септември 27, 2022

Motosport.bg

Мото новини от последните минути

Тест – Peugeot 3008 и 5008 с по-остри зъби

Емблема на новите автомобили на Peugeot са трите следи от нокти на лъв на задните светлини. Е, сега за да са по-отличителни и впечатляващи, двата SUV модела на марката – средният 3008 и големият 5008, имат следи от „нокти на лъв“ и отпред, на дневните светлини. Но не е само това – и двата модела, които бяха представени през септември 2020 г. са претърпели сериозен фейслифт и впечатляващи промени.

И двата автомобила ги пробвахме до Бургас и обратно. Едно късно море, до което ни отведе 5008 и ни върна 3008.

Не крия, че 3008 ми е любимият в гамата на Peugeot и то откакто съществува от 2008 г. насам. Неслучайно от него са продадени над 800 000 бройки на Стария континент. Второто поколение на модела пък стана „Кола на годината в Европа“ за 2016-а. И тъй като стана дума за продажби, то от 5008 са продадени над четвърт милион коли и то след като миниванът бе трансформиран в SUV.

Започваме именно с 5008. Избрахме го да пътуваме до Бургас, защото той единствен е с най-мощния дизел 2.0 BlueHDi със 180 к.с. при 3750 об/мин. и въртящ момент от 400 Нм при 2000 об/мин. Разликата с 3008 е, че автомобилът е по-голям, по-тежък и малко по-скъп. 5008 бе оборудван с 8-степенна автоматична скоростна кутия EAT8i, която отлично пасва на колата. Дава удоволствие от интелигентно, пъргаво и прецизно управление.

Ускорението на 5008 от 0 до 100 км/ч. е 9,2 сек., а по каталог разхода е 5,8 л на 100 км. На нас обаче ни даде повече – 7,1 на 100 км. Все пак обаче се движехме по магистрала. А и при доста силен вятър.

Другата разлика е, че 5008 е 7-местен SUV и е отлично балансиран.

Той е по-голям на размери – дължина 4641 мм, широчина  1844 мм, височина 1646 мм и междуосие 2840 мм. Въпреки обема, 5008 не се чувстваше добре при силния страничен вятър който ни погна по магистралата след Нова Загора, развихри  се около Сливен със скорост около 100 км/ч., та искаше да ни изхвърли от платното току-до Бургас. Въпреки че автомобилът не е никак лек – 1607 кг, той едва се удържаше на пътя. Но се удържаше…

Връщането ни бе с хибриден 3008. По-точно с големия плъгин хибрид с 300 коня и 500 Нм въртящ момент.

Същност автомобилът е 1,6-литров бензинов двигател със 147 к.с.,  с електромотор от 110 к.с. в предната част. Особеното е, че има още една ел. мотор на задната ос. Тя е с мощност от 113 к.с. Така се събират 300 кончета. Задвижващата система е 4×4 и се води Hybrid4. Има и „по-кротка“ версия със 133 к.с., в комбинация с ел. мотор със 110 коня и сумарна мощност на системата 225 к.с. и 360 Нм.

Хибридът е с 8-степенен автоматик и има батерия с капацитет от 13,2 кВтч, а пробегът само на ток е между 55 и 59 км по официални данни.

Ние изкарахме на ток около 35-40 км, като все пак не се движихме само в града, а и по магистрала. Времето за зареждане от домашен стандартен контакт с 8 ампера е 7 часа. За 4 часа се зарежда от подсилен 14 А контакт. От 32 А Wallbox станция и по-мощното бордово зарядно със 7,4 кВт времето за пълна батерия е 1 ч. и 45 мин. За този хибриден двигател вече сме писали при предишното поколение на 3008.

Да не забравим, че размерите на 3008 са по-малки. Например дължината е малко под 4,5 метра, а междуосието е 2675 мм.

Сега да видим промените отвън на 3008 и 5008.  Обликът е обновен, отличителен и уникален. Дизайнът определя кодовете за следващата ера в модерния стил, като засилва елегантното и динамично излъчване.  Нова радиаторна решетка без рамка символизира все по-модерния стил, като същевременно запазва плавните линии на дизайна. Върхът на предния капак показва монограма на модела, както и на цялата гама Peugeot.

Предните фарове са преработени, за да бъдат по-агресивни и да надминат още повече настоящите дизайнерски кодове.

Дневните светлини са извити и това са „следите от ноктите на лъва“ – светлинния подпис на Peugeot. Фаровете са с LED технология още от първо ниво.  При нивата GT/GT Pack Full LED фаровете предлагат още по-високотехнологичен вид.

Това е функцията за осветяване в завой (EVS), която оптимизира видимостта при скорост до 90 км/ч.  Специално внимание заслужава новата функция Foggy Mode, която е заменила фаровете за мъгла. Тя е интегрирана във Full LED фаровете и превключва на къси светлини с намален интензитет, когато задните фарове за мъгла се активират.

В задната част новите, модернизирани светлини са с Full LED технология, включително тези за заден ход. И тук се демонстрира 3D ноктите за впечатляващ светлинен подпис. Мигачите са динамични.

За да се подчертае спортното излъчване, в новата предна броня от първо ниво на оборудване са включени странични отвори за охлаждане в блестящ черен цвят и боядисани протектори на праговете.

Промяна при двата модела на Peugeot е настъпила и в интериора.

По принцип автомобилите предлагат много пространство. Когато това е съчетано с по-качествени материали, нещата си идват на мястото. Нов е 10-инчовият дисплей в средата на таблото. Той е сериен от Alure и има повече функции, серийно Android Auto и Apple CarPlay. Навигацията както се сещате, е TomTom, типична за марката. Екранът е съчетан с 3D навигация с гласово управление, е с технология Multi-Touchi.

При 3008 имаше апликации от истинско дърво, а аклантарата е задължителна. При GT и GT Pack има опция за естествена черна или червена кожа Nappa Mistral. Седалките са много удобни, но те са си като в предишния модел.  Под дисплея като клавиши са разположени бутоните. Климатикът се управлява и от бутоните, и от дисплея.

Воланът е традиционния малък, скосен от горе и от долу, но е многофункционален.

Някои не го харесват, но специално за мен е супер удобен. Друга традиция е спазена с наличието на станалия вече пословичен i-Cockpit. Само че сега той е обновен, технологично подобрен. Пък се и вижда от горната страна на волана. Обемът на багажника е доста добър – 520 л до 1482 литра при сгъни облегалки.  Този обем обаче е за 3008 с обикновен мотор. При нашия хибрид, който карахме на връщане беше с 25 л по-малък заради батерията.

При plug-in хибрида има друга нова версия PEUGEOT i-Cockpit. Тя има специален раздел, който позволява да се види специфична информация за шофирането на инструменталния панел. На сензорния екран излиза статистика за консумацията на енергия.

Пакетът Drive Assist Plus, адаптивен автопилот ACC Stop & Goi, асистент за позициониране или за придържане в лентата са част от помощниците. Други са  отчитане на банкетите, следене на мъртвата зона…

Ексклузивна е системата „Night Vision“ с инфрачервена камера.

Тя помага много при нощно каране, като засича пешеходци или животни до 200 м пред автомобила извън обсега на фаровете и дава предупредителен сигнал. Автоматичното аварийно спиране може да се задейства и ако в близост до автомобила се намират пешеходци или велосипедисти.

Снимки Ивелин Солаков