август 11, 2022

Motosport.bg

Мото новини от последните минути

Представиха новия PEUGEOT 408 – динамикя, бързина, ориганалност

  1. Стремежът към отговорно и модерно удоволствие: клиентите

С новия 408 марката PEUGEOT допълва своята гама в изключително стратегическия C сегмент. PEUGEOT зае водеща позиция в този сегмент през последните няколко години с успеха на SUV 3008 и 5008 и на три поколения 308 седан и 308 SW комби, последните от които са съвсем нови модели. PEUGEOT 408 допълва портфолиото на марката и е разположен в горната част на C-сегмента. Новият PEUGEOT 408 отразява ценностите и загрижеността на модерните хора: динамични и свръх свързани, те искат да допринесат за енергийния преход, без да се налага да жертват моментите си на удоволствие. Те търсят новости и оценяват креативността и дързостта на новите комбинации, които се откъсват от установените категории. Повечето от клиентите на новия PEUGEOT 408 ще бъдат двойки, с или без деца, които ще използват автомобила си за лични и професионални цели. Изобилие от потребности и желания, понякога допълващи се, ги ръководят при избора им. Някои искат да се преместят в по-висок клас в C-сегмента с по-голяма и по-просторна кола. Други търсят силует, който е по-оригинален и иновативен от компактен SUV, който те смятат за твърде семейно ориентиран или конвенционален. И накрая, трети просто оценяват размера на голямата кола. Всяка една от тези групи търси съвременно автомобилно изживяване, независимо дали е за всекидневна употреба или за дълги, удобни и спокойни пътувания с познати.

  1. Уникална ALLURE осанка на динамичен и иновативен фастбек: дизайнът

В комбинация с котешката стойка на всички автомобили PEUGEOT, официалният език на новия 408 е напълно в съответствие с иновативната концепция за фастбек от най-високия клас на C-сегмента. Това се характеризира с особено рязко третиране на повърхностите, което е особено забележимо отзад: в края на покрива остри фасети играят със светлината. 408 се отличава със специфична архитектура. Базиран на EMP2 (Efficient Modular Platform) автомобилът е с дълго междуосие от 2,787 м, осигуряващо щедро пространство на задната седалка. Общата му дължина е 4,69 м, а ширината му е 1,859 м със сгънати огледала. Следите са широки, с 1,599 м отпред и 1,604 м отзад, така че стои стабилно на пътя, с колела с голям диаметър (720 мм) и размери на джантите до 20 инча. PEUGEOT 408 е с тънък и спортен профил, благодарение на височината от само 1,48 м. Отпред има дълъг капак, което е характерно за най-новите модели на PEUGEOT.

Технологията Matrix LED, използвана за осветлението, прави възможно проектирането на ултра тънки фарове, като същевременно гарантира много високо ниво на производителност. Тези фарове подчертават външния изразителен вид на новия 408. Светлинният подпис се простира надолу с две ленти от светодиоди във формата на лъвски зъби, които се сливат с бронята. Решетката е смел знак за идентичността на 408. Той е фокусиран около новата емблема на марката, която прикрива радарите, необходими за много от системите за подпомагане на шофирането.

Цветът  на тази решетка я “скрива”, смесвайки я с общия обем на бронята – знак за смяна на поколенията и електрификация на гамата PEUGEOT. Големи черни елементи характеризират графичната тема на предния край и визуално подчертават неговата ширина и здравина. Те обграждат и защитават светлите зъби, като се присъединяват към черните защитни кантове, които обграждат тялото и подобряват видимостта на светлинния подпис чрез контраст.

Профилът на новия PEUGEOT 408 се характеризира с разделение между черни и боядисани части, предназначени да усъвършенстват силуета и да добавят динамика. Необичайно стилизираните 20-инчови джанти с геометрична форма, поставена в кръг, са поразителни когато са в неподвижно състояние и създават драматичен визуален ефект при движение. Техният дизайн е в съответствие с оригиналния концептуален подход на новия 408. В задната част на покрива, която е  аеродинамично чувствителна зона, въздушният поток е оптимизиран и направляван от две “котешки уши”, които създават оптимален въздушен ефект към багажника.

Новият PEUGEOT 408 ще се предлага в 6 цвята: Obsession Blue – нов цвят, отбелязващ премиерата на модела, Titanium Grey – нов цвят, Artense Grey, Elixir Red, Pearl White, Black Perla Nera

 

 

  1. ЕМОЦИОНАЛНО изживяване при шофиране благодарение на PEUGEOT i-Cockpit

В продължение на десетилетие той е подобряван и модернизиран с всяко ново поколение. С новия PEUGEOT 408 той поставя нови стандарти по отношение на ергономичност, качество, практичност и технология с новата информационно-развлекателна система PEUGEOT i-Connect®. Компактният волан е характеристика на PEUGEOT i-Cockpit®, която подобрява шофирането, като предлага уникална пъргавина и прецизност на движението. Воланът на новия 408 е ергономичен и отопляем (опция за ниво ALLURE PACK и стандарт за ниво GT) и съдържа контролите за мултимедия система (радио, телефон) и някои помощни средства за шофиране.  Конструкцията на таблото на новия PEUGEOT 408 се основава на „високи вентилационни отвори“ архитектура, която поставя вентилационните отвори на високо място, точно пред главите на пътниците за маскимален комфорт. Тази архитектура позволява централния 10-инчов сензорен екран, който е малко по-нисък от разположения непосредствено пред водача,  да бъде максимално близо до ръката. Системата разполага с напълно конфигурируеми бутони, които са подредени под централния екран и предоставят уникална естетика и ниво на технология в сегмента.

Една от целите на екипа за интериорен дизайн на PEUGEOT при проектирането на новия 408 бе да балансира пространството между двамата пътници на предния ред. PEUGEOT i-Cockpit® е верен на принципа на „ориентиран към водача” централен екран, който оптимизира ергономията при шофиране, без да изключва пътника от използването му. Централната конзола е умишлено отворена и към пътника. Всички динамични органи за управление на автомобила са групирани от страната на водача. Шофьорът може да избира между различните режими, предлагани от 8-степенната автоматична скоростна кутия EAT8 с едно докосване. Освен това има селектор за режим на шофиране, който позволява на водача да избира различни режими (Електрически, Eco, Hybrid, Normal и Sport) в зависимост от двигателя.

 

  1. Технологично ПРЕВЪЗХОДСТВО: системата PEUGEOT i-Connect Advanced

Новият PEUGEOT 408 предлага свързано изживяване на много високо ниво. Новата информационно развлекателна система е ергономична и безпроблемна при ежедневна употреба, предлагайки най-доброто от света на смартфоните и най-доброто от света на автомобилите. Всеки водач може да дефинира и поддържа свой собствен дисплей, атмосфера и предпочитания за настройка, а системата съхранява  до осем различни профила. Функцията, свързваща смартфона с информационно-развлекателната система на автомобила е вече безжична и е възможно да свържете два телефона чрез Bluetooth едновременно. Четири USB-C порта завършват свързаността на PEUGEOT 408.

10-инчовият централен екран с висока разделителна способност е лесен за персонализация и отзивчив, като таблет. Точно като на смартфон е лесно да се върнете към главната страница по всяко време, като натиснете бутона “Начало”. PEUGEOT i-Connect Advanced осигурява най-доброто информационно-развлекателно изживяване. Автомобилът е оборудван с мощна и ефективна навигационна система TomTom, която се актуализира безжично. Системата за гласово разпознаване „OK PEUGEOT“ подобрява безопасността и е лесна за използване. За да помогне на потребителите и да отговори на техните въпроси, системата включва бордова документация и съвети за използване на автомобила.

  1. ЕФЕКТИВНОСТ: каросерия и двигатели

Ефективността е в основата на усилията на екипите на PEUGEOT при

разработването на новия 408 с цел намаляване на емисиите на CO₂.

Особено внимание е обърнато на аеродинамиката. Броня, капак на багажника, дифузьори, линии на каросерията, огледала, под…, всички

части са оптимизирани благодарение на тясното сътрудничество между стилистите на PEUGEOT и аеродинамичните инженери. Удоволствието от шофирането е част от ДНК-то на новия PEUGEOT 408, с образцово поведение на пътя, първокласен комфорт на возене, отлично удоволствие от шофирането и перфектно управление в града. Гумите на новия PEUGEOT 408 варират от 17 до 20 инча, като са от клас А,  с цел подобряване на ефективността чрез намаляване на съпротивлението при търкаляне.

Новият PEUGEOT 408 се предлага с два plug-in хибридни и един бензинов двигател:

PLUG-IN HYBRID 225 e-EAT8: задвижване на 2 колела / комбинация от 180 к.с. (132 kW) двигател PureTech и 81 kW електродвигател, съчетани с 8-степенна автоматична скоростна кутия e-EAT8.

PLUG-IN HYBRID 180 e-EAT8: задвижване на 2 колела / комбинация от PureTech двигател със 150 к.с.(110 kW) и 81 kW електрически двигател, съчетан с 8-степенна автоматична скоростна кутия e-EAT8.

Литиево-йонната батерия и на двете plug-in хибридни версии има капацитет от 12,4 kWh и мощност от 102 kW. Предлагат се два вида бордови зарядни устройства: 3,7 kW монофазно зарядно устройство като стандартно и опционално 7,4 kW еднофазно зарядно устройство.

Времето за зареждане е, както следва:

С 7,4 kW зарядно (32 A) и с 7,4 kW монофазно бордово зарядно устройство, пълното зареждане отнема 1 час 40 минути. От усилен контакт (14 A) и с 3,7 kW монофазно бордово зарядно устройство, времето е 3 часа 55 минути. От стандартен контакт (8 A) и с еднофазното бордово зарядно устройство (3,7 kW) зареждането отнема приблизително 7 часа 05 минути.

Предлага се и двигател с вътрешно горене: 1,2-литровият PureTech 3-цилиндров със 130 к.с. бензинов двигател, който отговаря на най-новите регулации за емисии на стандарта Евро 6.4, се комбинира с 8-степенна автоматична скоростна кутия EAT8 и система Start & Stop.

Трябва да се отбележи, че всички двигатели на новия PEUGEOT 408 са оборудвани с 8-степенна автоматична скоростна кутия, гаранция за спокойствие и ефективност. Не е налична дизелова версия, но в бъдеще ще бъде представена 100% електрическа версия на моделa.

 

  1. Технологично ИЗПЪЛНЕНИЕ: помощни средства за шофиране

На борда на новия PEUGEOT 408, широка гама от последно поколение

асистиращи системи, захранвани от информация от 6 камери и 9 радара, правят шофирането, маневрирането и пътуването по-безопасно и по-плавно. Някои от тези системи са директно пренесени от по-високите сегменти:

  • Адаптивен круиз контрол с функция Stop and Go и настройка на разстоянието до предния автомобил
  • Автоматично аварийно спиране с предупреждение за сблъсък: разпознава пешеходци и велосипедисти от 7 км/ч до 140 км/ч.
  • Активно предупреждение за напускане на лентата с корекция на волана
  • Сигнал за внимание на водача, който открива нарушена бдителност при дълги периоди на шофиране и при скорости над 65 км/ч, чрез анализиране на движенията на кормилното управление
  • Разширено разпознаване и показване на пътни знаци на цифровия клъстер: знаци за спиране, еднопосочни знаци, знаци за забранено изпреварване, знаци за край на позволено изпреварване, в допълнение към обичайните знаци, свързани със скоростта
  • Система за нощно виждане, която открива живи същества (пешеходци/животни) пред превозното средство през нощта или при лоша видимост. Обхватът на системата осигурява откриване, извън обхвата на дългите светлини, с централен инфрачервен визуален дисплей в цифровия клъстер, разположен директно в зрителното поле на водача
  • Мониторинг на мъртви зони на далечни разстояния (75 метра)
  • Сигнал за движение зад автомобила: при движение на заден ход предупреждава водача за близка опасност
  • 180° камера за заден ход с висока разделителна способност с интегрирана почистваща дюза
  • 360° помощ при паркиране с 4 камери с висока разделителна способност (предна, задна и странична)
  • Регулиране на ъгъла на огледалото при включване на задна предавка
  • Матрични LED фарове за максимално използване на дълги светлини без заслепяване на приближаващите превозни средства
  • Автоматични дълги светлини

Пакетът Drive Assist 2.0 е по-нататъшна стъпка към полуавтономно шофиране. Той добавя две нови функции, които са налични при път с две ленти:

  • Полуавтоматична смяна на лентата, която позволява на водача да изпреварва автомобила пред него и след това да се завърне обратно в своята лента при скорости от 70 км/ч до 180 км/ч.
  • Препоръка за скорост, която предлага водачът да адаптира своята скорост (ускорение или забавяне) според знаците за ограничение на скоростта

 

Освен всичко това, новият  PEUGEOT 408 предлага и богато оборудване което улеснява ежедневното използване:

  • Безключов достъп и стартиране
  • Електрически капак на багажника
  • Напълно размразяващо се отопляемо предно стъкло и отопляем волан
  • Аларма
  • Електрическа ръчна спирачка при всички версии
  • Люк на покрива
  • E-call+ спешно обаждане с информация за броя на пътниците и местоположението и посоката на движение на автомобила по пътя
  1. Дълготрайни ЕМОЦИИ и приятно пътуване: комфорт на борда

Проектиран като фастбек, новият PEUGEOT 408 предлага богато оборудване, предназначено да ви помогне да се насладите напълно на удоволствието от мобилността. Предните седалки са особено удобни и са наградени с AGR (Aktion für Gesunder Rücken) етикет от независимата немска асоциация за ергономия и здраве.  Седалките могат да бъдат оборудвани с 10-посочно регулиране с две настройки за памет за водача, 6-посочно регулиране за пътника, отопление и 8 точков масаж, с 5 различни програми. Дизайнът на седалките е обмислен така, че да подчертае качеството на използваните материали: плат, алкантара, релефна кожа и цветна напа кожа, а при версиите GT, седалките са украсени с характерна нишка в цвят „Адамит“, която също подчертава арматурното табло, панелите на вратите и централната конзола.

Между предните седалки се намира пространството за безжично зареждане на телефон, а останалата част от конзолата е изцяло посветена на съхранението и практичността, с подлакътник, два USB-C порта (зареждане/данни), две поставки за чаши с голям диаметър и до 33 литра различни места за съхранение. Задното пространство е особено щедро, благодарение на дългото междуосие от 2,787 м, което прави новия 408 най-просторното PEUGEOT за пътниците на втория ред. Те могат да се радват на 188 мм пространство за коленете.

Два USB-C порта за зареждане в задната част на централната конзола осигуряват допълнителна свързаност. Новият PEUGEOT 408 предлага като стандарт задна облегалка, делима на две части (60/40), оборудвана с отвор за ски. При GT версията двете облегалки могат да бъдат сгънати от  багажника. Багажното отделение на новия 408 е особено просторно. Когато и двете облегалки на седалката са сгънати, обемът се увеличава от 536 на 1611 литра (включително 36 литра място за съхранение под стелката на багажника за версията с двигател с вътрешно горене). Със сгъната облегалка може да се натовари предмет с дължина до 1,89 метра.

За ежедневна практичност, багажникът е оборудван с 12V контакт от дясната страна, LED осветление, мрежа за съхранение, и куки за окачване. Задната щора остава прикрепена към капака на багажника при всяко отваряне, което улеснява товаренето. Капакът е моторизиран и се отваря по няколко начина, включително и с прокарване на крак под задната броня. LED осветлението в купето е с избор от 8 цвята и допринася за изисканата атмосфера. Стъклата на автомобила са по-дебели и термо изолирани.

Климатичната система също допринася за топлинния комфорт на обитателите. За да осигури здравословна вътрешна атмосфера, новият PEUGEOT 408 е оборудван с AQS система за качество, която постоянно следи качеството на въздуха. Той е в състояние автоматично да активира рециклирането на въздуха. За ниво GT това се допълва от Clean Cabin, система за обработка на въздуха, която филтрира замърсяващите газове и частици. Качеството на въздуха се показва на централния сензорен екран.

Разработена в партньорство със специализистите в аудиото, FOCAL® Премиум Hi-Fi системата в новия PEUGEOT 408 е резултат на повече от три години сътрудничество. В комплект с цифрова обработка на звука ARKAMYS, FOCAL® Premium Hi-Fi системата включва 10 високоговорителя с изключителни технологии и субуфер с тройна намотка. Те са свързани към нов 12-канален 690 W усилвател (усилена технология от клас D). Звуковата сцена е стабилна и прецизна, гласовете са ясни и детайлни, а басът е дълбок и въздействащ.