Шампионите Мирослав Ангелов и Георги Гаджев с Skoda Fabia Rally 2 evо очаквано спечелиха 51-ото рали „България“. Така екипажът на Мегапорт започна защита на титлата си и в тази дисциплина. Двамата прибавиха още точки за балканския рали трофей. Това е втората победа на Миро Ангелов в ралито след тази през 2018 г. Той стана вторият българин, спечелил нашето най-голямо състезание два пъти след Крум Дончев. Димитър Илиев е с най-много победи – три.
Втори стана екипажът Мартин Сурилов и Здравко Здравков с Mitsubishi Lancer Evo 9 на 1:10,0 мин. Трети на подиума стъпиха турците Удюр Сойлу и Арас Динчер с Skoda Fabia Rally 2 evо на 2:10,0.
За първи път на половината специални етапи от ралито вървяха всичките 30 стартирали коли. И отпадналите мяха рекордно малко – само три. Финишираха 27 автомобила.
Миро Ангелов си опече нещата още в първия ден. Атакува на първите етапи, после не рискува много на шуменските, където е силата на Сурилов и успешно натрупа преднина. Тя му помогна да се укрепи в челото в края на първия ден, когато над Новосел след моста до Стъклото се изля порой и градушка. В дъжда тази сутрин Сурилов спечели двете минавания на Аладжа манастир, а дългите отсечки Синдел, спечели Миро.
Мартин взе и последния градски етап във Варна пред хиляди зрители край трасето. Така той се изяви като специалист на късите отсечки, като победи само с 5 десети турчина Сойлу. Трети в града беше Миро. Само двамата наши пилоти спечелиха етапи в рали „България“ – 11 за Ангелов и 5 взе Мартин Сурилов. В един от етапите двамата имат дори равно време.
За първи път от доста време насам имаше 9 чуждестранни екипажа – от Турция, Румъния, Унгария и Сърбия. Та от чужденците най-бърз беше Удюр Сойлу и стъпи на подиума.
Всъщност Сойлу а-ха да се размине с подиума. Там за малко се бяха настанили за малко Даниел Попов и Ангел Башкехайов с Peugeot 208 Rally 4. Твърдите гуми в пороя вчера ги пратиха пак на четвърто място. Те там и завършиха – на 2:18,7 мин. ото победителя. При това Дани за първи път сяда в такава кола, а и от доста време – 9 години не е карал на рали. Той е трети в нашия шампионат и първи в клас RC4.
Пети станаха отново турци – Али Туркан и Онур Вантасевер с Ford Fiesta Rally 4. За шестото място успяха да се преборят Георги Василев и Стефан Добрев с Mitsubishi Lancer Evo 9. Те успаха да прескочат Мустафа Чакал и Озгюр Акдак с Hyundai I20 NG R5 само с 2,3 сек. На 8-о място се нареди смесеният румънски дует Енис Ариф и Кармен Поенару с Skoda Fabia Rally 2 evо. След тях са унгарците Герго Дудаш и Кристиан Сабо с Peugeot 208 R2.
След Дани Попов, още цяла армада пилоти се бориха в клас RC4. Бронзовите медалисти Антон Титов и Динко Георгиев с Peugeot 208 R2 станаха 10-и и втори в категорията. След тях са вицешампионите Денис Станчовски и Явор Брънков с Peugeot 208 R2, които изпревари Христо Атанасов – Мартин Иванов със Citroen C2. Те станаха съответно 11-и и 12-и. Денис направи силен днешен ден. Към тях се присъедини присъединиха и Екатерина Стратиева и Георги Аврамов с Peugeot 208 R2 на 13-о място. Като махнем обаче чужденците, за нашия шампионат те взеха сериозни точки.
ДРУГИ
Екипът на Monster Energy Honda 2025 Рали Дакар е потвърден
Хюндай няма да започне сезон 2025 с новата си кола
DEFENDER: Официален автомобилен партньор на Дакар от 2025 Г. и участник от 2026
МОТО СПОРТ
Готов е календарът на 2025, актуализира се с връщането на Португалия и Великобритания
AIT Racing Team търси механици за 2025
Успешна среща на организаторите на MXGP в Палма де Майорка за подготовката на 2025 година
Британският шампионат Kawasaki Superteen се завръща през 2025
Официално: Алфредо Гомес в екипа на Beta Factory
АВТО СПОРТ
Iron Dames включва изцяло женски екипаж в Световния рали шампионат догодина
Екипът на Monster Energy Honda 2025 Рали Дакар е потвърден
Тото Волф ще подкрепя Хамилтън и във Ферари
В тима на „Ферари“ се надяват, че пристигането на Люис Хамилтън ще им помогне да спечелят отново титлите във Формула 1
Испанецът Карлос Сайнс: „Не беше лесен уикенд за мен, знаейки, че е последен с „Ферари“