септември 29, 2022

Motosport.bg

Мото новини от последните минути

Премиери на Ducati епизод 3: новите SuperSport 950, Panigale V4 SP и велосипеда TK-01RR

Ducati продължава да представя новите си модели от 2021 г. пред света. Това става с уеб серията Ducati World Première. Третият епизод бе много интересен. От света на електрическите планински велосипеди, премина през SuperSport, до Panigale V4. Така Ducati илюстрира концепциите за спорт и производителност.

Светът на състезанията винаги е бил източник на вдъхновение за Ducati.

Отличните характеристики всъщност са в ДНК-то на компанията във всички форми. SuperSport 950 е подходящият мотор, за да внесе спортно каране във всекидневието, без да прави компромиси, особено по отношение на комфорта. За 2021 г. моделът е с ревизиран дизайн, обогатен с електронно оборудване и и става съвместим със законодателството Euro 5 за вредни емисии.

Естетичната връзка между SuperSport 950 и Panigale V4 вече е още по-силна. Изгледът отпред се определя от новия LED фар, поддържан от две перки и ограден от два въздухозаборника, които разширяват изгледа. DRL ясно припомня острия светлинен подпис на Panigale V4 и е направен благодарение на изискания опал, който дифузира светлината равномерно.

Обтекателите са преработени, за да подчертаят спортния дух на мотора и плавността на формите. Вентилационните отвори, идващи от водния радиатор, са вдъхновени от двойния екстрактор на моделите Panigale V4.

Генетичният състав на SuperSport 950 е този на истински спортен мотоциклет с едностранно подвижно рамо.

Решетъчната рамка, фиксирана към двигателя действа като елемент за намаляване на теглото. Ергономичността е подобрена с повдигнато кормило за по-голям контрол.  Преработената седалка е за максимален комфорт на ездача, дори на пътника. Постигната е по-голяма надлъжна стабилност. Има многорегулируемо окачване, алуминиеви “Y” джанти с три спици и гуми Pirelli Diablo Rosso 3. Спирачките са с радиални главни цилиндри и високоефективна спирачна система Brembo с двойни 320 мм диск. Сухото тегло е 184 кг.

Електрониката е една от областите, които са най-засегнати от разработването на новия SuperSport 950. Моторът е оборудван с електронен контрол, базиран на информация от 6-осната инерционна платформа на Bosch, способна незабавно да открива в ъгъла на наклон и положението  на мотоциклета.

Електронният пакет се състои от ABS с контрол в завоите, контрол на сцеплението, контрол на колелото и електронно превключване. Настройката на електрониката, както и на режимите за каране (Sport, Touring, Urban) се извършва чрез менюто на новия 4,3-инчов TFT дисплей с графика и интерфейс, вдъхновени от този на семейството Panigale.

SuperSport 950 се предлага в червено, а за тези, които искат по-изискано шаси, версията S се предлага в „Ducati Red“ и „Arctic White Silk“.

SuperSport 950 S е оборудван с напълно регулируемо окачване Öhlins и капак на пътническата седалка. И двете машини ще се предлагат при дилърите на Ducati от февруари 2021 г.

Panigale V4 е спортният “Ducati par excellence”, получен директно от MotoGP.  Подобно на състезателните мотори, непрекъснато се обновява и подобрява от година на година. През 2021 г. моделите Panigale V4 и V4 S стават съвместими с регламентите за хомологация Euro 5 за страните, които изискват този стандарт. Същевременно теглото, максималната мощност и нивата на въртящ момент непроменени.

Електронният пакет, с който е оборудван Panigale V4, се развива и вече включва последното поколение Ducati Traction Control. То е още по-предсказуемо: DTC EVO 3 със стратегия, извлечена от Ducati Corse. Стратегията на Riding Mode също е нова. По-специално Race Riding Mode е разделена на две отделни картографирания. Това позволява на ездача да има две различни конфигурации, за да определи най-добрата настройка въз основа на пистата и стила му на каране.

За 2021 г. Ducati разширява семейството Panigale, като представя версията Panigale V4 SP. Тя бележи връщането на историческото съкращение „SP“ (Sport Production). Panigale V4 SP е номериран и номерът е гравиран върху обработената кормилна глава. Panigale V4 SP – 214 к.с., 123,56 Нм въртящ момент и сухо тегло от 173 кг.

Моторът е оборудван с всички технически характеристики, за да подобри качествата си при използване на пистата.

Много елементи произлизат от Superleggera V4: карбонови джанти, спирачни апарати и главни цилиндри, сух съединител и същия размер на веригата. Най-важният компонент за подобряване на динамичните качества със сигурност са скъпите карбонови джанти с 5 разделени спици. Те са с 1,4 кг по-леки от кованите алуминиеви на Panigale V4 S. Намаляват инерцията при търкаляне, което прави мотора значително по-пъргав и лек при промени на посоката.

Ексклузивните спирачни апарати Brembo Stylema R осигуряват висока спирачна мощност и изключителна работа дори по време на продължителна сесия без промени в хода на спирачния лост. Апаратите се активират от радиална помпа Brembo MCS, която позволява бързо регулиране на усещането за спиране, за да отговаря на нуждите на водача.

На Desmosedici Stradale в SP вариант се монтира сух съединител, което му позволява да бъде още по-ефективен на пистата. Той е свързан със задвижване с 520 верига, по-тясна и следователно по-лека от тази, монтирана на Panigale V4 S.

Стъпенките от анодизиран алуминий на Rizoma, монтирани на Panigale V4 SP, са напълно регулируеми, за да се адаптират към ергономичността на всеки ездач, за да увеличат максималния просвет за използване на пистата. Моторът е оборудван и със състезателен комплект за използване на писта, който позволява свалянето на огледалата за обратно виждане, държача на регистрационния номер и отворения капак на съединителя.

Цветовете на Panigale V4 SP са вдъхновени от тези, използване в зимните тестове от официалните екипи на MotoGP и Superbike, преработена от Ducati Style Center. Резервоарът е от алуминий, обтекателите са матово черни, обогатени с флуоресцентни червени детайли и въглеродни компоненти, като предния калник и крилата.

Panigale V4 и V4 S ще се предлагат в дилърите на Ducati от декември, а Panigale V4 SP от март 2021.

Велосипедите E-MTB, подобно на моторите, са в състояние да предадат страхотни емоции, произтичащи от чувството за бягство, свобода и адреналин.

Ducati влезе в този свят през 2019 г., представя новия Ducati TK-01RR e-enduro и значителни технически актуализации на All Mountain Ducati MIG-S.

Ducati MIG-S е All Mountain за 2021 г. има нова батерия Shimano 630 ватчаса. Тя гарантира увеличение на автономността с около 26%. MIG-S също е преработен в геометрията на рамката, с удължена горна тръба и вертикална тръба на седалката (74,7 °), като по този начин се постига по-голям комфорт при каране, сцепление и контрол в по-техническите проходи.

Ducati TK-01RR е напълно нов: e-ендуро с 630 ватчаса батерия Shimano.  Новият мотор Shimano EP8 е с чиста производителност, с тегло от 2,6 кг, което го прави един от най-леките и компактни двигатели в сегмента. Максималният въртящ момент от 85 Нм е с максимално съотношение на серво подпомагане от 400%. В комбинация с новото проектно приложение на Shimano E-tube, системата EP8 позволява напреднали степени на персонализация.

Всичко в TK-01RR е насочено към най-екстремното използване на e-enduro, от геометрията до компонентите от висок клас, като 12-степенна скоростна кутия и спирачки Shimano XT, чисто новата 180 мм Öhlins RXF 38 вилка и Öhlins Амортисьор TTX със 170 мм заден ход, напълно регулируем.