Тест: Укротяване на дивите „котки“ на Jaguar


Не се случва често на човек в един ден да пробва цялата гама на една марка, продавана у нас. Особено пък ако това са премиум автомобили като Jaguar. Вносителите на марката в България – Мото-Пфое обаче бяха решили така да представят луксозните и спортни автомобили от гамата. Практически, във фокуса бяха двата обновени SUV модела  E-Pace и F-Pace. Но с тях бяха и други автомобили на „котките“.

Така всеки можеше да седне зад волана няколко автомобила Jaguar – супер мощният и бърз  F-Pace SVR, обновеният E-Pace SE, също наточените XE R-DYNAMIC SE и XF R-SPORT. А да пътуваш по магистрала, из Родопите, а и в Пловдив и Пазаджик с цяла армада от модерни, луксозни, мощните, динамични британски премиум автомобили си е приятно изживяване. Пък и колите се показаха в най-добрата си светлина, независимо дали се движат в града, извън него, в планината или равнината.

Автомобилите Jaguar се справиха с различните пътни и атмосферни условия. Всъщност изненада нямаше, тъй като съм имал възможност да карам тези автомобили по кални и разбити черни пътища, на сняг, киша и лед. Тези коли винаги са се държали достолепно. Винаги са били в най-добрата си светлина –  пъргави и мощни, елегантни и изкусителни, самоуверени и инстинктивни.

И друго нещо важно – всеки един от представените модели по време на теста, вече се предлага и в България. Може да бъде закупен от представителствата на Jaguar Land Rover в страната. Но нека видим и подробности за моделите.

На старт с Jaguar E-Pace

Започваме с него, защото автомобилът е с нов освежен екстериор, подобрен интериор. В него се вихри най-новата информационно-развлекателна система Pivi Pro. Тя осигурява интуитивен контрол на системите в автомобила с опростени менюта и подобрена свързаност, включително актуализации на софтуера по въздуха (SOTA).

Автомобилът е с богат избор от мощни и ефективни двигатели, включително и Plug-in хибрид вариант (PHEV).

Новият P300e PHEV вариант съчетава 1,5-литров трицилиндров бензинов двигател Ingenium с мощност 200 к.с. и електрически мотор с мощност 109 к.с. (80kW). В изцяло електрически режим могат да бъдат изминати 65 км., а комбинираните вредни емисии на CO2 са 32 г./км. и разход на гориво от 1,4 л./100 км.

Ние обаче не карахме хибрида, а обновеният Jaguar E-Pace, с 4-цилиндров, 2-литров дизелов двигател. Това си е някак по-приемлив за хора традиционалисти модел с неговите 204 к.с. Освен това екстериора е още по-зашеметяващ с 19-инчовите алуминиеви джанти ‘Style 5049’ в цвят Gloss Sparkle Silver, хромираният кант около страничните прозорци и други новости. Те са плод на внимание към детайла.

Другият SUV модел бе мощният Jaguar F-PACE SVR

Не само нов, но и най-мощният автомобил в кавалкадата на „котките“ F-PACE SVR. Това е истинският звяр, хищникът на пътя. Това е автомобилът който кара да настръхват всички щом го видят. Не само заради размерите и внушителността му, но най-вече заради мощта му. Не крия, че го пробвах преди теста. Беше само на скромните малко повече от 200 км пробег. За времето, когато го пробвах преди общия тест, имах възможност да се „изгавря“ с нахалници с мощни лимузини. С едно подаване на газ, от което „котката“ излита като ракета,  ги забравях някъде в далечината зад мен. Това идва от новата функция Dynamic Launch, която ускорява по-бързо SVR от място.

Цялата тази сила и мощ, тази настървеност идва в новия F-PACE SVR от 5,0-литровия бензинов двигател V8 със суперчарджър на Jaguar. Това е буквално състезателен мотор, произвеждащ 550 к.с. и със 700 Нм въртящ момент. Това повишаване на въртящия момент осигурява подобрена динамика. SUV-то ускорява от 0-100 км./ч. за впечатляващите 4 секунди и разполага с максимална скорост от 286 км./ч. При специални условия, достигнах 250 км/ч.

F-PACE SVR наистина вече е станал по-бърз, по-динамичен и по-изискан от всякога. Изключителният динамичен SUV модел е издигнат на друго ниво благодарение на най-новите подобрения от екипа на Jaguar SV. Усъвършенстванията на спортния SUV автомобил са постигнати чрез комбинация от нов хардуер и преминаването към усъвършенстваната Electronic Vehicle Architecture на Jaguar – накратко EVA 2.0. Та тази „зла“ EVA 2.0, включва вдъхновени от автомобилните състезания детайли. Към това трябва да добавим луксозния интериор и най-новите свързани технологии.

Системите, грижещи се за динамиката на автомобила и трансмисията, също са претърпели промени. Подобреният режим Dynamic се отличава с уникална настройка, предоставяща фокусирано и усъвършенствано шофиране. Новата функция Dynamic Launch пък използва инерцията на задвижващия тракт, за да поддържа мощността по време на смяна на предавките, допринасяйки за по-бързото ускорение на SVR от място.

Е, не си мислете, че F-PACE SVR е събрал всички бесове на пътя. Автомобилът може да бъде и кротък, но не и с „мъркащ“ двигател. Мощният звук като на състезателен автомобил си остава. Но F-PACE SVR  вече е по-удобен и приятен за шофиране и при спокойно темпо, без да се прави компромис с неговата високоскоростна динамика. Тогава е разходът на гориво не е 20 л на 100 км. Така допълнително се подчертава двойствеността на предназначението на новия модел.

Jaguar XE също е с обновен външен вид

Новият Jaguar XE е със съвременни дизайнерски щрихи, вдъхновени от спортния F-TYPE. Всъщност, той също бе обновен за 2021 г. Изцяло новият луксозен интериор на XE е обзаведен с първокласни материали, които правят салона по-уютен и практичен. XE е един от най-интелигентните и свързани автомобили на марката. Моделът се предлага с екологични и икономични бензинови и дизелови турбодвигатели.

Клиентите могат да избират между нива на оборудване S, SE и HSE, като всяко от тях е налично и със спортен облик R-Dynamic. Ние карахме наточеното SE R-Dynamic.

Първото ниво на оборудване на Jaguar XE сега е с автоматична трансмисия, 18-инчови джанти, електрически кожени седалки, изцяло LED предни фарове и задни светлини с нова графика, преден и заден парктроник, камера за обратно виждане и асистент за придържане в лентата.

Тестовото Jaguar XE с ниво на оборудване R-DYNAMIC SE обаче е много яко. Със своя 4-цилиндров, 2-литров дизелов двигател с мощност от 180 к.с. моделът показа страхотни качества. На първо място е обаче, да доставя на водача удоволствие от шофирането. Интериорът на Jaguar XE,у както се досещате е страхотен. На водача дава възможност за динамично шофиране, а на пътниците – лукс и комфорт. Декоративните елементи Sports Tex Aluminium, предните седалки с електрическо регулиране в 12 посоки, механично регулиране на подглавниците в 2 посоки и други интериорни детайли правят пътуването приятно и изискано преживяване.

Динамичният Jaguar XF

Динамичният и обновен Jaguar XF се отличава с подобрен екстериорен дизайн, изцяло нов интериор. В него са вложени луксозни нови материали и безпроблемно интегрирани, свързани и надеждни технологии. Новият XF представя най-добрия съвременен британски дизайн.

Следващо поколение, 2,0-литров четирицилиндров дизелов двигател Ingenium с турбокомпресор, включващ Mild Hybrid вариант (MHEV) и най-новия 2,0-литров четирицилиндров бензинов двигател Ingenium, задвижват новия Jaguar XF, осигурявайки подобрена ефективност с впечатляваща динамика.

Автомобилът е с нова предна броня, по-големи и по-ниски въздухозаборници за увеличена визуална ширина. Тази визуална ширина се засилва от по-широка предна решетка с мрежест детайл, вдъхновен от логото на Jaguar.

Новите супер тънки изцяло LED предни фарове с характерни дневни светлини (DRL) са налични и с допълнителна технология Pixel LED. Системата Adaptive Driving Beam оценява пътя напред и автоматично адаптира дългите светлини, за да маскира насрещния трафик или пътни знаци. Пробвахме ги през нощта на връщане към столицата. Системата е уникална и може да създава различни модели на светлинни лъчи, като избира различни LED сегменти. Така оптимизира видимостта, без да заслепява останалите водачи.

Подобренията в дизайна отзад включват по-широка броня и задна горна част в цвета на каросерията, която визуално спуска автомобила. Затъмнените задни светлини сега също отличават XF.

Красивия и луксозен седан впечатлява. Но още повече ме впечатли  бензиновият двигател на тестовия модел с мощност 300 к.с. То носи несравнимата емоция и удоволствие да се зад волана на луксозен и мощен Jaguar.  По планинския път из Родопите към язовир „Въча“ си пролича огромно значение на системи за сигурност и безопасност. Та са в пълния списък, включително системата за помощ за запазване на лентата на движение и за следене състоянието на водача, динамичният контрол на стабилността, асистентът при спиране в критични ситуации, системата за автономно спиране в критични ситуации и предните 18-инчови дискове.

Снимки Тони Тончев



СЛЕДВАЩА

Френски триумф на второто издание на „Еко 24 часа на България“

За втора поредна година картинг пистата в Хасково се превърна в арена на много адреналин и високоскоростни емоции, които държаха […]