BMW имат автомобили за всички предпочитания и във всеки сегмент. Но всички от гамата – от най-компактната, до суперлуксозните лимузини, са подчинени на обши характеристики, сред които простор, фунционалност, технологичност и динамика.
Не прави изключение и новият BMW 220d Gran Coupé. Автомобилът от новата Серия 2 ще допадне на тези, за които Серия 1 е доста малка, а Серия 3 е твърде „висока летва“.
Наистина тази двойка, особено с М-пакет, привлича от пръв поглед. Както се изрази един приятел: „Изглежда много зла кола!“ Да, динамична е, има много белези, ориентирани към скорост, бързина и стабилност. Но чак „зла“! BMW има далеч по-зли модели, що се отнася до задвижващия тракт.
Формите на купето са типични за истинско BMW. „Злият“ вид идва не само от споменатия М-пакет, но и от издължения силует и спортното излъчване, от динамичната, дори хищнически изглеждаща предница, с „присвития поглед“ на наклонените светодиодни фарове. Решетката е типичната бъбрековидна на BMW. Ниските и издължени задни светлини, обхващащи и калниците отстрани, завършват аеродинамичния вид на купето.
Тръгвам на път. По магистралата до Пловдив се чувствам удобно, дори лениво в широкия и удобен кокпит на купето, който е ориентиран към водача. Серия 2 Gran Coupe предлага много простор в салона, особено за пътниците на предните две седалки. Те са тапицирани с кожа, двузоновият автоматичен климатик дава приятна температура в мрачното време зимно, но безснежно време.
Учудващо е, че дори и за по-едри хора на задните седалки има достатъчно място и удобство.
Нищо че таванът на колата изглежда нисък. Мястото за коленете отзад е с 33 мм повече, в сравнение с BMW Серия 2 Coupé. Качването и слидането е по-лесно, благодарение на големите врати. Автомобилът е с дължина 4526 мм, широчина 1800 мм и височина 1 420 мм. Удобното и широко място за пътниците, особено на задните седалки идва от междуосието – 2670 мм .
Материалите на таблото са фини и приятни, дори пластмасовите. Обемът на багажника е 430 литра. Той става по-голям, когато се сгъне облегалката на задната седалка. Тя се дели 40/20/40.
Интериорът на новото Серия 2 Gran Coupe не отстъпва на Серия 3 като функционалност и технологичност. Кокпитът е ориентиран към водача дава възможност за управление на функциите при шофиране. Бутоните на средната конзола и волана са лесно достъпни и който е сядал досега в BMW се справя без проблеми, особено с традиционния контролер на системата iDrive. Лесно се борави е 10,25-инчовия сензорен дисплей, който отговаря на жестови и гласови команди.
220d Gran Coupé показва истинските си възможности на пътища с много завой.
За проверка на динамиката и управлението направих трите обиколки – над 6 км на писта „Дракон“ като “кола за сигурност”. Без да са екстремни, с много газ, купето показа отлична стабилност и лекота на управление. Двулитровият дизелов турбомотор с мощност 190 к.с. при 4000 об/мин. е с добър въртящ момент от 400 Нм, който се проявява още при 1750-2500 об/мин. Мощността не е толкова голяма, но на правата на пистата колата достигаше с лекота 170-180 км/ч. Ускорението от 0 до 100 км/ч. е 7,5 сек.
Автомобилът е с 8-степенна автоматична скоростна кутия Steptronic и с предно задвижване.
Предавателната кутия е Aisin. Тя е за коли напречен двигател на платформата UKL. Ако търсите емблематичната трансмисия ZF се използва при по-големите модели на BMW. Естествено, купето Серия 2 има и режими на шофиране. Най-удобен за дълъг път безспорно е режимът Comfort. Върши работа и при лошите и нагърчени настилки на нашите пътища.
Използвах режим Sport на „Дракон“ и по пътя от Кърнаре към Беклемето. Точно на пистата си пролича пасването на двигателя и предавателна кутия в спортен режим. ECO PRO режимът повишава и без това пословичната пестеливост на колата. При цялото пътуване от близо 600 км разходът на гориво бе 6,5 л.
На пистата Gran Coupé показа отлична стабилност и прецизност при взимане на завоите и смяна на предавките.
Това се потвърди малко по-късно по пътя до Беклемето и обратно, а след това по Подбалканския път през Гълъбец. В завоите, особено по-острите, колата реагира с добро пътно поведение. Е, 220d Gran Coupé на е кола за дрифтове, но при по-бързичко каране в завоите, се усещат резерви. Системата за тракшън контрол на сцеплението реагира бързо и ефективно, като подобрява сцеплението в почти всички ситуации, в които се намира автомобила. При подаване на повече газ, особено ри излизане от завой, реакцията се усеща на волана.
В ВMW Серия 2 Gran Coupé са налични познатите от по-горните модели на BMW иновативни асистиращи системи.
За Европа серийно е Предупреждението при напускане на лентата с активно връщане и Предупреждение за опасност от удар и за пешеходци със спирачна функция при градски условия, Асистент за шофиране с предупреждение за смяна на лентата, опасност от удар отзад и предупреждение за напречен трафик, както и иновативният асистент за движение на заден ход. Има и други електронни помощници. Освен това колата може да бъде отключвана и заключвана чрез смартфона с опционалният BMW Digital Key. Двигателят може да бъде стартиран, когато смартфонът е поставен в съответната поставка.
ДРУГИ
Показаха наследника на Lamborghini Huracán
Skoda представи най-спортната версия на флагмана си
Red Bull отново изуми света с RB17 Hypercar
МОТО СПОРТ
Оливейра потвърди, че “Портимао” може да изпадне от MotoGP
STUDIO LINSON MOTO в Кортен
Община Перник и StroyRent помагат за реализирането на мотокрос състезанието в миньорския град
Победоносното трио VMXDN Foxhill ще представи отбора на Англия във Farleigh Castle Vets MX
Перник ще бъде домакин на шестия кръг от Държавното първенство по мотокрос
АВТО СПОРТ
Грандиозна сделка в падока: Астън Мартин обявява Ейдриън Нюи до дни
Ред Бул иска ФИА да провери предните крила на Макларън и Мерцедес
Никола Цолов приключи сезон 2024 във Формула 3 с три победи
Льоклер и “Ферари” триумфираха на “Монца”
Живко Иванов е републикански шампион в клас S3 на супермото