февруари 4, 2023

Motosport.bg

Мото новини от последните минути

Представиха новият Honda Civic в България

Новата генерация на Honda Civic беше представена пред медиите днес от вносителите на марката Бултрако АД. Премиерата на 11-ото поколение на най-продавания модел на Honda бе придружено от тест за журналистите до крепостта Траянови врата. И още нещо знаменателно! Появата на новия Civic в България съвпада с 30-годишнината на Бултрако.

Новият Civic е с хибридно задвижване (e:HEV – hybrid electric vehicle). Кормилната система и окачването осигуряват завидни нива на динамика и бърза реакция. Така новият Civic съчетава вълнуващото усещане зад волана с изключителни икономичност и ниски нива на вредните емисии.

Това е поредният водещ модел, който Honda електрифицира непосредствено, след като това се случи със CR-V, Honda e, Jazz, Jazz Crosstar и HR-V. Автомобилът е оборудван с модернизираното последно издание на спечелилата редица престижни награди хибридна система e:HEV. Това е комбинация от литиево-йонни батерии и два компактни електромотора с новоразработения 2,0-литров бензинов силов агрегат по цикъл на Аткинсън.

Двигателят с вътрешно горене постига най-добрата в бранша, равносилна на 41%, топлинна ефективност. Отличава се с оптимизирано за по-бързо и икономично изгаряне директно впръскване и висок начален въртящ момент. Резултатът е подобрения разход на гориво и вредни емисии от въглероден диоксид по стандартя WLTP – съответно 4,7 л/100 км и 108 г/км. Стойностите от 135 кВт и макс. мощност и 315 Нм макс. въртящ момент налагат напълно новия Civic като изключително атрактивен за шофьорите автомобил в C-сегмента.

Върховите ефективност и управление на енергията са постигнати с прилагането на иновативни технологии като актуализираната версия на интелигентния захранващ блок на Honda (IPU), който е с 23 мм по-тънък и с 1 кг по-лек спрямо предишното си издание, но е с най-високия в гамата брой на клетките – 72. Разположен е под задните седалки и тази му позиция позволява повече вътрешно пространство в купето. Монтираният под капака нов блок за управление на захранването (Power Control Unit – PCU) осигурява по-бързо зареждане и разреждане на електричеството, допринася за допълнителни 12 %  увеличение на мощността спрямо предишните издания на хибридната система e:HEV.

Превключването между електрическо, хибридно и задвижване с двигател с вътрешно горене става неусетно. Шофьорът има възможност да избира между четири режима на управление – Eco, Normal, Sport и новия с индивидуални настройки.  Допълнителен балансиращ вал и колянов вал с висока твърдост осигуряват плавно управление. Шумовете от двигателя са намалени с помощта на по-добрата изолация на всмукателния колектор и на капака на силовия агрегат. Умното приложение на системата за активен контрол на шума също допринася за тишината в купето, докато тази за управление на звука залага на спортните нотки в гласа на двигателя с вътрешно горене.

Изключителната задвижваща система е допълнена от отлична конструкция на шасито. Civic e:HEV е разработен с огромно внимание по отношение на реакцията и от страна на волана, повишаваща усещането за връзката между шофьора и автомобила. Подобрената стабилност дори по неравни пътища е постигната благодарение на удължената спрямо предишното поколение на модела с 35 мм колесна база и по-широката с 18 мм задна следа.