БФМ започва инициатива за представяне на българските състезатели и техните отбори. На страницата на БФМ ще намирате интересни подробности за подготовката на състезателите, отборите и предстоящите състезания. В рубриката „Представяме ви …“ започваме с една от младите ни надежди Михаил Флоров.

„Представяме ви …“ Михаил Флоров – един от най-талантливите ни състезатели по мотоциклетизъм на писта.
Започва да се занимава с мотоциклетизъм през 2015 година, като първоначалната идея е била само да се научи да кара мотор, без да му хрумне дори да се състезава. Година по-късно започва да се подготвя за участие в гръцкия любителски шампионат, в който завършва втори. Попада в „Yamaha Mastercamp“ в Италия, а след още две години започва да кара в испанския шампионат RFME CEV 300cc с испанския отбор „Pastrana Racing team“. През 2019 се състезава при по-големите – 600 сс, а от 2020 е част от професионалния клас с „Yamaha Stratos Racing Team“ и кара в ESBK, което се води професионалният шампионат на Испания.
В момента Михаил е в Испания и се подготвя под ръководството на един от най-добрите треньори в страната Хави Акуня. По време на последния уикенд проведе 3-дневни тестове на пистата „Херес“ с отбора си „Yamaha GV STRATOS Racing Team“.

Пред Българската федерация по мотоциклетизъм Михаил Флоров разказа подробности за тренировките и подготовката си.
Здравей, от няколко дни си в Испания за тренировки за новия сезон, разкажи ни как протича подготовката ти?
Михаил Флоров: В момента се намирам в Малага, на път за Аликанте, където ще тренирам с един от най-добрите треньори в Испания Хави Акуня. През уикенда бях на тридневни тестове на пистата „Херес“ заедно с отбора ми „Yamaha GV STRATOS Racin team“, времето беше доста студено, имаше и мъгла, което се отрази на хронометъра на всички ни. Събрахме доста информация за „Soft compound“ гуми в по-студено време, пробвах и новата задна гума, предоставена ми от „Michelin“ Испания и първото ми впечатление е повече от добро. От утре започвам предсезонни тренировки с Хави Акуня до следващия тест, който ще бъде в края на януари на пистата „Картагена“, която ми е една от любимите.

Остава ли ти някакво свободно време, как се провежда тренировъчен процес в условията на пандемия?
Михаил Флоров: Като цяло не ми остава много свободно време, ако не съм на мотора, съм на колело или във фитнес залата. Ограниченията не са чак такъв проблем за физическата ми подготовка, защото карам главно колело, моторът само по себе си ме подготвя, фитнесът за момента е най-малката част и не е особен проблем. В Испания през деня всичко работи, проблем е, че има вечерен час и всичко затваря много рано.

Сподели малко повече за тестовете, въпреки студа и мъглата и гумите, които изпробвате?
Михаил Флоров: От миналата година в клас „Supersport“ беше позволено да се кара със слик гуми, а не само с ДОТ гуми, както досега. Проблемът за нашия отбор беше, че „Мишлен“ нямаха сликове с размери за Суперспорт мотори, пробвахме да използваме гуми за Супербайк моторите, но бяха прекалено тежки и губехме повече, отколкото да печелим. От тази година „Мишлен“ започнаха да произвеждат слик гуми и за Суперспорт моторите, за наше щастие има няколко вида, от които ще можем да избираме за съответната температура и писта.

Какво ще включва подготовката при Хави Акуня?
Михаил Флоров: Тренировките ми ще бъдат от най-различен тип, общо взето ще бъдат Supermoto, Flat-track, МХ и Pitbike тренировки. Хави Акуня е един от най-добрите треньори в Испания в момента, тренирал е Алекс Ринг, Скот Рединг и още много състезатели от MotoGP, имам късмета да го познавам и го попитах дали би искал да ме тренира, тъй като имам нужда от такъв треньор, за да отида на следващото ниво, а той беше повече от щастлив да ме приеме. Отборът ми е подпомогнат от Yamaha Испания и като цяло е официалният отбор на фирмата за страната, много известни имена са карали за отбора като Давид Чека, Кени Нойес и много други. Това ще ми е втори сезон с тях и съм много щастлив от работата си, целият отбор работи като добре смазана машина, всички са в много добро настроение винаги. С тези хора за една година израснах много като състезател, научих много неща и продължавам да научавам всеки ден по нещо ново. Трябва да благодаря и на хората, които ми помагат – Ndual, VNM sport, RST suits, Lean Focus Group и Fit Riders.

Източник: БФМ