Новите модели GASGAS ще се предлагат в 250 и 300 куб. см 2т ; 250 и 350 куб. см 4т ендуро, както и пълната гама от 50 до 450 куб. см за мотокрос. През този сезон Любомир Иванов ще се състезава с Gas Gas EC300i модел 2021 г. От доста време пилотът тренира с новия си мотоциклет.
Тъй като доста хора проявиха интерес и се интересуваха от характеристиките и качествата на EC300i, помолихме Любо Иванов да сподели впечатленията си. Ето какво каза той:
От самото началото бях доста позитивно настроен към Gas Gas EC300i. Въпреки, че последните два сезона управлявах карбураторен мотоциклет се убедих, че инжекционната технология е бъдещето в спорта. Към момента имам около 60 часа навъртени на мотоциклета.
Двигател.
300-кубиковия инжекционен двигател има невероятен въртящ момент и доста мощност. Използва се TPI (Transfer Port Injection) технология, позната като инжекционна система с отделно мазане и впръскване на маслото. В абсолютно заводския си вариант, характеристиките на двигателя са много добри. Според мен мотоциклетът ще пасне много добре на всеки средно напреднал или опитен пилот.
Основното ми впечатление бе, че моторът е доста по-плавен от карбураторния и много по-лесен за управление. Както мощността така и въртящият момент се развиват доста плавно с увеличаване на оборотите. Разбира се, след средни обороти двигателя става доста агресивен. Тъй като и моят стил е по-агресивен, машината ми пасна. Пък и за състезанията, в които планирам да участвам ми е необходим малко по-голям запас от експлозивност и въртящ момент в ниски обороти.
Наложи се да инвестирам малко време и обърнах внимание на настройките на моя състезателен мотоциклет и направих някои малки подобрения. Монтирах S3 глава, V-Force 4 клапа, цилиндъра беше портнат и инсталирахме специален софтуер. Това обаче не е нужно, ако ще карате любителски машината.
Рама.
Дизайнът е заимстван от „братските“ марки КТМ и Husqvarna. Моторът се усеща с по-нисък център на тежестта и доста по-стеснен в периферията на седалката и зоната на резервоара.
Алуминиевата подрама пасва идеално на линковата система, като добавя едва 1/2 килограма към теглото на мотора. Линковото окачване прави процеса на настройка на задното окачване доста по-лесен. Мотоциклетът се усеща доста по-плавен в първите 30-40% от хода на задния амортисьор, като твърдостта му се увеличава постепенно. Седалката е доста удобна и гъвкава, кормилото е Neken 28 мм ниско и с права чупка. Теглото на мотора е 105.6 кг.
Окачване.
Предните амортисьори са WP Xplor – доста добри и за ендуро и за хард ендуро. Оригинално са настроени с пружини за пилот с тегло 80 кг. Пружините лесно могат да бъдат сменени за по-леки или по-тежки пилоти. Тъй като имам нужда от доста твърдо окачване заради екстремното ендуро и затворените състезания, монтирах по-твърди пружини заедно със пълнители WP Xplor PRO.
Заден амортисьор.
Той работи изключително добре, както при преминаване на дървета, гуми и препятствия, така и на високоскоростни отсечки и по-сериозни скокове. Това разбира се, е заради линковата система на WP Exact. Тук не се отклоних много от оригиналните настройки. Най-важното е пружината да е според килограмите на водача.
Спирачки и съединител
Мотоциклетът е оборудван с помпи и апарати Bractek! Испанска марка е позната в триала. Спирачките са доста плавни и постоянни. Предната спирачка е много мека и прецизна. Дори и на дълги, стръмни спускания с интензивно спиране през цялото време, спирачката не променя поведението си. Доста е мека и не е необходимо повече от показалец. Съединителят е доста по-мек и прецизен от всички други, които съм карал до сега. Имам му 100% доверие и точката на отделяне му е много постоянна. Мекото усещане улеснява прецизността, тъй като дори и след 4 часа каране, не се налага да се съсредоточавам или напъвам , за да контролирам фино съединителя само с показалеца.
Гуми и джанти
Производителят е избрал Maxxis за първоначално вграждане. Предната гума се държи доста добре на почти всички терени, за разлика от задната, която на кални и хлъзгави терени не се представя много добре. Шините Excel вече са се доказали, като доста здрави. За моите нужди ползвам Мусове.
Допълнителни аксесоари.
Кората под двигателя е задължителна за тези мотори. Гардовете на ръцете, радиаторите и капаците на двигателя, които са също препоръчителни. Вентилаторът се слага, за да предпази мотора от прегряване и при по-тежки условия на експлоатация. Колани за теглене също са “мъст” за хард ендуро каране.
Цялостното ми мнение за мотора е доста позитивно. Наистина съм впечатлен, че се е получил толкова добре. Разбира се всеки, които иска да използва максималния потенциал на EC300i е необходимо да е във форма! Новия GAS GAS e перфектното съотношение цена-качество.
Цената на която се продава мотора за 2021 г. е 16 600лв. 300 куб. 2т. и 15 400лв. за 250 куб. 2т.
Ако някой има нужда от повече информация или помощ за настройките на мотоциклета, ще се радвам да помогна. Пишете ми в Instragram на @i.ivanov19
Любомир Иванов, Снимки Стефан Бакалов
Заповядайте в шоурум в гр. София, ж.к. Славия, бул. „Овча купел“ №24
ДРУГИ
Кабакчиев ще гони поредно добро класиране в Турция
Полша ще бъде домакин на “FIM Enduro Vintage Trophy” през 2025 г.
Радостин Присадов балкански шампион в клас МХ 50 след състезанието в Гърция
МОТО СПОРТ
Главиница приема поредния старт от Отворения календар по мотокрос
Кабакчиев ще гони поредно добро класиране в Турция
Пълно класиране при пилотите в MotoGP след Гран При на Япония
Полша ще бъде домакин на “FIM Enduro Vintage Trophy” през 2025 г.
Веселин Велинов и Христо Димитров на гости на STUDIO LINSON MOTO в Перник
АВТО СПОРТ
Предстои зрелищен финален кръг от шампионата по Драг Рейсинг за мотори
Toyota преговаря за завръщане във Формула 1
Враца ще е домакин на рали за ентусиасти
Нова вело писта в Казанлък
Нов състав от трима пилоти в KTM Rally Team – Husqvarna и GASGAS вече не съществуват