


4-кратният победител в рали “Дакар” Карлос Сайнц отпадна след втория етап на състезанието в Саудитска Арабия, тъй като се оказа, че ролбарът на прототипа му е пострадал при катастрофата, която Матадора направи в неделя.
Сайнц докара колата до финала на 48-часовия хроно етап с дължина почти 1000 километра, но по-късно вчера стана ясно, че техническите комисари на ФИА са решили, че Карлос не може да продължи с тези поражения по ролбара.
“Едва в бивака успяхме да прегледаме колата по-сериозно и видяхме, че една от тръбите на ролбара е леко повредена – обясни Сайнц пред вестник Marca. – От тима казаха, че това може много лесно да се оправи, но от ФИА не искаха да поемат никакви рискове и не направиха компромис. Което в това състезание, особено когато говорим за тима на Форд, може би трябва да има по-гъвкава реакция от страна на комисарите. Уважавам на 100 процента ФИА и решенията на комисарите, но мисля, че трябва да има някакъв баланс.”
Напълно очаквано Сайнц още известно време се оплаква от изваждането му от състезанието, което стартира трудно за него и той остана без шанс да защити титлата си от миналата година.
“Едва ли личеше, че ролбарът е пострадал, така че можех да продължа – допълни Карлос. – Ако тимът беше казал, че не може да се оправи, че е опасно, щях да се съглася. Не искам да критикувам никого, но това може да се дискутира. Правилата не позволяват промени по колата, но с едно подсилване на ролбара, всичко щеше да се оправи.”
Сайнц има огромен опит и много успехи зад гърба си, но призна, че му е било трудно да преглътне случилото се в последните два дни.
“Много съм разочарован, това е едно от най-големите разочарования в кариерата ми – заяви испанеца. – Понякога нещата вървят добре, друг път – не, разликата се крие в детайлите. Но със сигурност, ако си бях останал вкъщи, нямаше да постигнем нищо. Надявам се, че колегите ми ще продължат да се борят за победата, аз се прибирам в Мадрид, тъй като трябва да отида на лекар за гърба.”
Сайнц отново заяви, че катастрофата е станала по негова вина, като уточни, че е атакувал дюната с 20 км/ч по-бързо, но спускането се е оказало по-стръмно и той се преобърна. През миналата година Карлос направи сходен инцидент, но се измъкна и спечели, а през 2009 също записа такава катастрофа с прототипа на Фолксваген./sportal
ДРУГИ
WorldSBK: Honda HRC дава старт на сезон 2025 с официална премиера
Национален мото събор Козлодуй 2025 – събитието, което ще разтърси моторната сцена
GoPro и MXGP продължават партньорството си за сезон 2025
МОТО СПОРТ
Енергично каране донесе на Чейс Секстън от RED BULL KTM подиум в Детройт
Гайзер и шест титли
Ducati може да запази двигателя от 2024 г. за MotoGP през 2025 г., въпреки тестовете в Тайланд
Сезонът по мотокрос в Обединеното кралство започва
Български състезатели мерят сили в престижни мотокрос и Суперендуро надпревари в Европа
АВТО СПОРТ
Елфин Еванс поведе след първия специален етап в рали Швеция
Шестима пилоти получават уникален шанс през новия сезон
Никола Цолов с две класирания в топ 5 на „Херес“
Ще има и 12-и отбор във Формула 1
Маршрутът за дебюта на Канарските острови в WRC е готов