декември 4, 2024

Motosport.bg

Мото новини от последните минути

Първи по рода си Ford Mustang Mach-E с нулеви емисии

Изцяло новият електрически Mustang Mach-E – първият сериен автомобил Ford, разработен от нулата да осигури чисто електрическо задвижване с нулеви емисии – пристига за клиентите в Европа в началото на 2021 г.  Mustang Mach-E предоставя свободата, динамиката и емблематичния характер на най-продавания спортен автомобил в света на клиентите на електрически автомобили. Задвижван от бързо реагиращ, енергийно ефективен, електрически силов агрегат, първият SUV член на семейството на Mustang предлага динамиката на задвижване на задните колела с един мотор или на задвижване на всички колела с два мотора, постигайки ускорение от 0 до 100 км/ч за едва 3,7 секунди, сравнимо с това на супер автомобил.

Опциите за батерията със стандартен и увеличен пробег елиминират притесненията относно придвижването, предлагайки до 610 км изцяло електрически пробег по WLTP  между зарежданията за безпроблемно притежание и спокойствие.

Иновациите при Mustang Mach-E включват и най-модерните технологии на Ford за комфорт, удобство и подпомагане на шофирането, предлагани някога. Системата от следващо поколение SYNC се учи от поведението на водача, за да прави пестящи време препоръки.  Phone As A Key  дава възможност за безключов достъп чрез разпознаване на смартфона на собственика. Функцията Интелигентен пробег може по-точно да изчисли пробега чрез свързаност в облака. В допълнение, най-новите технологии на Ford за асистирано шофиране, паркиране и избягване на инциденти  осигуряват напълно интуитивно, намаляващо стреса изживяване зад волана.

Всеки Mustang Mach‑E ще предлага режими на шофиране Whisper (Шепот), Active (Активен) и Untamed (Необуздан), които адаптират динамиката на задвижване и сетивните изживявания спрямо настроението на водача. 5-местният SUV със силует на купе ще става все по-добър с времето чрез актуализации по въздуха.

Изцяло новата платформа на Mustang Mach-E е разработена от Ford Team Edison, за да се възползва максимално от увеличаващото динамиката разпределение на масата и подаване на въртящ момент от изцяло електрически силов агрегат.

Независимо дали е във вариант 288 клетки, 68 kWh (използваем) стандартен пробег или 376 клетки, 88 kWh (използваем) увеличен пробег, литиево-йонната батерия е разположена централно между осите и под пода за нисък център на тежестта, който подпомага спортната динамика на Mustang.

Високопроизводителните батерии – тествани при екстремни температури до – 40 градуса по Целзий – са обезопасени във водонепромокаем корпус със защита с поглъщане на ударите. Усъвършенствана активна система за течно затопляне и охлаждане регулира температурата на батерията с цел оптимизирана динамика при екстремни метеорологични условия, подобрено време за зареждане и устойчиво задвижване при високи скорости.

Мощността на батерията се предава на изцяло нов задно монтиран AC мотор с маслено охлаждане за задвижване на задните колела, и допълнителен предно монтиран мотор за моделите, оборудвани със система  на задвижване на всички колела. Синхронният заден мотор с постоянни магнити осигурява максимален въртящ момент за 0,5 секунди с цел изключително бързи реакции:

  • Mustang Mach-E със задвижване на задните колела предоставя 269 к.с. с батерия със стандартен пробег, 294 к.с. с батерия с увеличен пробег и 430 Нм въртящ момент за ускорение от 0 до 100 км/ч от 6,1 до 6,2 сек.
  • Mustang Mach-E със задвижване на всички колела предоставя 269 к.с. с батерия със стандартен пробег, 351 к.с. с батерия с увеличен пробег и 580 Нм въртящ момент за ускорение от 0 до 100 км/ч от 5,1 до 5,6 сек.
  • Mustang Mach-E First Edition е стандартно оборудван със задвижване на всички колела и батерия с увеличен пробег за мощност от 351 к.с., 580 Нм въртящ момент и ускорение от 0 до 100 км/ч за 5,1 сек.
  • Mustang Mach-E GT е стандартно оборудван със задвижване на всички колела и батерия с увеличен пробег за мощност от 487 к.с., 860 Нм въртящ момент и ускорение от 0 до 100 км/ч за 3,7 сек.

Наличната система за задвижване на всички колела прилага въртящ момент независимо към предните и задните колела за подобрено ускорение и управление – осигурявайки типичното усещане за Mustang.

Уникални настройки за амортисьорите, пружините, антиролбарите, кормилното управление и силовият агрегат са адаптирани за типичните за Европа по-тесни пътища с повече завои и по-високите ограничения за скоростта.

Енергийно ефективните силови агрегати предоставят до 610 км изцяло електрически пробег по WLTP за Mustang Mach-E със задвижване на задните колела и до 540 км за Mustang Mach-E със задвижване на всички колела и First Edition.

Функцията Интелигентен пробег оставя притесненията относно пробега в миналото чрез по-точно оценяване на оставащия пробег въз основа на предишно поведение на водача и прогнозата за времето. Тя дори се възползва от свързаността в облака, за да предвиди колко енергия ще бъде използвана при бъдещото шофиране. Данните от краудсорсинг от клиенти на други свързани електрически автомобили Ford, които избират да споделят информацията, могат да подобрят значително оценките.

Зареждането е бързо и лесно. Ford предлага на клиентите на Mustang Mach-E опционална зарядна станция Ford Connected Wallbox, за да направи зареждането от дома по-бързо, по-интелигентно и по-удобно. Налична във версии 7,4 kW и 11 kW, стенно-монтираната зарядна станция може да зареди батерията на Mustang Mach-E от 10% до 80% за около 6 часа.

Клиентите на Mustang Mach-E получават и два кабела за зареждане като стандартно оборудване, за да могат да шофират до желаната дестинация. 6-метровият кабел на Ford за зареждане на обществена зарядна станция е съвместим с общия стандарт за зареждане в Европа, позволявайки на клиентите да го свързват лесно към променливотокови зарядни.  6,7-метровият универсален кабел за домашно зареждане позволява свързване към стандартен домашен и 32 A син индустриален контакт за по-високи скорости на зареждане дори без Ford Connected Wallbox.

Съвместимостта с постояннотоково бързо зареждане също е стандартно оборудване.

При зареждане до 150 kW чрез зарядно IONITY, Mustang Mach-E със задвижване на задните колела и батерия с увеличен пробег ще добави средно 119 км пробег в рамките на 10-минутно зареждане. Моделите Mustang Mach-E със задвижване на всички колела и батерия с увеличен пробег и First Edition ще добавят средно 107 км заряд за около 10 минути.  И двете конфигурации със задвижване на задните колела и задвижване на всички колела и батерия с увеличен пробег ще постигнат заряд от 10% до 80% за 45 минути.

Mustang Mach-E предлага и функционалност за задвижване с един педал, което спомага за връщане на повече кинетична енергия към батерията за по-голяма ефективност. Увеличаването и намаляването на скоростта се управляват съответно чрез натискане и отпускане на педала на газта за автентично изцяло електрическо изживяване. Педалът на спирачката остава активен за ситуациите, които изискват по-голямо спирачно усилие.