
BMW имат автомобили за всички предпочитания и във всеки сегмент. Но всички от гамата – от най-компактната, до суперлуксозните лимузини, са подчинени на обши характеристики, сред които простор, фунционалност, технологичност и динамика.
Не прави изключение и новият BMW 220d Gran Coupé. Автомобилът от новата Серия 2 ще допадне на тези, за които Серия 1 е доста малка, а Серия 3 е твърде „висока летва“.
Наистина тази двойка, особено с М-пакет, привлича от пръв поглед. Както се изрази един приятел: „Изглежда много зла кола!“ Да, динамична е, има много белези, ориентирани към скорост, бързина и стабилност. Но чак „зла“! BMW има далеч по-зли модели, що се отнася до задвижващия тракт.
Формите на купето са типични за истинско BMW. „Злият“ вид идва не само от споменатия М-пакет, но и от издължения силует и спортното излъчване, от динамичната, дори хищнически изглеждаща предница, с „присвития поглед“ на наклонените светодиодни фарове. Решетката е типичната бъбрековидна на BMW. Ниските и издължени задни светлини, обхващащи и калниците отстрани, завършват аеродинамичния вид на купето.
Тръгвам на път. По магистралата до Пловдив се чувствам удобно, дори лениво в широкия и удобен кокпит на купето, който е ориентиран към водача. Серия 2 Gran Coupe предлага много простор в салона, особено за пътниците на предните две седалки. Те са тапицирани с кожа, двузоновият автоматичен климатик дава приятна температура в мрачното време зимно, но безснежно време.
Учудващо е, че дори и за по-едри хора на задните седалки има достатъчно място и удобство.
Нищо че таванът на колата изглежда нисък. Мястото за коленете отзад е с 33 мм повече, в сравнение с BMW Серия 2 Coupé. Качването и слидането е по-лесно, благодарение на големите врати. Автомобилът е с дължина 4526 мм, широчина 1800 мм и височина 1 420 мм. Удобното и широко място за пътниците, особено на задните седалки идва от междуосието – 2670 мм .
Материалите на таблото са фини и приятни, дори пластмасовите. Обемът на багажника е 430 литра. Той става по-голям, когато се сгъне облегалката на задната седалка. Тя се дели 40/20/40.
Интериорът на новото Серия 2 Gran Coupe не отстъпва на Серия 3 като функционалност и технологичност. Кокпитът е ориентиран към водача дава възможност за управление на функциите при шофиране. Бутоните на средната конзола и волана са лесно достъпни и който е сядал досега в BMW се справя без проблеми, особено с традиционния контролер на системата iDrive. Лесно се борави е 10,25-инчовия сензорен дисплей, който отговаря на жестови и гласови команди.
220d Gran Coupé показва истинските си възможности на пътища с много завой.
За проверка на динамиката и управлението направих трите обиколки – над 6 км на писта „Дракон“ като “кола за сигурност”. Без да са екстремни, с много газ, купето показа отлична стабилност и лекота на управление. Двулитровият дизелов турбомотор с мощност 190 к.с. при 4000 об/мин. е с добър въртящ момент от 400 Нм, който се проявява още при 1750-2500 об/мин. Мощността не е толкова голяма, но на правата на пистата колата достигаше с лекота 170-180 км/ч. Ускорението от 0 до 100 км/ч. е 7,5 сек.
Автомобилът е с 8-степенна автоматична скоростна кутия Steptronic и с предно задвижване.
Предавателната кутия е Aisin. Тя е за коли напречен двигател на платформата UKL. Ако търсите емблематичната трансмисия ZF се използва при по-големите модели на BMW. Естествено, купето Серия 2 има и режими на шофиране. Най-удобен за дълъг път безспорно е режимът Comfort. Върши работа и при лошите и нагърчени настилки на нашите пътища.
Използвах режим Sport на „Дракон“ и по пътя от Кърнаре към Беклемето. Точно на пистата си пролича пасването на двигателя и предавателна кутия в спортен режим. ECO PRO режимът повишава и без това пословичната пестеливост на колата. При цялото пътуване от близо 600 км разходът на гориво бе 6,5 л.
На пистата Gran Coupé показа отлична стабилност и прецизност при взимане на завоите и смяна на предавките.
Това се потвърди малко по-късно по пътя до Беклемето и обратно, а след това по Подбалканския път през Гълъбец. В завоите, особено по-острите, колата реагира с добро пътно поведение. Е, 220d Gran Coupé на е кола за дрифтове, но при по-бързичко каране в завоите, се усещат резерви. Системата за тракшън контрол на сцеплението реагира бързо и ефективно, като подобрява сцеплението в почти всички ситуации, в които се намира автомобила. При подаване на повече газ, особено ри излизане от завой, реакцията се усеща на волана.
В ВMW Серия 2 Gran Coupé са налични познатите от по-горните модели на BMW иновативни асистиращи системи.
За Европа серийно е Предупреждението при напускане на лентата с активно връщане и Предупреждение за опасност от удар и за пешеходци със спирачна функция при градски условия, Асистент за шофиране с предупреждение за смяна на лентата, опасност от удар отзад и предупреждение за напречен трафик, както и иновативният асистент за движение на заден ход. Има и други електронни помощници. Освен това колата може да бъде отключвана и заключвана чрез смартфона с опционалният BMW Digital Key. Двигателят може да бъде стартиран, когато смартфонът е поставен в съответната поставка.
ДРУГИ
Тест: Старопланински екшън с Ford Focus ST
Opel Experimental разкрива визията за бъдещето на бранда
Мото-Пфое подкрепя Планинската спасителна служба с два автомобила Ford – Transit и Ranger
МОТО СПОРТ
Казахстан ще бъде домакин на състезание от световния шампионат по мотоциклетизъм през 2024 година
Отново драг и високи скорости край Сливен
EnduroX Alba-Damascena 2023 стартира в събота
В Самоков „подгряха“ за Републиканския шампионат с огнено шоу
Звезди и професионални пилоти в състезанието за издържливост “ЕКО 24 часа на България”
АВТО СПОРТ
Верстапен печели титлата преди състезанието в Катар?
Джесика Хоукинс стана първата жена от пет години насам, която тества болид от Формула 1
Статистика от Гран при на Япония във Формула 1
В юбилейното 35-то издание на рали крос “Ловеч” участваха 27 автомобилисти; Иван Живков от Криводол защити титлата си от миналата година
Макс Верстапен победи и в Япония, Ред Бул с титлата при конструкторите