
След като прекара първите шест години от своята кариера в MotoGP в отбора на Сузуки Алекс Ринс бе принуден да си търси нов екип за сезон 2023. Причината за това е изненадващото решение на Сузуки да се оттегли от кралския клас след приключването на 2022 година.
Така Ринс и съотборникът му Жоан Мир останаха без места за предстоящия сезон 2023, но и двамата успяха да си намерят убежище в Хонда. Ринс ще бъде част от сателитния екип на ЛСР Хонда, докато световният шампион за 2020 Мир ще бъде част от заводския отбор на японците, където ще си партнира с Марк Маркес.
И двамата бивши пилоти на Сузуки направиха своите първи тестове за Хонда по време на официалния следсезонен тест, който се проведе във Валенсия на 8 ноември. Тъй като обаче техните договир със Сузуки бяха валидни до 31 декември 2022 година те нямаха правото да коментират официално пред медиите новите си машини.
Маркес след теста във Валенсия: С този мотор няма да можем да се борим за титлата
С настъпването на новата година обаче това ембарго падна, което позволи на Ринс да направи своя първи публичен коментар за RC213V. Испанецът заяви, че първоначалното усещане е бил доста различно спрямо мотора на Сузуки, който бе с двигател с редови цилиндир, докато Хонда използва V-образен агрегат.
„Вие сте късметлии, това е първият път, в който говоря публично за Хонда, това означава, че новата глава в моя живот е започнала – каза Ринс пред испанската версия на сайта motorsport.com. – Истината е, че усещането беше странно, защото моторът е много различен спрямо този на Сузуки. Но трябва да кажа, че не мисля, че той е много лош.
„Най-трудно ми беше да се адаптирам към поведението на двигателя и връзката между дросела, двигателя и задното колело. Много е приятна, защото не усещам никакви спадове, само позитиви. Аз обаче не успях да извлека максимума, тъй като нямах времето да свикна изцяло“, обясни Ринс.
„Като цяло моторът ми харесва, изостанах с 1.2 секунди от първото място, то изобщо не беше далеч. Моторът обаче не ми се стори да е много натоварващ физически, поне във Валенсия в условията, в които бяхме веднага след състезанието там. Отстрани изглеждаше, че моторът не е лесен за каране, те всичките не са, но с достатъчно работа стават по-лесни“, добави още испанецът.
По време на теста на „Рикардо Тормо“ той завъртя общо 91 обиколки и даде най-добро време от 1:31.228 в своя 85 тур. В същото време Мир завърши деня със 73 обиколки и рекордно постижение от 1:30.914, като той зае 18-та позиция, докато Ринс бе 20-ти. Между двамата се вклини съотборникът на Ринс в ЛСР Хонда Такааки Накагами.
)
Следващите тестове в MotoGP ще бъдат на малайзийската писта „Сепанг“ между 10 и 12 февруари, а след тях отборите ще имат още само два дни за изпитания преди старта на сезона. Последните тестове ще бъдат на „Алгарве“ на 11 и 12 март, а трасето в южна Португалия ще приеме и първия кръг за новата кампания две седмици по-късно (24-26 март).
ДРУГИ
Арм пъмп мъчил Маркес във втората половина на сезона
Жоан Мир ще работи с екипа на Маркес през 2024 година
От Грезини не коментират представянето на Маркес
МОТО СПОРТ
От Крупник призовават мотористите за информират преди да предпиемат каране
Арм пъмп мъчил Маркес във втората половина на сезона
Жоан Мир ще работи с екипа на Маркес през 2024 година
От Грезини не коментират представянето на Маркес
Атанас Ангелов е победителят от състезанието в Крупник
АВТО СПОРТ
Валтери Ботас събра 150 000 долара за благотворителност
Льоклер: Финалът на годината ми дава увереност
Хамилтън: Имах съмнения в собствените си възможности
Асоциацията на автомобилните производители празнува 30-годишнина с иновационна конференция в София
Българският пилот Никола Цолов събира средства, за да остане във Формула 3 догодина