
След като прекара първите шест години от своята кариера в MotoGP в отбора на Сузуки Алекс Ринс бе принуден да си търси нов екип за сезон 2023. Причината за това е изненадващото решение на Сузуки да се оттегли от кралския клас след приключването на 2022 година.
Така Ринс и съотборникът му Жоан Мир останаха без места за предстоящия сезон 2023, но и двамата успяха да си намерят убежище в Хонда. Ринс ще бъде част от сателитния екип на ЛСР Хонда, докато световният шампион за 2020 Мир ще бъде част от заводския отбор на японците, където ще си партнира с Марк Маркес.
И двамата бивши пилоти на Сузуки направиха своите първи тестове за Хонда по време на официалния следсезонен тест, който се проведе във Валенсия на 8 ноември. Тъй като обаче техните договир със Сузуки бяха валидни до 31 декември 2022 година те нямаха правото да коментират официално пред медиите новите си машини.
Маркес след теста във Валенсия: С този мотор няма да можем да се борим за титлата
С настъпването на новата година обаче това ембарго падна, което позволи на Ринс да направи своя първи публичен коментар за RC213V. Испанецът заяви, че първоначалното усещане е бил доста различно спрямо мотора на Сузуки, който бе с двигател с редови цилиндир, докато Хонда използва V-образен агрегат.
„Вие сте късметлии, това е първият път, в който говоря публично за Хонда, това означава, че новата глава в моя живот е започнала – каза Ринс пред испанската версия на сайта motorsport.com. – Истината е, че усещането беше странно, защото моторът е много различен спрямо този на Сузуки. Но трябва да кажа, че не мисля, че той е много лош.
„Най-трудно ми беше да се адаптирам към поведението на двигателя и връзката между дросела, двигателя и задното колело. Много е приятна, защото не усещам никакви спадове, само позитиви. Аз обаче не успях да извлека максимума, тъй като нямах времето да свикна изцяло“, обясни Ринс.
„Като цяло моторът ми харесва, изостанах с 1.2 секунди от първото място, то изобщо не беше далеч. Моторът обаче не ми се стори да е много натоварващ физически, поне във Валенсия в условията, в които бяхме веднага след състезанието там. Отстрани изглеждаше, че моторът не е лесен за каране, те всичките не са, но с достатъчно работа стават по-лесни“, добави още испанецът.
По време на теста на „Рикардо Тормо“ той завъртя общо 91 обиколки и даде най-добро време от 1:31.228 в своя 85 тур. В същото време Мир завърши деня със 73 обиколки и рекордно постижение от 1:30.914, като той зае 18-та позиция, докато Ринс бе 20-ти. Между двамата се вклини съотборникът на Ринс в ЛСР Хонда Такааки Накагами.
)
Следващите тестове в MotoGP ще бъдат на малайзийската писта „Сепанг“ между 10 и 12 февруари, а след тях отборите ще имат още само два дни за изпитания преди старта на сезона. Последните тестове ще бъдат на „Алгарве“ на 11 и 12 март, а трасето в южна Португалия ще приеме и първия кръг за новата кампания две седмици по-късно (24-26 март).

ДРУГИ
AMA Supercross: Чейс Секстън с Honda печели трилъра за Тройната корона в Анахайм 2
Рубриката на LINSON MOTO: През 2023 година италианската марка Alpinestars ще ни представят един нов техен проект в състезателните среди на MotoGP.
MotoGP: Red Bull KTM Factory Racing е готов за 2023 г.