Японците от Kawasaki не спират да обновяват своите мотоциклети. Преди известно време показаха накуп няколко версии за 2021 г. на своя топ спортен байк Kawasaki Ninja ZX10R 2021. Същият мотоциклет ще видим и догодина на пистата от световния шампионат WorldSBK, каран от петкратният световен шампион Джонатан Рей.
Първата сериозна промяна е новият дизайн. Някои може би няма да харесат формите, на състезателният мотоциклет не прави за скорост, а не за конкурс за красота.
Очакваше се новият мотор отпред да има крила, като другите “бегачи”. При Ninja ZX10R за 2021 г. обаче инженерите на Kawasaki са тръгнали по друг път. Тези крила са интегрирани в предния обтекател около фаровете. Според предварителните тестове, това решение е довело до търсения ефект. Спрямо старото поколение на модела, прилепящата сила е повишена със 17%. Ветровото стъкло е по-високо с 40 мм, а стъпенките са снижени с 5 мм. Така ергономията е по-екстремна, а аеродинамикете – подобрена значително.
Шасито също има промени. Подрамата е по-дълга с 8 мм, а закрепването и е по-ниско с 1 мм. Тя се регулира на лимитираната версия RR. Ъгълът на вилката е променен с 2 мм. Всибко това води до увеличение на междуосието с 10 мм или до 1450 мм. Серийният Kawasaki Ninja ZX10R 2021 е оборудван с електронен амортисьор Öhlins.
Изменени са предавателните числа в скоростната кутия. Предавките 1-а, 2-а и и 3-а са по-къси, като така се дава по-добра реализация на мощността от 200+ к.с. при ниски и средни обороти. Редовият четирицилиндров двигател с обем 998 кубика не е променян. Преработен е радиаторът за охлаждането.
Мотоциклетът е с нов 4.3-инчов TFT приборен панел. ZX10R има круиз контрол, за да отговори на конкуренцията, а също има и подгряване на ръкохватките. Такива бяха и на Джонатан Рей по време на тестовете, за да не му замръзнат ръцете.
По електрониката, необходима за всеки модерен супербайк, не липсва нищо. Става дума за 6-осев блок Bosch с ABS за завой, лаунчконтрол, тракшънконтрол, уиликонтрол и др.
Kawasaki Ninja ZX10R 2021 и ZX10R KRT се различават само от цветовата схема на заводския отбор на Kawasaki в WorldSBK. Поне това уверяват от производителя. Продажбите тръгват от 21 май първо в САЩ, а после в Европа, а цените са между 16 и 17 хиляди долара. Твърде евтино!
Не е скъп и лимитираният за състезанията в световния шампионат на Супербайк Kawasaki Ninja ZX10RR. той ще струва 29 000$. Разликата е, че максималната му мощност е не при 14 300 об./мин а при 14 700 об./мин. А, също има и по леки биели и бутала Pankl и ковани алуминиеви джанти Marchesini.
ДРУГИ
KTM обявява предстоящите планове за нови модели за 2025
Husqvarna Mobility разкрива лимитирана серия модели
Естетични актуализации за Honda CRF1100L Africa Twin
МОТО СПОРТ
Главиница приема поредния старт от Отворения календар по мотокрос
Кабакчиев ще гони поредно добро класиране в Турция
Пълно класиране при пилотите в MotoGP след Гран При на Япония
Полша ще бъде домакин на “FIM Enduro Vintage Trophy” през 2025 г.
Веселин Велинов и Христо Димитров на гости на STUDIO LINSON MOTO в Перник
АВТО СПОРТ
Предстои зрелищен финален кръг от шампионата по Драг Рейсинг за мотори
Toyota преговаря за завръщане във Формула 1
Враца ще е домакин на рали за ентусиасти
Нова вело писта в Казанлък
Нов състав от трима пилоти в KTM Rally Team – Husqvarna и GASGAS вече не съществуват