септември 27, 2022

Motosport.bg

Мото новини от последните минути

Тест: Не крачка, а скок на самурая Isuzu D-Max

Изцяло новият пикап Isuzu D-Max спокойно може да има претенциите на един от най-добрите в сегмента. И това не е голословно. След три дни, прекарани с работливия самурай, стана ясно, че  новият Isuzu D-Max не е крачка, а скок напред в развитието си.

Защо го твърдя ли? Защото съм имал възможност да карам три от предишните версии на Isuzu D-Max – от 2002, от 2012 и от 2017 г.  Този обаче е „top of the top“. Дори спрямо предишната версия за 2017 г., моделът за 2020 г. е коренно променен. А броени часове, след като върнах тестовия автомобил в центъра на официалният вносител на марката за България – София Франс Ауто, мнението ми се потвърди.

От Великобритания дойде новината, че за първи път Isuzu D-Max печели награда на списанието 4×4 Magazine – „Пикап на 2021 година“. При избора D-Max засенчи сериозната конкуренция и впечатли журито с високите нива на комфорт и още по-големи възможности. Затова заслужено автомобилът бе коронясан в престижния конкурс.

Isuzu има солидна репутация при пикапите и предлага здрави, практични и полезни работни превозни средства.

Изцяло новият D-Max не само наследява, но и развива недвусмислената ДНК на работния кон на Isuzu. Той предлага още по-здраво шаси, по-високи нива на оборудване, безопасност и офроуд възможности.

Естествено, тестовият модел е с възможно най-високото ниво на оборудване – Arena. Но вярвам, че и по-ниските нива не отстъпват като пътно поведение, офроуд и товарни възможности. Щом се настаните в удобния и просторен салон, щом седнете на отопляемите кожени седалки, в миг забравяте, че се намирате на работна машина, ярък представител на еднотонните пикапи.

Изцяло новият Isuzu D-Max впечатлява с комфортния интериор, с усъвършенствани характеристики на шофиране, елегантен дизайн на таблото и новите информационно-развлекателни системи, включително 9-инчов сензорен дисплей от най-висок клас. Изобщо, глезотийки – в изобилие.

Външният дизайн на Isuzu D-Max променен с по-внушителната предната решетка, новите фарове, светлините за мъгла и стоповете, всички LED.

Капакът на двигателя е по-широк и покрива калниците. По-раздути и с нова форма са веждите на калниците. Черните 18-инчови алуминиеви джанти, страничните стъпала и задната броня със стъпенка също придават на пикапа зъл вид. Самите размери са внушителни – дължина 5265 мм, широчина 1870 мм, височина 1790 мм и междуосие 3125 мм.

Споменахме за богатото оборудване на интериора и кожения салон, климатроника с филтър за прах, електрически стъкла, управляеми и отопляеми огледала. Достъпът и стартирането на двигателя на Isuzu D-Max е безключов.

Не е само това. Нови са арматурното табло, приборният панел пред водача и мултимедията. Всичко се командва или от волана и от дисплея, а има и гласови команди за мултимедията. Тя, освен традиционните музики от радиото, има МРЗ-плейър, USB-вход, Bluetooth, 8 тонколони. Съвместима е с Apple Car Play и Android Auto.

Но по-важни са работните възможности на D-Max.

Славата на Isuzu идва от дизеловите двигатели, които произвежда. Някои твърдят, че са едни от най-добрите. Може и да е така. Някои производители ги ползваха в своите автомобили дълго време. Пикапът е с познатия и от предишното поколение турбодизел, с обем от 1898 куб. см. и максимална мощност 164 к.с. при 3600 об/мин. Въртящият момент е от 340 Нм  в диапазона от 2000 до 2500 об./мин.

Агрегатът вече е оборудван със SCR система за третиране на отработените газове с добавката Adblue, за постигане на последните екологични норми Euro 6d. Иначе е с класическата 4-цилиндрова архитектура с два разпределителни вала Common Rail, директно впръскване с турбокомпресор VGS.

Тествах Isuzu D-Max на офроуд из Осоговската и в полите на Стара планина, по доста стръмни наклони и спускания. Карах го по обикновени пътища и по магистрала – общо над 500 км.  Скоростта на асфалт е доста сериозна. Максималната е 180 км/ч., но автомобилът с лекота си подържа 130-140 км/ч. по магистрала. Ускорението от 0 до 100 км/ч. е за 12,5 сек.

Преработена е 6-степенната автоматична предавателна кутия, спрямо модела от 2017 г.

Тя е по-безшумна, като осигурява бърза смяна на предавките, особено при ускорение на ниските. Режимът 4х4 има две нива – 4H и 4L и се включват със селектор на централната конзола. До скоростния лост са два бутона. Единият е за блокиране на диференциала, а другия за асистента за спускане по наклон или Hill Descent Control. Натиснете ли го, си осигурявате кротко спускане по стръмното със скорост 10 км/ч. Само с волана трябва да насочвате пикапа.

Isuzu D-Max освен екологичен е станал и по-икономичен. Разходът за целия пробег варираше между 8,8 и 9 л на 100 км/ч. Документално от производителя обявяват 8,8 л на градско, 6,6 л при извънградски маршрути и 7,4 л  смесено.

Стабилността на D-Max е забележителна.

Обновено е задното окачване. От Isuzu са се върнали към добрите стари ресори от по 3 листа. Освен добра товароносимост, така се осигурява стабилност и по-плавна и мека возия, не дотам типична за еднотонните пикапи.
В D-Max пикапа има цял списък от системи за сигурност и безопасност. Те са обединени под „шапката“ на Advanced Driver-assistance Systems. Безспорно, налични са ABS с EBD, ESC, споменатия Hill Start Assist, спирачен асистент, тракшън контрол и др.

Към това може да се добави адаптивният круиз контрол, който работи заедно с активната система за поддържане на лентата за движение.

Двете функции се управляват от бутони на волана. Пикапът поддържа зададената му скорост и дистанцията до предното превозно средство, като при нужда сам намалява скоростта или ускорява след това. При скорости над 60 км/ч и качествена маркировка превозното средство стои в избраната лента за движение.

Шофирането на пикапа е лесно и на заден ход, заради камерата. Има и предни, и задни сензори, предупреждаващи за близки препятствия, дори на пешеходци и животни. Сигнализацията е за обекти в сляпата зона на видимост. На всичко отгоре D-Max е като катаджия и ти „дърпа юздите“ ако решиш да го пришпориш. На малкия дисплей пред водача се проектират знаците за ограничения на скоростта. Щом нагазиш отгоре над ограничението, дори и с един километър, се чува предупредителен звуков сигнал.
Стартовата цена на модела за България е 60 752 лв. с ДДС. Цената на тествания пикап е 78 625 лв. с ДДС.