
Деветкратния световен шампион по мотоциклетизъм на писта Валентино Роси заяви, че отново се чувства като истински пилот, след първите си няколко дни на предсезонни тестове с тима на Petronas Yamaha SRT в клас MotoGP.
Доктора премина в сателитния тим на Yamaha, след като прекара последните осен години в заводски такъв. Той направи своя дебют с цветовете на новия си екип по време на първия предсезонен тест миналия месец, когато бе 19-ти с пасив от 1.6 секунди заради проблеми с новото шаси на японския производител.
Във вчерашния първи ден от втория тест, италианецът направи прогрес от близо секунда спрямо темпото си в първия тест, след като се адаптира към въпросното шаси. Освен това, той изпробва и новия аеродинамичен оптекател, който според него намалява челното съпротивление и съответно увеличава максималната скорост на правите. Въпреки тези подобрения, Yamaha все още изостава с приблизително 10 км/ч спрямо Ducati, които традиционно през последните години са най-бързи на правите.
„Днес бе добър ден за мен. Аз съм на 13-та позиция, което не е великолепно, но подобрих своето време с близо секунда. Подобрих си темпото и усещането към мотора, както и работата си с новия отбор. Аз съм доволен от моята работа, въпреки че темпото ми не е на нивото на топ пилотите, но аз съм близо. Днес се почувствах отново като истински пилот, карах добре, изпробвахме нови неща и продължихме с изпитанията на новото шаси и всичко бе позитивно.
„Новото шаси е по-добре, завиваме много по-добре. За съжаления с миналогодишното шаси това беше голям минус, поне от моята гледна точка. Нямам същото усещане като през 2019 година, но съм близо до това. През деня изпробвах и част от аеродинамичните подобрения, както и новото охлаждане, всичко е красиво. Подобрихме и нашата топ скорост, което е добре, въпреки че Ducati все още са с 10 км/ч по-бързи от нас.
„През миналата седмица имах липса на усещане в шасито заради ниското сцепление на гумите. Страдах изключително много с тях. Днес сякаш те бяха по-добре и това ми позволи да подобря своето темпо и стил на каране, защото имах няколко завоя, в които губих изключително много, особено на влизане в тях. Днешното подобрени е наистина много полезно, защото освен всичко друго, това вдига и мотивация на отбора и мен самия“, сподели Доктора.
През 2021 година той ще си партнира със своето протеже Франко Морбидели в екипа на Petronas Yamaha SRT, за разлика от световния вице-шампион обаче, Роси ще се ползва с пълна заводска подкрепа от страна на японския производител. Сезон 2021 в MotoGP стартира на 28 март с Гран При на Катар на пистата „Лусайл“.
ДРУГИ
Арм пъмп мъчил Маркес във втората половина на сезона
Жоан Мир ще работи с екипа на Маркес през 2024 година
От Грезини не коментират представянето на Маркес
МОТО СПОРТ
От Крупник призовават мотористите за информират преди да предпиемат каране
Арм пъмп мъчил Маркес във втората половина на сезона
Жоан Мир ще работи с екипа на Маркес през 2024 година
От Грезини не коментират представянето на Маркес
Атанас Ангелов е победителят от състезанието в Крупник
АВТО СПОРТ
Валтери Ботас събра 150 000 долара за благотворителност
Льоклер: Финалът на годината ми дава увереност
Хамилтън: Имах съмнения в собствените си възможности
Асоциацията на автомобилните производители празнува 30-годишнина с иновационна конференция в София
Българският пилот Никола Цолов събира средства, за да остане във Формула 3 догодина