Традиционният мотокрос в град Главиница се проведе на 12 и 13 октомври, множество участници се включиха в различните класове, като имаше гости от Турция и Румъния. Тази година състезанието бе част от кръга на Отворения шампионат за Купа България по мотокрос.
Гост на STUDIO LINSON MOTO е Преслав Иванов – състезател в MX
Цялото видео може да гледате в youtube канала на motosport.bg ТУК!
Интервюто подготви: Христо ГЕНЧЕВ
По текста работи: Деница ГЕРЧЕВА
Благодаря ти, че прие моята покана да гостуваш на STUDIO LINSON MOTO. Нека започнем с това каква е твоята история, която те свързва с мотокроса. Как се запали в спорта и от колко време караш мотор?
Моята мотоспорт кариера започна още през 2008-ма година, когато приятелско семейство имаха АТВ и техният син също караше. Така се запалих първо по АТВ-тата. След кратко време се сдобих с едно китайско АТВ. Чрез интернет форумите разбрахме, че в Троян се организира детска АТВ школа, посетихме няколко обучения там и после започнахме да се състезаваме. В този момент разбрахме, че с китайските машини не се получава и минахме на по-големи японски такива. Така карах АВТ до 2013 година, когато се прeхвърлих на кросов мотор.
Как беше прехвърлянето от 4 на 2 гуми?
Беше много трудно. Имах едни навици от АТВ-то, които не кореспондират с мотор. Мина много време, докато започна да се наслаждавам на карането на кросов мотор.
Трасето на Главиница все едно ти е домашно – така изглежда. Разкажи ни твоята история с Главиница, какво те свързва с това място?
Най-интересното за това трасе е, че нямам място, на което да не съм падал. Иначе карам по това трасе, откакто беше много малко, имаше лесни елементи. Тогава карах още АТВ. Чупил съм мотора, падал съм, удрял съм се и все пак това трасе ми е най-близко и най-приятно за тренировка. Много сме благодарни на Мотоциклетен спортен клуб „Нераком рейсинг”, Ергин Ахмед, Красимир Шиков, че поддържат трасето и има къде да упражняваме хобито си.
Друго трасе в района е това на Дичево, следващата година ще искам да посетя и него, ако имам тази възможност. Гледах интересни кадри от там, така че тук определено има какво да се види.
Да, хубаво е трасето на Дичево, но категорично аз предпочитам това на Главиница. Трасето на Главиница е също по-посещаемо от чуждестранни състезатели. Тук според мен е подбодящо място и за Републиканско първенство.
Важното е, че първата крачка е направена. Тази година е първата, в която състезанието и организацията са съвместни с БФМ. Има участници от Румъния, Турция. Има близо 80 участници. Малко да поговорим за машината, с която караш. Какво те накара да премиеш от Сузуки към КТМ?
Стартерът. (смее се) Повечето от приятелите, с които карам са с по-модерни мотори, по-мощни са. Когато не си много добър моторист, голeмият мотор компенсира бавните завои и се кара по-лесно. С 250 кубиковият мотор трябва да си много внимателен, да си много прецизен в завоя, за да можеш да вземеш следващият скок. С по-големия и по-мощен мотор е по-комфортно, защото можеш да си позволиш да спреш преди скока, да тръгнеш и пак да го направиш, ускорява много по-бързо.
Много ти благодаря за това участие. Желая ти успех!
ДРУГИ
Валентин Милев влиза в световния шампионат по „Супер Ендуро”
Ексклузивно: Петър Петров говори за MXGP и затова как става мениджър на AIT Racing
Бижо Бижев, председател на BG X-Enduro Championship пред STUDIO LINSON MOTO
МОТО СПОРТ
Гараж Мото и WP Pro обявяват програма за подкрепа за трима млади български пилоти през 2025
Коуди Уеб се сбогува с Шерко
Мотокрос календар 2025 на БФМ
КТМ има 3 милиарда евро дългове?
2025 KTM EUROPE ADVENTURE RALLY ще вилнее в Румъния
АВТО СПОРТ
Серхио Перес напуска Ред Бул след края на сезона във Формула 1
DEFENDER: Официален автомобилен партньор на Дакар от 2025 Г. и участник от 2026
Проблемите на Люис Хамилтън в Мерцедес не притесняват ръководителите на бъдещия му отбор Ферари
Верстапен заяви, че е „загубил всякакво уважение“ към Ръсел след изслушването на стюардите в Катар заради инцидента в квалификацията
Статистика след старта за Гран При на Катар във Формула 1