октомври 9, 2024

Motosport.bg

Мото новини от последните минути

Тест: DS 7 E-TENSE 4×4 360 – френски финес с много мощ

Откакто се обособи като самостоятелна марка, DS стана образец за лукс, елегантност, съвършенство, технологичност… Каквото и да говорим като суперлативи, все са валидни – от най-малките до най-големите автомобили в гамата.

Тук, в този тест за малки неща няма да говорим. Освен може би за разход на гориво. Но за големи – със сигурност. Става дума за DS 7 E-TENSE 4×4 360 –  с много мощ, френски финес, комфорт и възможности.  Това е премиум SUV, известен преди като DS 7 Crossback. Сега обаче думата CROSSBACK е зачеркната. Автомобилът е израснал и значително променен, макар да се води фейслифт.

Със семейния SUV –  DS 7 E-TENSE 4×4 360, направихме едно пътуване на семейния рок фест  – Midalidare Rock in The Wine Valley. Колата изпитахме във всякакви условия – и на магистрала, и на обикновен път,  и на черен път със завои, и в задръствания, и на поляна, и с шофиране през деня и нощта… Или общо около 800 км.

Да си припомним обаче малко история!

На DS 7 Crossback, както беше известен преди, сме правили зимен тест. Това беше колата, натоварена със задачата да даде тласък на смело ново бъдеще за марката DS, когато беше представена на автомобилното изложение в Женева през 2017 г. Дотогава премиум подразделението на бившата група PSA съществуваше с автомобили, наследени от Citroën.

Нещата се промениха тъкмо с тази кола. Тя беше първата демонстрация на това, което марката DS можеше да сътвори, стартирайки от белия лист хартия. В нея имаше чисто нов дизайнерски език, електрификация, луксозно обзаведени интериори и нови технологии, уникални за DS. Със сигурност изпълни задачата си да предложи по-експериментална, авангардна алтернатива на германските съперници Audi Q5, Mercedes GLC и BMW X3…

Новият DS 7 E-TENSE 4×4 360 вече доста се промени и е съвсем различен от Crossback . „Виновниците“ са инженерите на DS PERFORMANCE, които отговарят на модните тенденции и в интериора, и в екстериора, и най-вече в технологиите. Пък и французите знаят как да пипнат нещата, за да изглеждат по-различно.

DS 7 е с нов дизайн на предната част, с технология на светлините DS PIXEL LED VISION 3.0.

Тях го изпитвахме при движение в тъмнината от Могилово до Стара Загора след всеки фестивален ден. Освен това в колата се използвани  и непознати до момента в този пазарен сегмент материали, носещи изключителна изтънченост и комфорт.

Естествено, силата на DS 7 E-TENSE 4×4 360 е в това, че използва plug-in хибридно задвижване с мощност 360 к.с. и интелигентна система за двойно предаване. Това задвижва големите колела, а спирачната система с увеличен размер на дисковете работи перфектно. Според статистиката, марката постига най-ниски емисии на CO2 в Европа за последните две години. Нищо чудно, след като DS Automobiles е многократен шампион във Формула Е.

Каросерията е с понижен клиренс, което на някои не би им се харесало. Но пък това дава стабилност на автомобила. Повярвайте обаче, че  DS 7 „припкаше“ по ливадите и алтернативния черен път през околните села с удивителна лекота.

Яркият характер на новия DS 7 се дължи на значителните промени в оформлението на предната и задната част.

Автомобилът е елегантен, но излъчва повече динамика с по-остро очертаните и структурирани линии. Предната част е изцяло нова. Родена е от взаимодействието при разработката между екипа на DS DESIGN STUDIO PARIS и производствения екип във фабриката в Мюлуз (Франция). Резултатът – красота, качество и надеждност. Променената светлинна графика на светлините дава още по-изразително излъчване. Умело са преплетени новите по-тесни форми на фаровете DS PIXEL LED VISION 3.0 и дневните светлини DS LIGHT VEIL. Така е  постигната хармония, изпълнена в духа на висшата мода.

Емблематичните DS WINGS и предната решетка са станали по-големи. Предна престилка се предлага в различни цветове, в зависимост от версията. По-тесните форми на задните LED светлини с вихров ефект също са променени.

Те подчертават допълнително уникалното излъчване на новия DS 7. Капакът на багажника и емблемата са оформени с по-отчетливи линии. Досегашният надпис „CROSSBACK“ е заменен от  „DS AUTOMOBILES“. Така се подчертава широчината на задната част на новия DS 7.

Колелата са нови, с 19-инчови джанти EDINBURGH и SILVERSTONE. Нови са и 21-инчовите джанти BROOKLYN с пластични високотехнологични форми. Точно с тях бе тествания от нас DS 7 E-TENSE 4×4 360.  Рамките на прозорците и релсите на покрива са във вариант Glossy Black.

Вече стана дума за карането през нощта.

Това е една от силните страни на SUV-то. Системата DS PIXEL LED VISION 3.0 е нова технология, даваща допълнително високотехнологично измерение на модела. PIXEL модулите при новия DS 7 се отличават с оптимизирано управление на светлинния поток. Запазват се трите модула, характерни за цялата продуктова гама.

Функцията PIXEL дава значителни предимства при  осветяването на пътното платно. Гарантира оптимална видимост с по-мощен светлинен поток и по-голяма осветена площ с увеличено до 380 метра разстояние пред автомобила на дълги светлини.  При движение с по-ниска от 50 км/ч скорост, ширината на светлинния поток е 65 метра.

От вътрешната страна на всеки от фаровете са разположени два модула за къси светлини и статични странични светлини, които работят заедно. От външната страна на всеки от PIXEL модулите на дългите светлини са подредени общо 84 светодиодни елемента в три реда. Функцията за осветяване на завои се контролира чрез светлинния интензитет на външните LED елементи във всеки PIXEL модул в зависимост от ъгъла на завиване.

„Светлинните завеси” DS LIGHT VEIL са съставени от дневна светлина и четири вертикални светещи елемента, включващи общо 33 светодиода. При тази технологична иновация е използван нов производствен процес. Цветното лаково покритие е нанесено от вътрешната страна на лазерно гравираната поликарбонатна повърхност. Създава се оригинален ефект за редуване на светлини и елементи, лакирани в основния цвят на каросерията. Светлините DS LIGHT VEIL присветват и изгасват при заключване и отключване на автомобила.

Като ще е френска мода, то ще да е висша.

Както в най-големите парижки модни къщи, DS Automobiles избират материали и на начините им на обработка. С материалите и тапицериите се създава приятна и комфортна атмосфера. Те са от най-висококачествената и фина естествена кожа в черно Basalt Black. Дават удобство и уют.

Същото може да се каже и за облицовките на арматурното табло и панелите на вратите. Кожените тапицерии са акцентирани допълнително чрез релефно щамповане.

Седалките са страшно удобни. Изобщо, позицията на водача и пътниците са избрани така, че да не настъпва умора. Задръстванията – три на брой по магистрала „Тракия“ бяха адски. После ни хвана и фестивалното в първия ден от Стара Загора към Могилово. Така цял ден кажи-речи си изкарах в колата на седалката. Нито се уморих, нито се схванах, нито си изнервих, както се е случвало друг път.  Защото пълзенето на 15 км за 3 часа си е сериозно изпитание.

После стана ясно каква е тайната на седалките.

А и на целия интериор, който те отпуска и гони умората. Екипът на DS Automobiles е бил вдъхновен от характерните форми на металните гривни при луксозните часовници. Така са създадени емблематичните за марката релефни тапицерии на седалките. Долната част и облегалката са облицовани с цели парчета кожа без шевове и снадки, за да гарантират комфорта.

За пълнежа на седалките е използван висококачествен пенопласт с висока плътност и с повече обем от обичайното, което гарантира по-добър комфорт и по-дълга експлоатация. Всяко от парчетата естествена кожа е с широчина 450 мм. След оформянето на релефната тапицерия се намалява до 60 мм. От DS Automobiles твърдят, че тази изключително висококачествената напа се добива от отглеждани за месо говеда на пасища без огради от бодлива тел.

Багажникът на автомобила също е голям – 555 л. Размерите спомагат за простора и удобствата в купето, за които вече споменахме. Те са – дължина 4593 мм, широчина 2098 мм, височина 1625 мм и междуосие 2738.

DS 7 е с няколко различни двигателя. Сред тях са дизеловият BlueHDi  и бензинови двигатели PureTech. По интересното е, че гамата е и с три plug-in хибрида с 225, 300 и 360 к.с.

Естествено, нашият тестов автомобил бе с най-мощният – 360 к.с.

DS 7 E-TENSE 4×4 360 е съчетание на бензинов агрегат 1,6-литров четирицилиндров с турбокомпресор с мощност 200 к.с., електромотор със 110 к.с. на предния и електромотор със 112 к.с. на задния мост.  Максималният въртящ момент е 520 Нм. Съотношението на тегло (1986 кг) към мощност е 61 кг на конска сила.

Задвижването на DS 7 E-TENSE 4×4 360 е със специални настройки, направени от инженерите от DS PERFORMANCE. Те са свързани с оптимизацията на енергийния мениджмънт.  Съчетават се идеално с осемстепенната автоматична скоростна кутия и задвижването на четирите колела.

Като добавим към това и по-голямата батерия от 14,2 киловатчаса, то автомобилът е доста пъргав и бърз. Ускорява от 0 до 100 км/ч. за 5,6 секунди, 1000 м се изминават едва за 25,4 сек., а максималната скорост е 235 км/ч.

На ток колата може да измине 66 км.

Литиево-йонната батерия се намира под задните седалки.  Това е напълно достатъчно за градско придвижване. Емисиите СО2 са 27 гр/км. Средният разход според WLTP е 1,2 л на 100 км. Това естествено не бе достижима. Разходът за нашето пътуване беше 6,8 л на 100 км. Резервоарът на автомобила е малък – 43 л. Така че започне ли да намалява бензина на дълъг път – зареждайте.  Особено ако и батерията е празна.

Естествено, при DS 7 E-TENSE 4×4 360 има и рекуперация. Приложението DS ENERGY COACH подпомага ефективно водача, като контролира фазите на спиране.

Клиренсът на ходовата част е намален с 15 мм. Затова не очаквайте оф-роуд геройства от автомобила. Затова пък той е станал по-стабилен.  Следите на двата моста са увеличени съответно с 24 мм на предния и с 10 мм на задния.

Дисковете на предните спирачки с диаметър 380 мм и са със спирачни апарати от DS PERFORMANCE. Нновите 21-инчови джанти BROOKLYN се добавят към новия цвят на външното лаково покритие в сиво Lacquered Grey. В този моден цвят бе тестовата кола.

Инфоразвлекателната система бележи една от най-големите промени в новия DS 7 с внедряването на DS IRIS SYSTEM. Това изцяло ново решение представя напълно обновен интерфейс с възможност за индивидуално конфигуриране, изключително бързи и плавни реакции и поддръжка на гласови команди. Модернизираният 12-инчов сензорен екран с висока разделителна способност използва меню, което дава достъп до всички основни функции на системата с едно движение.

Управлява се навигация, климатикът, цифровите аудио източници и актуалната информация за пътуването. Големият, много удобен за използване екран показва картина на обстановката пред и зад автомобила от новите дигитални камери с висока разделителна способност. И не на последно място по важност – системата дава възможност за безжична wi-fi смартфон интеграция чрез функцията Mirror Screen.

Новият голям 12-инчов цифров екран на блока контролни прибори пред водача предлага показания с възможност за индивидуална промяна и персонализация. Съдържа цялата съществена за водача информация.

Новият DS 7 е с още две модерни технологии за повишен комфорт и сигурност.

DS ACTIVE SCAN SUSPENSION е уникална в този клас активна система на окачването. Тя контролира и променя индивидуалните работни характеристики на всеки от амортисьорите в реално време. Това става с картина от видеосензор, който следи и най-малките несъвършенства на пътното платно.

DS NIGHT VISION обстановката на пътното платно и зоните около банкетите пред автомобила се следи постоянно от инфрачервена камера. Тя регистрира на велосипедисти, пешеходци и животни на разстояние до 100 метра през тъмната част от денонощието. Водачът получава информацията за тях на новия цифров дисплей зад волана. В случай на непосредствена опасност, изображението се акцентира със специално предупреждение.

Има и система за следене на концентрацията на водача DS DRIVER ATTENTION MONITORING и системата за асистенция DS DRIVE ASSIST за полуавтономно шофиране на ниво 2. Първата анализира нивото на концентрация на водача на основата на данни от две камери. Едната следи поведението на автомобила в заобикалящата го среда. Другата е насочена към водача и следи неговия поглед, лицето и движението на клепачите, които показват нивото на концентрация върху обстановката, както и признаци за умора или сънливост… Тази система е безпрецедентна в този сегмент от пазара.

Естествено, не може и без системата DS DRIVE ASSIST. Това е  адаптивен круз контрол, който може да предприеме самостоятелно спиране и рестартиране на задвижването без намесата на водача. Поддържа движението на автомобила и позицията му в съответната лента.