май 25, 2022

Motosport.bg

Мото новини от последните минути

Представиха новия електрифициран WRC автомобил M-Sport Ford Puma Hybrid Rally1

Екипът на световния рали шампионат M-Sport Ford показа за първи път новия състезателен електрифициран автомобил M-Sport Ford Puma Hybrid Rally1, който ще участва във WRC  на ФИА за сезонa 2022.

M-Sport Ford Puma Hybrid Rally1 прави своя състезателен дебют на рали Монте Карло, 20-23 януари. През целия сезон на WRC 2022 г. ще участват три автомобила, управлявани от пилотите Крейг Брийн, Адриен Фурмо и Гъс Гринсмит. В допълнение, деветкратният световен шампион по рали на ФИА, Себастиен Льоб, ще се присъедини към отбора M-Sport Ford на WRC, за да се състезава в тазгодишното рали Монте Карло. Льоб е печелил ралито седем пъти досега.

Сезон 2022 на Световния рали шампионат отбелязва 25-ата годишнина от изключително успешното партньорство между Ford и M-Sport, което осигури седем спечелени шампионата и повече от 1500 победи на отделни етапи с емблематични рали автомобили, в това число M-Sport Ford Fiesta WRC и Ford Focus RS WRC. От началото на партньорството си M-Sport и Ford са постигнали рекордните 268 последователни точки на производител.

Пилотският състав на отбора M-Sport Ford WRC в Монте Карло:

Пилот Навигатор WRC Акценти в кариерата на пилота
Крейг Брийн Пол Нейгъл Първо рали: 2009 Рали Португалия22 етапни победи69 ралита288 точки
Адриен  Фурмо Алекс Кориа Първо рали: Рали Монте Карло 20191 етап победа26 ралита45 точки
Гъс Грийнсмит Йонас Андерсън Първо рали: 2014 Уелс Великобритания58 ралита91 точки
Себастиен Льоб Изабел Галмиш Първо рали: 1999 Рали Каталуния9 първенства925 етапни победи180 митинга1727 точки

„Един от най-завладяващите аспекти на Световния рали шампионат през годините беше ясната връзка между състезателните рали коли с ултра висока производителност и техните еквиваленти в стандартно изпълнение, движещи се по пътищата“, каза Марк Ръшбрук, Глобален директор на Ford Performance. „Ето защо е толкова важно, че тази нова WRC ера отразява преминаването на нашата индустрия към електрификация. Във Ford ние сме изцяло отдадени на електрифицираното бъдеще на компанията, затова впускането на състезателния автомобил M-Sport Ford Puma Hybrid Rally1 в най-тежките условия ще ни помогне да разработим още и все по-вълнуващи електрифицирани модели за нашите клиенти.”

Задвижван на принципа на своя прототип1, серийния автомобил Puma EcoBoost Hybrid, новият M‑Sport Ford Puma Hybrid Rally1 е първият електрифициран състезателен автомобил на Ford. Хибриден задвижващ агрегат от следващо поколение улавя енергия по време на спиране и на движение по инерция, и я съхранява в батерия от 3,9 кВтч. След това тази енергия допълва спечелилата множество шампионати производителност на 1,6-литровия бензинов турбодвигател EcoBoost с многократни усилвания до три секунди от електродвигателя с мощност 100 кВт.

Автомобилът може да използва своя електрифициран двигател, използвайки чиста електрическа енергия също за пътуване през градове, сервизни паркове и избрани участъци между етапите. Батерията може да се презарежда с помощта на външен източник на захранване в специалните сервизни точки между етапите, като презареждането отнема приблизително 25 минути.

В допълнение, Rally1 състезателите на Световния рали шампионат на FIA от сезон 2022 ще използват само гориво от смесени синтетични и биоразградими съставки, което е 100 процента устойчиво.

„Беше много интензивна подготовка на колите и екипа за ралито Монте Карло през следващия уикенд и откриването на сезона на Световния рали шампионат през 2022 г., но усилията ни ще си струват“, каза Ричард Миленър, директор на екипа M-Sport. „С помощта и подкрепата на колеги от Ford по целия свят създадохме фантастичен автомобил с огромен потенциал и нямаме търпение да го представим през годината. Огромни благодарности на всички, които участваха, за да стигнем до този момент и ни помагаха да спазим толкова кратки срокове. Чувстваме се много горди да представляваме Ford на световната сцена през 25-ата година на партньорството ни!“

Техническа спецификация на M-Sport Ford Puma Hybrid Rally1:

Силов агрегат Двигател с вътрешно горене (ICE) Ford 1,6-литров EcoBoost, с турбокомпресор, бензин, четирицилиндров редови
Максимална мощност: 380 к.с
Максимален въртящ момент: 420 Нм
Ограничител на двигателя: 36 мм
Електрическа система на батерията Максимална мощност на усилване: 100 кВт
Максимална мощност за регенериране: 30 кВт
Максимален период на усилване: 3 секунди
Максимална енергия на усилване на ускорение: 250 кДж (определя се от FIA според дължината на етапа и типа на повърхността)
Тегло: 95 кг
Охлаждане: с течно и въздушно охлаждане
Комбинирана ICE и акумулаторна електрическа система Максимална мощност: > 500 к.с
Максимален въртящ момент: > 500 Нм 
Скоростна кутия Петстепенна секвенциална ръчна
Разделено задвижване на четирите колела 50/50 въртящ момент
Предни и задни механични диференциали с ограничено приплъзване
Двудисков, синтерован съединител
Централен диференциал на макарата
Спирачна система Чакъл: 300 мм спирачни дискове, с въздушно охлаждане
Асфалт: 370 мм спирачни дискове, с въздушно охлаждане
Четирибутални апарати
Производителност Ускорение на асфалт и чакъл: прибл.3,2 сек. 0-100 км/ч
Тегло и размери Минимално тегло: 1,260 кг
Междуосие: 2 600 мм

Автомобилът M-Sport Ford Puma Hybrid Rally1 отразява ангажимента на Ford да вложи пълни усилия в електрификацията. През миналата година компанията обяви, че 100% от гамата ѝ пътнически автомобили в Европа ще е с възможност за нулеви емисии, изцяло електрически или plug-in хибрид до средата на 2026 г. и изцяло електрически – до 2030 г.