юни 29, 2022

Motosport.bg

Мото новини от последните минути

Тест: Новият ŠKODA KAROQ – балансиран и по-аеродинамичен

В офроуд гамата на ŠKODA има един средноразмерен автомобил, който е нещо като еталон за кросовър. Става дума за KAROQ, който в края на миналата година бе обновен. Неслучайно от него досега има реализирани повече от 500 000 броя. Изпреварва го само OCTAVIA. Това е и най-продаваният SUV на SKODA за 2020 г. и за 2021 г.

Фейслифтът дойде четири години след пускането на пазара. С него ŠKODA KAROQ получи актуализация, за да продължи победния си пазарен ход. Сега новият KAROQ има по-впечатляващ вид.

Още при появата си, ŠKODA KAROQ ме впечатли невероятно. Нетипично елегантно  изглеждащият среден SUV още в първата си версия бе сред фаворитите ми в гамата на марката. А и новата версия с фейслифта не е изключение.

Вносителите на марката от Еуратек ООД направиха едно пътуване до Лещен. Екзотичното село в Родопите, с прекрасна гледка към още заснежените върхове на Пирин винаги е било интересна дестинация. Но с новия KAROQ беше по-интересно. Уж беше без ангажименти, но как да подминеш факта, че сядаш зад волана на такъв автомобил. При това един от фаворитите ми в гамата.

ŠKODA KAROQ е един изключително балансиран и функционален автомобил. Без да изпъква с нещо е впечатляващ с пътното си поведение, с динамиката, с двигателната си гама, със задвижването 4Х4, с приличните си офроуд качества, с премерения лукс и удобства. На отиване пробвахме ŠKODA KAROQ с ниво на оборудване Style с 1,5 TSI двигател, а на връщане също Style, но с дизелов 2,0 TDI  двигател.

Това може да се каже, че са най-добрите варианти на модела. Те са идеалните всекидневни и семейни автомобили, способни да изпълнят всяко желание на водача и пътниците, без те да се притесняват дали ще отидат до офиса, планината, плажа или… на вечерно забавление. Направо – кола за навсякъде!

Промените и сега са впечатляващи. Това са по-тънките фарове с изцяло LED Matrix технология за първи път. Подобрена е аеродинамика и има по-ниски емисии на CO2. Използвани се устойчиви материали и повече комфортни функции в интериора. Ефективните двигатели са от поколението EVO. Налични са и най-съвременни асистиращи системи и инфотейнмънт.

Свеж дизайн, подобрена аеродинамика и устойчиви материали в интериора ŠKODA AUTO продължи да развива своя дизайнерски език за ревизирания KAROQ. Така SUV-то да изглежда още по-впечатляващо.

По-широката, вече шестоъгълна решетка на ŠKODA, по-големи челни въздузаборници, нови фарове, нови двукомпонетни диодни дневни светлини, по-голям заден спойлер, нови задни светлини и др. Аеродинамично са оптимизирани алуминиевите джанти с черна пластмасова Aero тапицерия създават свежи визуални акценти. Новите колела, ребра на задното стъкло и нов заден спойлер подобряват аеродинамиката на автомобила, като същевременно намаляват емисиите на CO2.

Аеродинамиката е подобрена с повече от 9%. Автомобилът има коефициент на челно аеродинамично съпротивление 0.30 cd. Това е наистина впечатляващо постижение за SUV.

Икономия се реализира и от горивото. Вече стана дема за аеродинамичните промени. Засякохме разхода на бензиновата версия – 140 кВт (190 к.с.), която бе 5,4 л при абсолютно нормално каране, като дори по магистралата не превишавах 150 км/ч., макар максималната скорост да е 210 км/ч. Дизеловият KAROQ 2.0 TDI с мощност от 110 кВт е още по-впечатляващ с пестеливостта си – 4,7 л на 100 км.  Общо двигателите на автомобила са пет.

На магистралата всеки автомобил стои добре. Но по поречието на река места, а след това и до Лещен, KAROQ си показа истинските възможности. Най-важните от тях са стабилност в завоите, лекота и прецизност в управлението. Единият от тестовите автомобили имаше и Динамичен контрол на шасито (DCC) и прогресивно кормилно управление. Системата непрекъснато оценява ситуация на пътя при движение на автомобила и регулира работата на амортисьорите и кормилното управление.

Има четири основни режима на движение – Eco, Comfort, Normal и Sport. Другата възможност е самостоятелни настройки на водача с режима Individual. Но и да оставите режимите на заводски настройки, няма да сбъркате. KAROQ е готов за всяко предизвикателство.  Сред електронните системи на автомобила има налични почти всички необходими „помощници за водача“. Че даже и отгоре!

Интериорът е с нова тапицерия, която като опция може да бъде изработена от устойчиви материали. Багажното отделение е от 521 литра при стандартна конфигурация на седалките и до 1630 литра при сгънати. С наличните VarioFlex седалки, свободният обем варира от 588 до 1810 литра при цялостното отстраняване на задните седалки.

По принцип KAROQ, макар и по-малък като размери, не отстъпва по простор и удобство в купето дори на по-големият си събрат KODIAQ. За нивата на оборудване Ambition и Style се предлагат с нови декоративни ленти за арматурното табло и вратите. Има и опционален Еко пакет.