Продължават тестовете на Audi RS Q e-tron за рали Дакар в Мароко

Стефан Илиев



Audi Sport направи още една крачка към рали Дакар през миналата седмица. Екипът направи втория тест в Мароко с екипажите Матиас Екстрьом / Емил Бергквист, Стефан Петерхансел / Едуар Буланже и Карлос Сайнц / Лукас Крус се сменяха в пилотската кабина на Audi RS Q e-tron.

Високоскоростни трасета, чакълени пътища, планини от дюни, изсъхнали речни корита бяха препятствията, които трябваше да се преодолеят. Иновативният прототип на Audi за рали Дакар не беше пощаден по време на втория си тест в Мароко. В рамките на изключително кратка времева рамка на проекта от малко повече от дванадесет месеца, екипът разработи RS Q e-tron до такава степен, че вече може да се справя с ежедневни офроуд разстояния при тестване, равни на дължината на етап Дакар.

Все пак много предизвикателства остават от сега до януари. „Целият екип съсредоточава енергията си върху продължаване на разработката при най-трудните условия“, казва Арно Ниубо, ръководител на тестовите инженери. „Беше впечатляващо колко важни открития се връщаха обратно в Нойбург от Мароко  всеки ден. В резултат на това трите ни рали автомобила, които в момента се изграждат за рали Дакар, ще имат най-новото техническо състояние. В същото време логистичната подготовка е в разгара си.”

В надпреварата с времето и срещу тесните места в доставката на отделни компоненти в пандемията, екипът изпълни концентрирана програма. Трите състезателни екипа преминаха с прототипа с № 103 на шасито общо повече от 2500 км през най-трудния терен.

Различните системни тестове включват инженерите, които налагат изкуствено високи температури на RS Q e-tron. Стефан Петерхансел се движеше премести пустинния състезателен автомобил през сухо речно корито с умишлено залепени всмукатели за охлаждащ въздух, за да симулира високи външни температури. Изпитание, което прототипът със своето електрическо задвижване с енергиен преобразувател завърши без проблеми.

Това обаче не беше изцяло положително за целия тест. Повредата на гумите по скалистите трасета принуди французина, подобно на Матиас Екстрьом, да прави многократни прекъсвания. Изкривен от камък лост на окачването, изтичаща втулка на задвижващия вал и други компоненти изискваха смяна. Каросерията се нуждаеше от лек ремонт. Петерхансел, Екстрьом и Карлос Сайнц също работиха интензивно върху настройката на шасито.

Нещата стават сериозни в Саудитска Арабия в края на декември, когато RS Q e-tron ще направи бойното си кръщение на рали Дакар.





Next Post

Българската федерация по мотоциклетизъм с нова рубрика

Българската федерация по мотоциклетизъм започва нова рубрика в своята фейсбук страница. В нея ще бъдат представени шампионите в различните дисциплини – мотокрос, писта, ендуро и супермото за 2021 година. Форматът […]