Тест: Със Suzuki Swace за дома и семейството

Стефан Илиев



Новият Suzuki Swace Hybrid e едно от най-практичните и функционални попълнения в автомобилната гама на марката. И най-новите. Тази кола е много повече от обикновено комби. Има атлетично и елегантно излъчване, а на пътя приковава погледите. Освен това Swace e просторен, сигурен и екологичен автомобил, заради хибридното си задвижване. Това си е чисто семейно комби, с което можете да се чувствате спокойно с жената и децата, или с приятелите си навсякъде,  където отидете заедно. Този автомобил може да се определи като служител на семейството, защото освен във всекидневието, той е много удобен за уикенда – спорт, за къмпинг, за пикник, за приключения…

Изобщо, автомобил като Swace липсваше в гамата на Suzuki. Затова попълнението идва като освежителен вятър, защото отговаря на тенденцията на марката към чисти и екологично двигатели. Известно е, че всички коли на Suzuki вече са хибридни. Този нов Suzuki Swace изглежда странно познат, нали? Това е автомобил от новото инженерно предприятие на Suzuki. Чертите са познати, защото това е преработена Toyota Corolla Touring Sports. Трудно се забелязват промените в стила, направени от Suzuki, предимно в решетката, предната броня и различния спойлер.

Swace Hybrid изглежда като много умна и практична кола. Не само заради нейните куп електронни системи. При тръгването ми, натиснах старт бутона, а тя… мълчи. „Включвам“, че е хибрид и ще потегля на електродвигател. Всъщност поглеждам към графиката на батерията на таблото – заредена е. Тази кола не се включва за зареждане. Прави си го сама. А ако не се юрка в града, може да се минат известни километри на ток.

Всъщност Suzuki поддържа нещата прости. Единственият вариант е 1,8-литров (1798 куб. см) хибрид, който свързва четирицилиндров бензинов двигател с електродвигател. Бензиновият е с мощност 98 к.с. при 5200 об/мин. и въртящ момент от 142 Нм при 3600 об/мин. Електрическият е с мощност 72 к.с. и въртящ момент от 163 Нм. Сумарно мощността  от двата агрегата е 122 к.с. при 5200 об/мин. и въртящ момент от 142 Нм при 3600 об/мин. Задвижването от тази мощност е на предните колела със старата позната CVT скоростната кутия. Батерията е малка, но „удря едно рамо“ на бензиновия мотор при нужда.

Батерията не се налага да се зарежда с електричество. Тя позволява движение ток на „къси разстояния“,  както стана дума.  При спряло положение двигателите не работят, за да пестят енергия. Автомобилът потегля тихо и плавно от електрическия мотор. При ниски скорости се задвижва само от него без използване на двигателя с вътрешно горене. При ускорение се задвижва едновременно от двигателя и електрическия мотор. При спиране се използва въртенето на колелата, за да регенерира електричество и да зарежда батерията. Тази технология осигурява не само голяма икономия на гориво и ниски емисии, но плавно и мощно ускорение, което носи истинско удоволствие от шофирането. Ускорението от 0 да 100 км/ч. е за 11,1 мин., а максималната скорост 180 км/ч.

Двигателят наистина е много икономичен. При движение в града, по магистрала със 140 – 145 км/ч., по планински пътища из Пирин и над 450 км пробег, разходът беше 4,7 л на 100 км (4,4 л по WLTP). Вредните емисии СО2 са 99 гр/км. Най-доброто зареждане на батерията става при спускане, когато се регенерира електричеството. При спускане от 15 км батерията бе заредена напълно.

За удоволствието от шофирането и пътуването допринася интериора на Swace Hybrid. В купето има много простор и светлина. Всичко е изработен от отлични материали и вдига класата на семейната кола. Тя определено е създадена да бъде удобна за всички пътници, дори и тези на задната седалка. Таблото някак привлича водача и пътниците и им осигурява допълнителни удобства. В средата на таблото се намира 7-инчовият мултифункционален дисплей, който показва най-важната информация и може бъде настроен на аналогов или цифров скоростомер.

Около подлакътниците на вратата и централната конзола има меко осветление, а много места и ниши за различни предмети, безжичното зареждане на телефона и отопляемите седалки и волан. Всичко това дава удобство и комфорт при дълги, пък и при по-къси пътувания. Багажникът е 596 литра и да бъде допълнително разширено до 1232 л при свалени задните седалки. Дъното на багажника е подвижно и двулицево. Може да го спуснете по-надолу, за да поставите по-висок багаж или да приберете мокри или мръсни якета, ботуши и дори цяла палатка.   предмети, без да се притеснявате.

Цялото удобство идва от размерите на автомобила. Те са: дължина 4655 мм, широчина 1790 мм, височина 1460 мм и междуосие 2700 мм. Просветът е 135 мм, а радиусът на завой 5,2 м.  Suzuki Swace Hybrid е с LED светлини с функция BI-LED. Всеки детайл в екстериора излъчва елегантност.

В колата не липсват и иновативните системи за безопасност. Интелигентен асистент за паркиране (S-IPA) подпомага водача, когато иска да паркира автомобила си както на заден ход, успоредно или когато напуска място за паркиране. Тази система подпомага маневрите, като осигурява аудио и визуално насочване, докато воланът се движи автоматично. Системата за предотвратяване на сблъсък (PCS) помага за предотвратяване на удар с други коли, пешеходци и велосипедисти. Наблюдавайки пътя пред превозното средство със сензор и камера, тя предупреждава при опасност от удар, помага за спирането и при нужда спира самостоятелно.

Други системи са за следене на пътното платно (LTA), разпознаване на пътни знаци (RSA), за наблюдение на сляпата зона (BSM) и динамичен автопилот (DRCC). Последната автоматично поддържа достатъчно разстояние между автомобила и превозното средство отпред и спира, ако превозното средство отпред намали. Когато пътят се освободи, автомобилът ускорява до зададената скорост.

Автоматичната смяна на дългите светлини (AHB)  превключва между дългите и късите светлини, когато е необходимо, за да осигури ясна видимост за водача, спестявайки му неудобството от ръчна смяна, и за да намали заслепяването на насрещните превозни средства в случай на забравени дълги светлини. Система за предупреждение за заден пресичащ трафик (RCTA) също е много полезна, помага на водача да избегне сблъсък отзад от автомобил, приближаващ се странично.





Next Post

Пистата в Катар със сериозни промени преди домакинството на Формула 1

Катарското трасе „Лусайл“ ще претърпи няколко сериозни промени преди домакиснството си на старт от Формула 1 по-късно тази година. Нито една от тези промени обаче няма да бъде свързана с […]