октомври 2, 2022

Motosport.bg

Мото новини от последните минути

Прототипът YXZ1000R с турбокомпресор на Yamaha завърши успешен тест в Мароко

Рали екипът на X-Raid Yamaha наскоро завърши успешен шейкдаун тест на модернизирания прототип YXZ1000R, разработен от X-Raid, като Side-by-Side с турбокомпресор. Той беше подложен на строги тестове на тежък терен и при трудни условия в Мароко.

Оригиналният прототип YXZ1000R, разработен от X-Raid, направи своя състезателен дебют на рали Дакар 2021 г., демонстрирайки потенциала си. Той си осигури второ място в класа на леките прототипи на FIA – T3.1. Финалът на шесто място в Дакар през 2022 г. циментира качествата му за рали рейдове и непрекъснатото развитие показва постоянни подобрения в представянето на прототипа YXZ1000R.

Базиран на производствената Yamaha YXZ1000R, прототипът е проектиран да отговаря на разпоредбите на FIA, като същевременно запазва разпознаваемия дизайн на каросерията YXZ1000R. За да позволи на прототипа YXZ1000R да се справи с вида на терена, срещан по време на ралита, X-Raid удължи и подсили предните и задните рамена на окачването. Това позволи на амортисьорите да бъдат преместени навън и да се подобри спирачната система.

На теста в Мароко, X-Raid пусна нова версия на прототипа YXZ1000R за първи път, включваща двигател Yamaha с турбокомпресор. Той произвежда значително повече използваема мощност и осигурява перфектния баланс между производителността на двигателя и шасито. Движение по неравен терен и екстремна жега, с температури над 45 градуса по Целзий, предоставиха идеалните условия за провеждане на тестове за надеждност. Те дадоха възможност за събиране на най-много данни за новия двигател, скоростна кутия и задвижване на Yamaha с опитни пилоти от Дакар Камелия Липароти, Анет Фишер и Марио Франко, за да изпробват прототипа YXZ1000R.

Това не само беше шанс да видят как ще се представи турбодвигателят на новия прототип, но скалистите разкрития, прашните пътеки и дълбоките дюни на мароканската пустиня също им дадоха перфектната възможност да се направят настройките на шасито и окачването с повишени нива на натоварване. Всички пилоти приключиха теста впечатлени от производителността и управлението на прототипа YXZ1000R в тежките условия. Те се съгласиха, че новият двигател с турбокомпресор е голяма крачка напред.

Следващата стъпка в развитието на разработения от X-Raid прототип YXZ1000R ще бъде финален тест за надеждност през септември, отново в Мароко, като подготовка за рали Дакар 2023, което ще се проведе между 31 декември и 15 януари.

Камелия Липароти – ROV Racing координатор, Yamaha Motor  Europe: „Проведохме теста в някои екстремни условия в пустинята. Така че съм възхитена от представянето на новия прототип. Температурите се повишиха до над 45 градуса по Целзий, а неравният терен и песъчливите условия поставиха машината под огромно напрежение. Това беше идеално за шейкдаун, за да се види как реагира двигателят на Yamaha с турбокомпресор. Честно казано смятам, че сега имаме идеалния баланс между производителността на шасито и мощността на двигателя. Беше от съществено значение да проведем този тест, особено в условия, подобни на тези, в които ще се състезаваме, и сме възхитени от резултата и от това как новият двигател допълва шасито, но има още много работа.”

Свен Куандт – управляващ директор, X-Raid: „Фокусът ни за този тест в Мароко беше да работим върху настройката на окачването, производителността и особено надеждността на новия двигател. Както и върху пълния прототип на Yamaha YXZ1000R. Успяхме да завършим настройката на окачването и сме доволни от представянето на новия двигател в екстремните условия на пустинята. Винаги има някои дребни неща, върху които да работим, но с високите температури и трудния терен в Мароко, мисля, че имахме перфектните условия, в които да видим какво може да направи новата машина. Оригиналният прототип е проектиран, за да позволи на начинаещите да се впуснат в крос-кънтри състезания и да се забавляват. След първия Дакар знаехме, че имаме страхотно шаси и оттам започнахме нашето развитие, подобрявайки го стъпка по стъпка. Знаехме, че следващата стъпка е да осигурим повече мощност, но надеждността беше от решаващо значение и двигателят трябваше да работи с останалата част от машината. След този тест можем да видим реалния потенциал на най-новата итерация на прототипа на Yamaha YXZ100R и мога да кажа, че сме наистина доволни от представянето досега.”