Японците от Kawasaki не спират да обновяват своите мотоциклети. Преди известно време показаха накуп няколко версии за 2021 г. на своя топ спортен байк Kawasaki Ninja ZX10R 2021. Същият мотоциклет ще видим и догодина на пистата от световния шампионат WorldSBK, каран от петкратният световен шампион Джонатан Рей.
Първата сериозна промяна е новият дизайн. Някои може би няма да харесат формите, на състезателният мотоциклет не прави за скорост, а не за конкурс за красота.
Очакваше се новият мотор отпред да има крила, като другите „бегачи“. При Ninja ZX10R за 2021 г. обаче инженерите на Kawasaki са тръгнали по друг път. Тези крила са интегрирани в предния обтекател около фаровете. Според предварителните тестове, това решение е довело до търсения ефект. Спрямо старото поколение на модела, прилепящата сила е повишена със 17%. Ветровото стъкло е по-високо с 40 мм, а стъпенките са снижени с 5 мм. Така ергономията е по-екстремна, а аеродинамикете – подобрена значително.
Шасито също има промени. Подрамата е по-дълга с 8 мм, а закрепването и е по-ниско с 1 мм. Тя се регулира на лимитираната версия RR. Ъгълът на вилката е променен с 2 мм. Всибко това води до увеличение на междуосието с 10 мм или до 1450 мм. Серийният Kawasaki Ninja ZX10R 2021 е оборудван с електронен амортисьор Öhlins.
Изменени са предавателните числа в скоростната кутия. Предавките 1-а, 2-а и и 3-а са по-къси, като така се дава по-добра реализация на мощността от 200+ к.с. при ниски и средни обороти. Редовият четирицилиндров двигател с обем 998 кубика не е променян. Преработен е радиаторът за охлаждането.
Мотоциклетът е с нов 4.3-инчов TFT приборен панел. ZX10R има круиз контрол, за да отговори на конкуренцията, а също има и подгряване на ръкохватките. Такива бяха и на Джонатан Рей по време на тестовете, за да не му замръзнат ръцете.
По електрониката, необходима за всеки модерен супербайк, не липсва нищо. Става дума за 6-осев блок Bosch с ABS за завой, лаунчконтрол, тракшънконтрол, уиликонтрол и др.
Kawasaki Ninja ZX10R 2021 и ZX10R KRT се различават само от цветовата схема на заводския отбор на Kawasaki в WorldSBK. Поне това уверяват от производителя. Продажбите тръгват от 21 май първо в САЩ, а после в Европа, а цените са между 16 и 17 хиляди долара. Твърде евтино!
Не е скъп и лимитираният за състезанията в световния шампионат на Супербайк Kawasaki Ninja ZX10RR. той ще струва 29 000$. Разликата е, че максималната му мощност е не при 14 300 об./мин а при 14 700 об./мин. А, също има и по леки биели и бутала Pankl и ковани алуминиеви джанти Marchesini.
ДРУГИ
GASGAS ДОБАВЯ ЩИПКА ВЪЛНЕНИЕ ВЪВ FACTORY EDITION МОТОЦИКЛЕТИТЕ ЗА 2025 С ИЗЦЯЛО НОВ ВЪНШЕН ВИД!
Първи поглед: Stark Varg EX – уличен ендуро модел
Първи поглед: 2025 KTM 350 XC-F Factory Edition Johnny G Replica
МОТО СПОРТ
Чейс Секстън доминира в началото на суперкроса в Анахайм
Календар на Европейския шампионат по мотокрос FIM Europe 2025
Без промяна в цветовете на номерата за новите класове в BG X-Enduro Championship
Mотокрос 2025 стартира с високи скорости и зрелищни трасета
MotoGP: Honda разчита Мир да запази мотивацията си
АВТО СПОРТ
Верстапен с наказание в първия си старт за 2025
Сена все още е пилот №1 на дъжд във Формула 1
Готвят алтернативни отсечки за рали „Швеция“
М-Спорт търси пилоти с ограничена програма
Алпин Рио Хиракава ще кара в тренировките за Гран при на Япония