Peugeot Sport и неговият партньор Total разкриха техническите характеристики на силовия агрегат на Hypercar LMH. С тази кола двата отбора обединяват опит и познания в сферата на хибридизацията и моторните спортове, за да разработят силов агрегат – PEUGEOT HYBRID4 500KW в съответствие с новите регламенти на FIA WEC. С тази кола Peugeot Sport ще участва през 2022 г. в световния шампионат за издръжливост WEC на ФИА и в 24-те часа на Льо Ман.
Peugeot Sport се възползва от своя опит в състезанията за издръжливост (PEUGEOT 908 с двигатели V12 и V8) и в Световния рали шампионат на FIA (четирицилиндров двигател), за да създаде нов 2,6-литров двигател V6 с 90-градусова конфигурация и с двоен турбокомпресор. Разположен зад водача, този силов агрегат с мощност 500 кВт / 680 к.с. ще закове везните на 165 кг и ще задвижва задните колела. Електрически мотор/генератор с 200 кВт е монтиран в предната част.
Екипът e под ръководството на Франсоа Кудрен, директор на задвижването на WEC програма на Peugeot Sport. Те разработиха споменатия хибриден силов агрегат, наречен PEUGEOT HYBRID4 500KW.
Задвижващият механизъм ще бъде свързан със 7-степенна роботизирана секвенциална скоростна кутия плюс задна предавка. Превключването ще става чрез пера на волана, а разработената от PEUGEOT Sport спирачна система „brake-by-wire“ също ще бъде управлявана по електронен път. Водачът ще може да регулира степента на спирането с помощта на двигателя, генерирано от електрическия мотор при намаляване на скоростта, както и силата, приложена от накладките към спирачните дискове, за да постигне оптимално разпределение между електрическото рекуперативно и хидравличното спиране.
Оптималното управление на енергията, както при ускоряване, така и при възстановяване на енергията (ограничено от регламентите на 200 кВт), ще бъде от ключово значение за производителността и ефективността на автомобила.
Системата ще се захранва от 900-волтова батерия, съвместно разработена от Peugeot Sport, Total и неговота дъщерно дружество Saft (десет години опит в F1), поставена в карбонова кутия , разположена под резервоара за гориво, зад пилота в интериора на монококовата структура на автомобила.
Peugeot Sport все още трябва да премине през статични тестове и симулатора, планирани за първото тримесечие на 2021 г., преди Hypercar LMH да бъде пуснат на пистата в края на годината.
Батерията с висока плътност и с висока мощност е разработена съвместно от Peugeot Sport и Saft, дъщерно дружество на Total. Като един от ключовете за висока производителност, тя ще трябва да бъде интегрирана перфектно, физически вътре в автомобила и в процеса на управление на енергията на силовия агрегат. Работейки по спецификация, написана от PEUGEOT Sport, инженерите на Saft избраха най-добрия тип клетки за батерията, които благоприятстват мощността пред енергийната плътност, в съответствие с нуждите на състезанията за издръжливост.
ДРУГИ
Българско училище стана световен шампион при водородни модели
Болид с 3 победи във Формула 1 се продава на търг
Gold Wing трефен в Китен
МОТО СПОРТ
Главиница приема поредния старт от Отворения календар по мотокрос
Кабакчиев ще гони поредно добро класиране в Турция
Пълно класиране при пилотите в MotoGP след Гран При на Япония
Полша ще бъде домакин на “FIM Enduro Vintage Trophy” през 2025 г.
Веселин Велинов и Христо Димитров на гости на STUDIO LINSON MOTO в Перник
АВТО СПОРТ
Предстои зрелищен финален кръг от шампионата по Драг Рейсинг за мотори
Toyota преговаря за завръщане във Формула 1
Враца ще е домакин на рали за ентусиасти
Нова вело писта в Казанлък
Нов състав от трима пилоти в KTM Rally Team – Husqvarna и GASGAS вече не съществуват