Серхио Перес (Мексико) с Рейсинг Пойнт постигна първа победа в кариерата си във Формула 1, след като преодоля катастрофа на старта и се възползва от късен хаос в пит-стопа на Мерцедес, за да триумфира в Гран при на Сахир.
30-годишният мексиканец завърши с 10.518 секунди пред Естебан Окон (Франция) с Рено, а Ланс Строл (Канада) също с Рейсинг Пойнт довърши първия двоен подиум за отбора си.
При толкова късо трасе – едва 3.543-километра, трафикът се очакваше да бъде огромен проблем, а това направи този старт може би най-важния през сезона, що се отнася до единично състезание.
Валтери Ботас (Финландия) с Мерцедес започна от пол-позицията редом до съотборника си Джордж Ръсел (Великобритания), който замени Болния от Ковид1-9 световен шампион Люис Хамилтън (Великобритания) и доминираше в свободните тренировки в петък, но опитът клонеше категорично в полза на финландеца.
Ботас обаче не успя да защити първото си място, след като британският му съотборник влезе във вътрешната страна на първия завой и го изпревари.
Дуелът между двамата пилоти на Мерцедес блокира традиционната агресивна офанзива на Макс Верстапен (Нидерландия) с Ред Бул и в опашката настана хаос. Перес атакува намалилия скоростта нидерландец, който отстъпи временно. Мексиканецът влезе в състезателната линия, но същата идея зад него имаше и Шарл Льоклер (Монако) с Ферари. Двамата се удариха леко, Верстапен излезе на чакъла и отпадна от състезанието, а единственият завърнал се след автомобила по сигурността бе Перес с 12-о място.
Катастрофата остави Ботас пред претендентите за третото място Карлос Сайнц (Испания) с “Макларън” и Дани Рикардо (Австралия) с “Рено”, докато Ръсъл водеше с около секунда и половина след близо 10 обиколки в Сахир.
С хаоса от старта зад гърба им, пилотите и отборите бяха изправени пред втория ключов фактор за победата – стратегията със спиранията.
От доставчика на гуми “Пирели” написаха в Туитър: “Очакваме състезание с две спирания, като болидите на “Мерцедес” може би ще се задържат по-дълго на пистата заради избора на медиум на старта. Температурата на асфалта е сравнително ниска – 23 градуса и вече имахме автомобил по сигурността. Всичко това пък помага на тези, които избраха меката смес”.
Сайнц и Рикардо влязоха в питлейна съответно в 29-ата и 30-ата обиколка. Преди това, заради катастрофата на старта, Перес бе единственият със спиране в гаража, като Сайнц се върна на трасето именно зад мексиканеца на седмо място. Рикардо влезе в състезанието девети зад рекордьора за единична обиколка по това време Данил Квят (Русия, АлфаТаури).
Ръсел влезе в питлейна от първото място в 46-та обиколка и смени медиум гумите с твърда смес, а в първите няколко тура навъртя поредица от най-добри времена. Ботас бе привикан от Мерцедес четири обиколки по-късно и се върна около пет секунди зад британеца. Така 37 обиколки преди края състезанието изглеждаше решено и само голяма грешка можеше да свали Ръсел от върха.
Грешката обаче дойде от Мерцедес. В 63-та обиколка шампионите привикаха обратно двамата си пилоти по време на автомобил по сигурността. В суматохата обаче те сложиха подготвените гуми за Ботас на болида на Ръсъл, който получи смесен сет. Така финландецът се забави допълнително в гаража и се върна със стари гуми, което не доведе до никакъв прогрес. Ръсел го отвя в 71-та обиколка и стигна до второто място след изпреварване срещу Естебан Окон (Франция, Рено). Британецът обаче така и не стигна до мечтаната си първа победа, след като секунди по-късно спука задна лява гума и се оттегли.
“Просто не знам какво да кажа”, бе коментарът на Ръсел за хаотичните двадесетина обиколки в Сахир, след които той се смъкна от първо до 15-о място.
Така Чеко Перес остана първи, преследван от Окон и Ланс Строл (Канада, Рейсинг Пойнт). Тази тройка се запази до края на Гран при на Сахир, а Ботас завърши едва на осма позиция, докато Ръсел бе девети с най-добрата обиколка в състезанието.
С победата Перес изпревари Рикардо на четвърто място в класирането при пилотите и води с 13 точки преди последното състезание за годината в Абу Даби. Валтери Ботас пък си гарантира второто място за 2020 с отпадането на Верстапен, който е сигурен трети.
Криси Иванова
ДРУГИ
Кърджали и Джебел стават арена на офроуд състезание в края нa септември
Грандиозна сделка в падока: Астън Мартин обявява Ейдриън Нюи до дни
Ред Бул иска ФИА да провери предните крила на Макларън и Мерцедес
МОТО СПОРТ
Андреа Досоли е назначен за мениджър на подразделението за моторни спортове на Yamaha Motor Europe
Gold Wing трефен край Китен събра над 130 участници, Красимир Божинов разказва за мото срещата
КТМ обяви, че разширява академията си
AMA National Enduro: Първа победа за 2024 г. за Стюард Бейлър в “Wiseco Flying W National”
Ендуро Екстрийм Ботевград дадоха информация за състезанието на 21-22 септември
АВТО СПОРТ
Нови четири рекорда на драга във Видин по време на Третия кръг от Републиканския шампионат по драг рейсинг
Кърджали и Джебел стават арена на офроуд състезание в края нa септември
Белгиец спечели Рали Акрополис
Грандиозна сделка в падока: Астън Мартин обявява Ейдриън Нюи до дни
Ред Бул иска ФИА да провери предните крила на Макларън и Мерцедес