Honda Civic се появи през далечната 1972 г. Тогава колата бе от компактния спортен клас с 2 врати. Скоро първото поколение се появи като хечбек и седан. От тогава, вече 10 поколения или близо 50 години Civic не престава да се развива и визуално, дизайнерски, и технологично. За да достигне с 10-ото си поколение до премиум сегмента и да предложи нещо по-различно.
Civic в 10-ото си издание е получил всички нови технологии, известни на инженерите от Honda. За сравнение, единственото сходство с всичките 9 предходни поколения е само името. Мога да го твърдя със сигурност, тъй като съм имал за личен автомобил Civic Sedan и от 7-о, и от 8-о поколение.
С променения за 2019 г. Civic Sedan изминах близо 1000 км. Основният пробег бе до село Петрово и обратно. То е на юг, в подножието на планината Славянка, на 6 км от гръцката граница. Там, в лоното на планината се намира и хижа Извора – бивша гранична застава. Пътят е разнообразен – от магистрала Струма, до второстепенни междуселски пътища и тесни планински шосета. И по тези трасета седанът на Honda се държа перфектно. Особено на връщане с четирима човека на борда и пълен до краен предел багажник.
Автомобилът невероятно удобен, не само за шофиране, но и за пътниците. Той е нараснал съществено. Във всяко едно отношение. С 30 мм е по-голямо междуосието, а съответно отзад мястото за краката на пътниците е увеличено с 95 мм. С 10 мм е намален центърът на тежестта, а с 16 кг е свалено теглото на колата. Обемът на багажника е увеличен на 478 л, който при сгънати задни седалки нараства до 1267 л. И така, новите размери са: дължина 4518 мм, широчина1799 мм, височина 13 мм, просвет 130 мм и тегло 1300 кг.
Освен това, Civic Sedan изглежда изключително спортно, заради острите ръбове, нестандартната форма на светлините, на свалените ниско предна и задна брони. Заради намаления център на тежестта, автомобилът стои стабилно и сигурно, особено в острите завои. Твърдостта на каросерията е увеличена с 65% спрямо 9-ото поколение. Предното окачване е MacPherson. Задното е променено и е мултилинк с нова твърда подрама.
Спортно е и усещането, когато си зад волана. Дизайнерите са се постарали водачът да се чувства като в кокпит на спортен автомобил. Таблото и централната конзола те обгръщат, но всичко е много изчистено и лесно за обслужване. Наполовина, че дори и повече са намалели бутоните и контролерите по конзолата. Дори и по волана не са претрупани. Воланът е много удобен, а дигиталното приборно табло е лесно за разчитане. Облегалките на предните седалки са по-големи, което ги прави по-удобни. Те държат отлично тялото при остри завои. Стеснената А-колона подобрява видимостта напред.
В горната част на централната конзола е 7-инчовият цветен дисплей на системата Honda Connect. Тя е съвместима с Apple CarPlay и Android Auto. CarPlay е съвместима с iOS 8.4, или следващи версии. Чрез Android Auto водачите могат да ползват смартфоните си интуитивно. Освен със серийната навигация, като опция, Honda Connect може да бъде поръчана и с навигация Garmin.
Тъй като стана дума за иновативните технологии, то в Civic те са в изобилие. От Honda са наясно, че навлизането на електронните системи в автомобила не е самоцел на инженери и конструктори. Това е необходимост, която е призвана във века на технологиите да опазва живота и здравето на водача, пътниците в автомобила и на пешеходците. Това е причината Honda да работи непрекъснато за безопасността в автомобила, като модернизира изцяло системите за безопасност, които са базирани на сензорни технологии и имат наименованието Advanced Driving Assist Systems (ADAS). Civic се предлага стандартно със системата за пасивна и активна безопасност Honda Sensing, ползваща информацията от камери, радари и сензори, за да алармира шофьора, или да коригира неговите грешки с помощта на различни асистенти за сигурност.
Това са системите за предотвратяването на сблъсък, сигнализация за напускане на лентата без да е подаден мигач, сигнализация за напускане на пътя, система за разпознаване на пътни знаци, информация за слепи точки, монитор за кръстосано движение, интелигентен адаптивен круиз контрол, система за смяна на дълги светлини и др. Последната за смяна автоматично на светлините е много полезна при нощно каране, особено за идващите насрещни превозни средства или за настигането на такива пред вас.
Двигателят е бензинов, редови, 4-цилиндров, с турбо и работен обем 1498 куб. см. Максималната му мощност е 182 к.с. при 6000 об/мин., а максималният въртящ момент 240 Нм при 1900-5000 об. мин. това е по-добрият двигател на Civic, който дава повече мощ на автомобила. Другият мотор е със 130 к.с. и 200 Нм въртящ момент.
За цялото пътуване разходът на гориво бе 6,8 л на 100 км. Разходът е отличен, тъй като пътувах и по магистрала, и по планински пътища, при това с доста разбити участъци. Автомобилът е със CVT безстепенна автоматична трансмисия. При ускорение, което стандартно от 0 до 100 км/ч. е 8,2 сек. може да се използва и спортен режим.
ДРУГИ
Японски премиери в „Интер Експо Център”
Показаха наследника на Lamborghini Huracán
Skoda представи най-спортната версия на флагмана си
МОТО СПОРТ
Пълно класиране при пилотите в MotoGP след Гран При на Япония
Полша ще бъде домакин на “FIM Enduro Vintage Trophy” през 2025 г.
Веселин Велинов и Христо Димитров на гости на STUDIO LINSON MOTO в Перник
Неудържимият Хорхе Прадо спечели четвъртата си световна титла по мотокрос
Самоков приема 7-ия кръг от шампионата по мотокрос
АВТО СПОРТ
Предстои зрелищен финален кръг от шампионата по Драг Рейсинг за мотори
Toyota преговаря за завръщане във Формула 1
Враца ще е домакин на рали за ентусиасти
Нова вело писта в Казанлък
Нов състав от трима пилоти в KTM Rally Team – Husqvarna и GASGAS вече не съществуват