Никога преди линията за градска мобилност Urban Mobility на Yamaha не е била толкова актуална и важна за всички, които живеят, работят или се забавляват в града. Пандемията от Covid-19 даде огромен тласък на тенденцията към Personal New Mobility (Лична нова мобилност). Мнозина промениха поведението си и търсят алтернативни транспортни решения, които ще им позволят да избягват местата с много хора, за да останат в безопасност и сигурност.
Моделите на Yamaha за придвижване предлагат на всеки достъпен и надежден начин за придвижване във и около града. Всеки модел е оборудван с напълно автоматична трансмисия „twist-and-go“, с която се карат лесно. Изцяло новите NMAX 125 и D’elight могат да се карат с шофьорска книжка категория B в много европейски страни. Това дава на водачите на автомобили бърза и лесна възможност за придвижване на две колела.
С двете си предни колела, осигуряващи повишени нива на сцепление и спиране, семейството Tricity е идеалният избор за пътуващите. Те оценяват увеличеното усещане за стабилност и увереност, получени от дизайна на 3 колела. Tricity 300 и Tricity 125 също могат да се управляват с шофьорска книжка категория B. Дават възможност на днешните пътуващи да се придвижват по-лесно, по-евтино и по-приятно.
Всеки модел Urban Mobility на Yamaha предоставя реална алтернатива за всеки пътуващ, който иска да промени начина си на живот и да постигне по-добър баланс между работа и личен живот.
Със своя нов спортен дизайн на корпуса, новият NMAX 125/155 внася върхово качество и енергично представяне в началния клас скутери. Модерният нов стил на D’elight е създаден със специално внимание към мотоциклетистките, които търсят лек и модерен начин за придвижване. Tricity 300 е вече оборудван с напълно съответстващ на Евро 5 двигател и може да се управлява и с шофьорска книжка категория B.
Всеки модел предлага нещо различно, което подхожда на различните начини на живот – но общото между всички тях е, че всеки скутер Yamaha Urban Mobility позволява безопасно социално дистанциране по време на пандемията от Covid и след това.
Новият NMAX 125 – да бъдеш едно с града
NMAX 125 е най-продаваният модел на Yamaha в класа Urban Mobility. Реализирани са над 72 000 екземпляра до момента. Заедно с NMAX 155 представлява близо две трети от продажбите на машини Yamaha в този все по-важен сегмент. За да повиши нивото на NMAX и да се хареса на още по-голяма глобална аудитория, компанията изцяло преработи този модел. Той отново ще се предлага във варианти 125 куб.см и 155 куб.см.
Представен за първи път през 2015 г., NMAX е първокласен скутер със спортен характер, насочен към пазара за начинаещи. Специалната комбинация от енергична работа на двигателя и отличен комфорт на каране, заедно със забележителната икономичност осигурява постоянния му успех. Силното му представяне и изключително изгодната цена за качеството, го правят идеален за градски пътувания, за мъже и жени, които се нуждаят от бърз, лесен и надежден ежедневен транспорт.
Красивият му спортен вид и забавен характер го правят изключително подходящ за по-млади притежатели с интензивен социален живот. NMAX 125 може да се управлява и с шофьорска книжка категория B в редица европейски държави. Таак той е истинска алтернатива на автомобила за всички пътувания с изключение на най-дългите.
За 2021 г. Yamaha NMAX 125/155 получава изцяло нов дизайн на корпуса, нова рама и първокласен финиш с допълнителен детайлинг. Двигателят Blue Core е изцяло съответстващ на Евро 5. Може би най-съществената промяна е монтирането на водещия в бранша опростен блок на Yamaha за управление на комуникацията. Той осигурява пълна свързаност и предлага на всеки клиент по-приятно и по-добре информирано преживяване при каране.
Двигател Blue Core с обем 125 куб.см, съответстващ на Евро 5
Едноцилиндровият 4-тактов, 4-клапанов двигател на NMAX с течно охлаждане и с обем 125 куб.см е разработен с помощта на усъвършенстваната технология за малки двигатели Blue Core на Yamaha. Технологията е създадена за постигане на най-високо ниво икономия на гориво, като същевременно подобрява приятната за каране природа на скутера. Blue Core се фокусира върху три области: повишаване ефективността на изгаряне, намаляване загубата на енергия и повишаване ефективността на охлаждане. Това е част от непрекъснат процес, който постоянно се развива, за да се гарантира, че NMAX, а всъщност и всяко друго превозно средство на Yamaha с малък обем на двигателя, все така може да предлага идеалната комбинация от мощност, забавление и икономия.
Технологията за променливо управление на клапаните (VVA) на двигателя с обем 125 куб.см е една от ключовите технологии на Blue Core. Включва специален разпределителен вал на всмукателните клапани, който се състои от две работни части, едната е идеална за ниски до средни обороти, а другата – за високи обороти. Системата VVA автоматично редува двете гърбици, за да се постигнат най-ефективните характеристики на изгарянето на горивната смес, което осигурява динамичност и висока степен на ефективност на двигателя.
Произвеждайки 9,0 кВт при 8000 об/мин, NMAX 125 осигурява голямо ускорение с цел да изпревари градския трафик. Заедно с изключително ниския разход на гориво този спортен градски мотоциклет е един от най-евтините начини за придвижване. Пътуването с него е един от най-приятните видове градски транспорт.
Спортен нов дизайн на корпуса с премиум финиш
Новият спортен дизайн на корпуса е с още по-високо ниво на финиша, който преобразява цялостния облик на 2021 NMAX и издига този градски скутер до нови висини. Изцяло новият му преден обтекател е оборудван с нови двойни LED фарове и вградена габаритна светлина. Те придават по-динамичен и изтънчен външен вид – а вградената задна светлина и задните мигачи подсилват първокласната спецификация на NMAX 125.
Освен за по-подчертан спортен вид, новият преден обтекател служи за по-добра защита от вятър и дъжд, а подобрената аеродинамика намалява шума от вятъра за по-високо качество на каране.
Новопроектирана рама
Въпреки че до голяма степен е скрита зад новия корпус, новата рамка на NMAX 125 е създадена да предложи редица значими подобрения в сравнение с настоящия модел. Ключова характеристика е новопроектираният централен тунел, който побира по-голям 11-литров резервоар за гориво. Това не само осигурява увеличен пробег от около 500 км между зарежданията. Води и до подобрена конструкция с по-голямо централизиране на масата за повишена пъргавина и по-добра маневреност.
Новата рама, заедно с преработеният корпус също подобряват ергономичността за по-комфортно пътуване, а подобрената аеродинамика допринася за изключителната горивна ефективност и за намаляване на вибрациите от вятъра за по-релаксиращо пътуване.
Система за управление на сцеплението
Много клиенти на NMAX 125 може да се качват за пръв път на две колела, а ниското тегло и пъргавината на тази градска машина я правят идеалният избор. Системата за контрол на сцеплението дава на водача допълнителна увереност при ускоряване на мокра или мека пътна повърхност, като мигновено ограничава задвижването на задното колело, щом се долови и най-малкият признак за плъзгане на гумата.
Технология на двигателя Start & Stop
Новият двигател Blue Core с обем 125 куб.см, съответстващ на Евро 5, е най-чистият и икономичен двигател, поставян някога на NMAX, а новата му технология Start & Stop с превключване спомага за допълнително намаляване на местното замърсяване, както и за разходите за гориво. Когато системата е включена, функцията Start & Stop автоматично изключва двигателя, щом скутерът спре на светофар или кръстовище, и го рестартира незабавно, щом спирачките се освободят и се подаде газ.
Bluetooth свързаност с опростения комуникационен управляващ модул (SCCU)
NMAX е първият скутер с опростен комуникационен управляващ модул на Yamaha (SCCU), електронна технология с лесно управления, създадена да информира водача и да прави всяко пътуване по-приятно и удовлетворяващо.
Собствениците на NMAX 125 и 155 могат да изтеглят безплатното приложение MyRide на Yamaha на своя смартфон и след това да сдвоят устройството си с SCCU чрез Bluetooth, когато са близо до него. След като се свърже, приложението MyRide дава на водача пълен достъп до широк спектър от техническа и текуща информация, включително състояние на акумулатора и на маслото, разход на гориво и други. Има дори локатор за паркиране, който позволява на водача да намери своя NMAX, използвайки последното местоположение, където телефонът е бил свързан.
Изцяло нов D’elight: Движете се с лекота
Новият D’elight е предназначен за мъже и жени с натоварен градски начин на живот, които се нуждаят от стилен, достъпен и лесен за използване скутер, отговарящ на ежедневните им нужди. Машината се отличаващ с изцяло нов модерен унисекс дизайн и задвижван от икономичен и безшумен двигател с обем 125 куб.см, съответстващ на Евро 5.
Двигател Blue Core с обем 125 куб.см, съответстващ на Евро 5
Това, което прави D’elight идеален за градско пътуване, е неговият удивително тих и икономичен двигател 125 куб.см, изцяло съответстващ на Евро 5 за 2021 г. Разработен с помощта на съвременната технология Blue Core на Yamaha, която осигурява оптимална ефективност при работа, най-новият двигател произвежда максимален въртящ момент при само 5000 оборота в минута – значително по-ниска скорост на двигателя от другите скутери в този клас. Разходът е 1,8 литра/100 км, а вредните CO² 42 г/км.
Заедно с изключително ниското тегло на D’elight, това допринася за отлично съотношение мощност/маса, което води до динамично ускорение с бърза реакция и превръща този нов унисекс скутер в един от най-бързите и икономични начини за придвижване из града. А тъй като максималният въртящ момент на двигателя се произвежда при много по-ниски обороти в минута, отколкото при много други скутери, D’elight осигурява по-спокойно и приятно каране.
Нов унисекс дизайн на корпуса
Новият D’elight получава модерен нов унисекс дизайн на корпуса за 2021 г., с по-заоблен фар, вградени мигачи и монтирана на обтекателя габаритна светлина. Предният обтекател с преработен дизайн осигурява отлична защита от вятъра, а просторната и плоска зона на стъпенките осигурява удобна позиция за каране и лесен достъп.
Най-лекият в класа
С тегло едва 101 кг с течностите, новият D’elight е най-лекият скутер в своя клас, което го прави идеалният избор за пътуващи в градски условия жени и мъже, които може би са начинаещи в управлението на скутери. Това изключително ниско тегло предлага редица предимства, включително повишена пъргавост – особено в градския трафик с непрекъснато спиране и тръгване, – както и много улеснено паркиране и поставяне на скутера на стойката му.
Другите му предимства са технологията на двигателя Start & Stop, която автоматично изключва двигателя, щом скутерът спре на светофар или кръстовище. Голямото място за багаж под седалката събира една фулфейс каска за цялата глава – един от малкото модели в класа с тази функция.
Tricity 300: Най-доброто за града
Със своята най-добра в класа си спецификация, първокласен финиш и лесна за употреба технология, Yamaha Tricity 300 моментално се утвърди като ключов модел в изключително успешната линия за градска мобилност Urban Mobility на Yamaha. Двигател, съответстващ на Евро 5, е сред най-усъвършенстваните в своя клас, а технологията Blue Core гарантира идеален баланс между производителност, икономичност и гъвкавост – което прави това съвършено градско превозно средство за всеки – от хора, които карат скутери, до шофьори на автомобили с категория B.
Триколесното шаси на Tricity 300 е сред най-усъвършенстваните в категорията си. Включва технологията за накланяне на няколко колела (leaning multi wheel, LMW) на Yamaha с две предни колела, които подсилва чувството на сигурност, стабилност и увереност при разнообразни състояния на пътната повърхност и атмосферни условия. С междуосие 1590 мм, колея 470 мм и разпределение на теглото 50:50, както и с ъгъл на завиване 72°, Tricity 300 се маневрира и паркира лесно.
Активният, интелигентен и модерен стил на Tricity 300 е силно повлиян от най-продаваните спортни скутери на Yamaha, както и от забележителния мотоциклет NIKEN. Неговият компактен и аеродинамичен преден обтекател с къс надвес подчертава лекия и пъргав характер, а цветово съчетаните калници обгръщат 14-инчовите предни колела с голям диаметър и гумите със 120 секции, които предават осезаемо усещане за сцепление в предницата.
Голямо място за съхранение под седалката, може да побере две каски за цялата глава или една каска за цяла глава и куфарче с размер A4, а отделението има и вътрешно LED осветление. Безключовата запалителна система Smart Key улеснява живота, а характеристики като ръчната спирачка и захранващия порт 12 V допринасят за удобството.
ДРУГИ
Първи поглед: Stark Varg EX – уличен ендуро модел
Световните шампиони от KTM Pro Racing обявиха отбора си за 2025 г. в EnduroGP
Историческата офроуд марка OSSA се завръща през 2025 с електрически ендуро велосипед?
МОТО СПОРТ
Екипът на MRT RACING BETA подрежда Бен Уотсън и Том Кох за новия сезон
Triumph Racing и Боби Хюит се разделят по взаимно съгласие преди началото на сезона 2025 г.
Rockstar Energy Husqvarna Factory Racing набира сили преди SMX 2025
RED BULL KTM FACTORY RACING се впуска в сезона на световния шампионат 2025 SMX
Готов е календарът на 2025, актуализира се с връщането на Португалия и Великобритания
АВТО СПОРТ
MotoGP обяви изненадващо ново състезание
Нова точкова система за 2025 в WRC
Iron Dames включва изцяло женски екипаж в Световния рали шампионат догодина
Екипът на Monster Energy Honda 2025 Рали Дакар е потвърден
Тото Волф ще подкрепя Хамилтън и във Ферари