

Коляновият вал също е преработен и вече е с 10% по-лек. За да се подобри охлаждането на буталото, маслената струя, която е използвана и при CRF450R, пръска масло точно в задната част на буталото. Това ускорява времето за запалване и подобрява производителността на горенето. Капацитетът на маслото е 1,85 литра.

Ревизирани са корпусите на дросела, които се увеличават до 36 мм от 34 мм, а входящите клапани се увеличават с 1 мм до 28 мм.

Въздухът се подава чрез 5,5 литра въздушна кутия. Всмукателните и изпускателните отвори също са напълно преработени. Всмукателният отвор сега по-ефективно всмуква въздух, използвайки засилен поток в цилиндъра за по-последователно изгаряне на горивото. Сега отработените газове се изхвърлят през прав отвор за отработените газове, а не през извития на предишния дизайн. Това допълнително подобрява ефективността.

За да се намалят отработени газове, новият ауспух се състои от две отделни камери, а не от три. Подобренията на тръбата, свързва разширителната камера, както и размерът, и местоположението на катализатора. Така се подобряват газовия поток и пречистването.

Вътрешното триене се намалява чрез 5 мм отместване на цилиндъра, въвеждането на хидравличен регулатор на веригата на гърбиците и използването на помпа за почистване. Новият балансиращ вал допълнително намалява вибрациите и допринася за удобно и приятно пътуване.

Автоматичният центробежен съединител работи с трансмисия V-Matic и крайно задвижване с ремъка. За 2021 г. капакът на двигателя е преработен.

Двигателят на SH350i е оборудван с Honda Selectable Torque Control (HSTC). Системата открива всяка разлика между скоростите на предното и задното колело, изчислява съотношението на приплъзване и след това контролира въртящия момент на двигателя чрез впръскване на горивото, за да възстанови сцеплението на задните колела. HSTC може да бъде включен и изключен чрез превключвател в лявото рамо на кормилото. Индикаторът „T“ на цифровия дисплей мига, когато системата работи.

Двигателят вече е хомологиран и за EURO5, който от 1 януари 2020 г. въведе по-строги стандарти за емисии от двигателя в сравнение с EURO4. Тези изисквания включват значително намаляване на разрешените емисии на въглероден оксид, над 40% намаление на общите въглеводородни емисии, по-строго откриване на прекъсвания на запалването и въвеждане на ограничение за твърди частици.

Икономията на гориво е подобрена  и сега е 30 км/л (WMTC). Обемът на резервоара от 9,1 л дава потенциален обхват от над 270 км.

SH350i е скутер, който не може да се сбърка на пътя. Сега той дефилира с чисто нов дизайн, като следва вида на най-продавания по-млад брат SH125i. Той е мускулест, а новото му „лице“ го отличава. LED фарът вече разполага с централен дълъг лъч, разделящ двойни къси светлини. Габаритните светлини се намират отгоре на кормилото. Преработените LED задни светлини и мигачи са между релсата за пътници, която сега е от алуминий.

Позицията за осигурява спокойна, изправена стойка на ездачи с различни размери.  Общата дължина на машината е 2160 мм, с ширина 742 мм и височина 1161 мм. Клиренсът е 131 мм.

Има място за фулфейс каска под седалката, която е с височина 805 мм, само с 5 мм повече от SH125 /150. Вече има и USB Type-C порт за лесно зареждане на мобилно устройство. Стандартният плосък под SH е 435 мм. Сгъваемата кука за помощ на предния панел добавя удобство.

Новият LCD екран има всички индикиращи светлини, включително тези за работата на HSTC и ABS. Предните и задните мигачи на SH350i имат нова функция за автоматично анулиране на авариен стоп сигнал. След като ABS разпознае, че е в процес на силно спиране, аварийните светлини мигат, за да предупредят останалите участници в движението. Добавянето към удобството на натоварения живот в града е Smart Key.

Доказаното шаси на SH350i е проектирано да осигури пъргавина и сигурност във всички ситуации на каране.

За новия модел са преработените диаметри на тръбите, дебелината на стените и материалите на компонентите на рамката. Те подобряват стабилността и комфорта при висока скорост, а същевременно спестяват 1 кг тегло на рамката.

Допълнително поглъщане на ударите се осигурява от 35 мм телескопична вилка и двойни задни амортисьори, люлеещо се алуминиево рамо и шарнир Oleo, монтиран под двигателя, за да подпомогне усещането за управление и поглъщане на ударите.

Междуосието е 1452 мм, а теглото – 174 кг.Гумите са 110 / 70-16 отпред и 130 / 70-16 отзад. Двуканален ABS задейства 256 мм еднодискови спирачки отпред и 256 мм единичен диск отзад.

 

Технически характеристики

 

Двигател
Тип Едноцилиндров, 4-тактов, SOHC, течностно охлаждане
Обем 330 куб. см
Брой на клапаните 4
Диаметър и ход 77 x 70.7 мм
Компресия 10.5:1
Максимална мощност 21.6 кВт @ 7500 об/мин
Макс. въртящ момент 32 Нм @ 5250 об/мин
Масло 1.85 л
Горивна система
Запалване PGM-FI електронно впръскване
Обем на разарвоара 9.1 л
CO2 емисии WMTC 77.8 г/км
Разход на гориво 30 км/л
Задвижване
Съединител Автоматичен инерционен
Трансмисия V-Matic, ремък
Рамка
Тип Тръбна стоманена
Размери (Д х Ш х В) 2160 x 742 x 1161 мм
Междуосие 1452 мм
Тегло                                                          174 кг
Височина на седалката 805 мм
Окачване
Отпред 35 мм телескопична вилка
Отзад Двоен амортисьор и подвижно рамо
Спирачки Двуканален ABS
Отпред 256 мм единичен диск с двубутален апарат
Отзад 256 мм единичен диск с еднобутален апарат