декември 14, 2024

Motosport.bg

Мото новини от последните минути

Седанът DS 9 – силата на елегантността

Елегантният седан DS 9 представлява върха в гамата на DS Automobiles. Дълъг 4,93 метра, широк 1,93 метра и висок 1,46 метра с големи колела с диаметър 690 мм, той е създаден да бъде динамичен и забележителен. Моделът е конструиран е на обновената платформата EMP2 (EMP2 V2.3) с междуосие, невиждано до този момент (2,90 метра), благодарение на което  пътниците на задните седалки получават повече пространство и комфорт. Силно скосеният покрив в стил „фастбек“ придава неповторим характер и аеродинамичност на силуета на DS 9.

Като седан с три обособени обемни зони, DS 9 развива дизайна на DS Automobiles с мощна и изразителна предна част, включваща решетка с параметричен триизмерен мотив с ефект на диамант, рамкирана от иконичните за марката  DS WINGS на предната решетка. Светлинният подпис се характеризира с технологията DS ACIVE LED VISION с модули, които се въртят на 180°, подчертани от дневните светлини с мотив „Pearl“. Върху предния капак присъства ювелирна лента „Clous de Paris“ – за първи път този характерен за DS интериорен елемент се използва извън кокпита.

С реверанс към оригиналния DS от 1955 г., DS 9 също има конусни форми по външните ръбове на черния покрив. Вдъхновени от легендарния седан, конусите са с нова форма, за да поместят напълно нови задни светлини, обозначаващи присъствието на DS 9. Плавна непрекъсната линия  контурира до съвършенство автомобила, като преминава прец цялата дължина от решетката над капака, предното стъкло, покрива и достига багажника. В профил нищо не нарушава съвършено изваяния силует на DS 9, благодарение на идеално интегрираните плътно прилягащите ръкохватко на вратите в каросерията, които тук са в цвета на автомобила.

Максимално изчистена задна част на автомобила изразява желанието всеки елемент и функционалност  да бъдат естествено интегрирани в  едно неделимо цяло. В дизайна и констнруирането на задните калници, емблемата и капака на багажника се търси същата хармония. Експресивните задни светлини, наподобяващи люспите на влечуго, контрастират ярко със своята дълбочина и създават драматичен триизмерен ефект. Те са подчертани отхромирани лайсни, издължени и заострени в самия край – детайл, които прави препратка към елементите в дизайна и е реверанс към  великите френски производители на каросерии от 30-те години. Третата стоп светлина е съвсем тънка и спомага задната част да изглежда по-широка, като  разширява визуално задното стъкло.

Първоначално DS 9 ще се предлага с E-TENSE plug-in хибриден силов агрегат, състоящ се от бензинов двигател PureTech с турбокомпресор и електрически мотор, с комбинирана мощност от 225 к.с., способен да измине до 48 км (WLTP) в режим на нулеви емисии благодарение на батерия с капацитет от 11,9 kWh. Емисиите на CO2 са между 33 и 35 г/км в зависимост от спецификацията, като разходът е оценен на 1,5 л/100 км в комбиниран цикъл по WLTP.

Електрическият мотор, свързан с 8-степенна автоматична скоростна кутия, има максимална мощност от 110 к.с. и въртящ момент от 320 Нм. Той се използва за задвижване на автомобила от спряло положение, за увеличаване на ускорението при всяка скорост и за шофиране в режим на нулеви емисии при скорост до 135 км/ч. При стартиране винаги се избира автоматично електрически режим. Той се допълва от хибриден режим, предназначен за автоматично управление на различните типове енергия чрез шофиране със 100% електрическа енергия, 100% на бензин или комбиниране на двете, ако ситуацията го изисква. Пътниците в автомобила няма да забележат преходите. Режимът E-TENSE Sport осигурява максимална мощност от комбинираните двигател с вътрешно горене и електромотор чрез регулиране на настройките на педала на газта, скоростната кутия, кормилното управление и активното окачване. Той засилва динамиката и удоволствието на водача при пълна безопасност.

DS 9 използва система за възстановяване на енергията, която зарежда батерията в движение при намаляване на скоростта или спиране. Допълнително функцията E-Save гарантира, че батерията винаги ще има известно количество енергия, за да се извърши част от пътуването в режим на нулеви емисии (няколко налични нива), например когато водачът знае, че ще отиде в централните градски части. Бордовото зарядно устройство с мощност 7,4 kW позволява батерията да се зарежда за 1 час и 45 минути у дома или на обществени зарядни станции, като се използва кабелът, предоставен като стандартно оборудване.

По-късно гамата ще бъде допълнена от още два силови агрегата E-TENSE, с мощност 250 к.с., 2-колесно задвижване плюс увеличен пробег и 360 к.с. с интелигентно 4-колесно задвижване, разработено с експертния опит на DS PERFORMANCE. Бензинов двигател PureTech с мощност 225 к.с. също ще бъде наличен. Всички модели се предлагат с автоматична 8-степенна скоростна кутия.

И още повече технологии

Извън DS LOUNGE, който вече е еталон в своя клас, DS 9 се възползва от най-новите технологии, които отличават другите модели в гамата на DS.

DS ACTIVE SCAN SUSPENSION. С функцията DS ACTIVE SCAN SUSPENSION камера, монтирана в горната част на предното стъкло сканира пътя, докато четири сензори за положение, и три акселерометъра записват всяко движение и ги предават на компютър, който може да контролира отделно всяко колело за повече безопасност, спокойствие и несравним комфорт при пътуване. Съвременното окачване на DS съчетава приглушения комфорт на престижен седан с динамиката на купе Grand Touring.

DS DRIVE ASSIST. Със системата DS 9 дава възможност на водача да се наслади на полуавтономно шофиране от ниво 2, което му позволява да изминава разстояния в най-голям комфорт с подобрена безопасност. Скоростта се контролира в зависимост от средата. Системата използва сензори, за да позиционира автомобила точно в неговата лента за движение, в зависимост от това къде водачът решава чрез контрол от волана. Работеща до 180 км/ч (в зависимост от законите на страната) DS DRIVE ASSIST контролира скоростта и посоката под надзора на водача, комбинирайки комфорт и спокойствие.

Управлението на скоростта се извършва чрез адаптивен круиз контрол, който предвижда шофирането в задръствания: Автомобилът ще се рестартира автоматично, ако бъде спрян за по-малко от три секунди. Ако бъде спрян за по-дълго, просто с натискането на един бутон или педала на газта DS 9 ще потегли отново в трафика.

Бордовата камера на DS DRIVE ASSIST разпознава прекъснати и непрекъснати линии. По време на шофиране системата непрекъснато анализира цялостната трафик обстановка. Това позволява на автомобила да остане в неговата лента, дори в онази конкретна част от лентата, която водачът е посочил. Ако водачът пожелае да поеме отново кормилното управление, здравото задържане на волана ще отмени системата. Тя прекъсва и ако се използват мигачите. Системата може да бъде активирана при скорост от 30 км/ч.

DS PARK PILOT може да открие паркомясто, като премине покрай него със скорост до 30 км/ч. След това водачът указва на сензорния екран, че иска да паркира, успоредно или диагонално. После остава да се направи само едно нещо: Задръжте бутона Park натиснат и изчакайте технологията да си свърши работата. Ускорението, спирането и кормилното управление се контролират автоматично при влизане или излизане от мястото за паркиране.

DS SAFETY. По време на дългите пътувания лошата видимост или липсата на внимание често са еднакво опасни. За да стане шофирането по-безопасно, DS SAFETY обединява шест основни функции: DS NIGHT VISION, DS DRIVER ATTENTION MONITORING, DS ACTIVE LED VISION, следене на мъртвата зона на видимост, автоматично аварийно спиране и разширено разпознаване на пътните знаци.

DS NIGHT VISION е изключителна за следене на пътя през нощта. Инфрачервена камера в радиаторната решетка отчита пешеходци, велосипедисти и животни на платното в обсег до 100 м напред. Водачът получава инфрачервена картина на големия дигитален дисплей и вижда опасността, очертана в жълто, а след това в червено в зависимост от близостта на обекта, източник на заплахата. Предупреден по този начин, той може да реагира своевременно.

DS DRIVER ATTENTION MONITORING. Чрез инфрачервена камера, монтирана над кормилната колона и камера в горната част на предното стъкло, тази система непрекъснато наблюдава очите на водача за признаци на умора (мигане), лицето му (накъде гледа) и движенията на главата, за да установи признаци на разсейване, както и траекторията на автомобила спрямо маркировката на пътя, особено случайни движения на волана от страна на водача. Тя може да открие загуба на вниманието от аномалия в един фактор – мигане на очите или непостоянни движения, които не са в права линия – и автоматично ще издаде звуков сигнал, а на централния екран ще се появи предупредителен индикатор, денем и нощем.

DS ACTIVE LED VISION. В допълнение към впечатляващата визия, постигната от модулите, които светват и се завъртат на 180° в знак на приветствие, DS ACTIVE LED VISION адаптира ширината и обхвата на лъча към условията на шофиране и скоростта на автомобила. Режимите на осветяване се активират автоматично. Паркиране, Градско шофиране (ширината на лъча се увеличава след пет секунди на шофиране), Извънградско шофиране (фокусиран напред от скорост 50 км/ч), Магистрално шофиране (обсегът се увеличава от скорост 110 км/ч), Шофиране при неблагоприятни атмосферни условия (мощността на модулите се увеличава и интензивността на предните фарове се намалява). „Завъртането на фаровете“ и автоматичното превключване от дълги на къси светлини допълват тази функция. Чрез осветяване на пътя по-добре и по-надалеч или с по-широк светлинен лъч, на водачът и пасажерите  се гарантира по-голяма безопасност.