септември 27, 2022

Motosport.bg

Мото новини от последните минути

Световна премиера: Новият Golf R – най-мощния сериен Golf на всички времена

Volkswagen направи световната премиера на новия Golf R. Това е най-мощният модел в най-успешната продуктова линия на Volkswagen за всички времена.  Той има мощност 235 кВт (320 к.с.). Golf R e винаги със задвижване на четирите колела. Изключително динамичен, винаги с ексклузивен дизайн и оборудване. Колата винаги е технологичен еталон за своя клас.

И този път не е по-различно. Golf R ще бъде първият Volkswagen преди края на тази година, който е лансиран с новата система за задвижване на всички колела –  4MOTION с R-Performance Torque Vectoring. Тази интелигентна свързана система дава ново измерение на динамиката на шофиране. В Европа предварителните продажби на флагмана на Golf започват от 5 ноември.

С новия спортен автомобил, Volkswagen подчертава големия потенциал на Golf. Той вече е в осмото си поколение. Така тази икона от компактния клас, произведена в над 35 милиона екземпляра, вече ще обхваща мощност между 66 кВт (90 к.с.)  и 320 к.с., които идват от новия Golf R.

Golf се предлага с двигатели, използващи различно гориво.

Това са: бензинов (TSI), дизелов  (TDI) с авангардно двойно дозиране, с природен газ (TGI), като 48V мек хибрид (eTSI) и с включен хибриден задвижващ механизъм (eHybrid). Тази широка гама от възможности в комбинация с неговия изчистен и съвременен дизайн, превръщат Golf в един от малкото модели с голям обем на производство в света, който ясно се отличава от останалите категории превозни средства.

Сега новият Golf R е върховият, най-мощният модел на продуктовата линия до момента. Със своята задвижваща технология той оглавява всичко, което е лансирано досега с емблемата Golf.

Петото издание на спортния автомобил ускорява от 0 до 100 км/ч само за 4,7 секунди. Максималната скорост е електронно ограничена до 250 км/ч. Golf R обаче може да се поръча и с опционален пакет R-Performance. Той  позволява да се увеличи максималната скорост до 270 км/ ч. Въпреки това, не само индивидуалните характеристики на шофиране определят характера на новия Golf R. По-скоро комбинацията от 420 Нм въртящ момент, авангардна ходова част и най-прогресивното задвижване на всички колела в тази категория, са тези които определят новото статукво по отношение на динамиката.

Новата система за задвижване на всички колела и високотехнологичната ходова част работят в унисон. Така създават множество иновации, които предлагат максимална пъргавина и удоволствие от шофирането.

Системата 4MOTION с R-Performance Torque Vectoring е новият контролен център, който разпределя мощността на двигателя към четирите задвижвани колела.

Новото задно задвижване разпределя задвижващата мощност на турбо бензиновия двигател в Golf R не само между предния и задния мост, но и вариационно между двете задни колела. Това прави възможно значително повишаване на динамиката, особено при завиване.

Като първо в света, задвижването на четирите колела също е свързано в мрежа чрез Vehicle Dynamics Manager (VDM) с други системи на ходовата част. Като например електронните блокировки на диференциала (XDS) и адаптивно управление на шасито DCC. Благодарение на тази тясна интеграция на различните системи, новият Golf R предлага оптимални характеристики на сцепление и неутрално управление с най-висока степен на прецизност.

Настройката на новия Golf R е прецизно направена на Нюрбургринг Нордшлайфе.

В комбинация с пакета R-Performance, Golf R дори се предлага със специален профил за шофиране на Нюрбургринг, известен като „Special“. Като част от този профил на шофиране, всички ключови параметри на задвижване са адаптирани към легендарната състезателна писта. Включително новото задвижване на всички колела.

И резултатите са на лице. Както бе показано по време на вътрешни тестове, Golf R, който е оборудван със 7-степенна скоростна кутия с двоен съединител (DSG) като стандарт, е с до 19 секунди по-бърз на обиколка на пистата Нюрбургринг Нордшлайфе спрямо своя предшественик (07:51 минути).

Малко история. Първият Golf R32, представен през 2002 г бе автомобилна сензация.

Със своя 3,2-литров шестцилиндров двигател, с мощност 177 кВт (241 к.с.), това беше най-мощният Golf, който Volkswagen е създавал до онз момент. Той също бе оборудван със задвижване на всички колела и имаше ускорение от 0 до 100 км/ч само за 6,6 секунди. Първият Golf R се продаде три пъти по-добре от очакваното. От средата на 2003 г. моделът се превърна в първият в света Volkswagen, предлаган с трансмисия с двоен съединител (DSG).

През 2005 г. дебютира вторият Golf R32 и с 184 кВт (250 к.с.) беше още по-мощен и модерен. Изминаха четири години до автосалона през 2009 г. във Франкфурт, където Volkswagen отпразнува световната премиера на наследника, идващ на базата на шестото поколение Golf. Моделът премина от V6 с атмосферен двигател на 2.0-литров четирицилиндров двигател с турбокомпресор (TSI), който бе с 21 процента по-ефективен. R32 стана R и с него мощността на третото поколение се увеличи до 199 кВт (270 к.с.).

През септември 2013 г. четвъртото поколение Golf R бе представено на базата на Golf 7, като отново дебютира във Франкфу2рт. Вече с 221 кВт, той проби вълшебния праг от 300 к.с.