Честно казано, любимата ми кола от сегашната гама на Peugeot е моделът 3008. Колкото и за се мъчат другите „лъвчета“ да се наредят начело в моята класация, все са на някоя от по-долните позиции. Затова никак не е случаен и фактът, че са продадени над 800 000 автомобила от лансирането на модела през 2016 г.
Когато същия модел излезе в хибридна версия – 3008 GT Hybrid4, това бе още едно доказателство за изключителните качества на този SUV на „Лъвовете“.
С него изминах близо 600 км, от които около 80-90 км на ток. Интересното е, че скоро след като карах колата, излезе информация за новия 30008. Естествено, това е фейслифт, обновен, наконтен като годежар. Инак е със същите двигатели – класическите версии с бензинови и дизелови, с две и с четири задвижващи колела, както и версия със зареждаема хибридна система и задвижване на 4-те колела.
Ха, ама аз тъкмо я бях пробвал тази хибридна система, макар и на „старата“ версия. Освен това бях първият, който пътува с чисто новия автомобил. Взех го само на 15 км, още миришещ на новичко, недокосвано…
Хайде да не се захласвам. Колата си е същата, със същите качества, с които ме плени и преди. Широка, удобна, технологична, с огромен багажник от 400 л, пъргава, мощна… Стоп! Мощна ли казах? Да. Защото онези конвенционалните, с дизела и бензина не могат да стъпят на „малкия пръст на хибрида“. Кончетата им са скромни. Защото 3008 GT Hybrid4 има огромен „табун“ от 300 коня. А 300 к.с. са си 300 к.с. Дори и някои състезателни коли нямат толкова под капака.
Но не мощта е най-важното нещо в хибрида. Сучи се така, че имах доста въртене по улиците из столицата, преди да тръгна на път.
И през цялото време карах на ток. На таблото, като си нагласиш „Хибрид“ и виждаш колко енергия ти остава. Квадратчетата гаснат едно след друго. Но има „резерва“ от бензин. Из града минах близо 40 км на батерия. Тръгнах към Предела и в задръстването на излизане от София, малко преди Владая най-после чух как работи бензиновият двигател.
Батерията бе изтощена. След това се зареди на две квадратчета при спускането от Предела до Симитли. Но по магистралата бензинът отново даваше нужната сила. Средният разход на бензин бе 6,4 л на 100 км. Това не е никак много за този голям автомобил. Освен това, бензиновият мотор зарежда и батерията. Затова при тръгване и бавно движение, колата пъпли на ток.
3008 GT Hybrid4 съгласно новия протокол WLTP е много екологичен – с 29 г C0₂ на километър пробег. Може да измине 59 км в изцяло електрически режим. При мен бяха по-малко – около 50, заради „тапата“ на излизане от София. Капацитетът на литиево-йонната батерия е 13,2 киловатчаса. Казват, че колата може да се настрои така, че да остане енергия за 10-15 км градско каране. Не ми трябваше да пестя ток.
Зареждането на батерията е лесно и бързо, само за 1 час и 45 мин. Това е ускореното зареждане с използване на Wallbox.
Инак аз използвах обикновения кабел, включен в още по-обикновения контакт. За 7 часа батерията отново бе пълна. На равен път колата се движи само на електричество. Дойде ли обаче баир, се усеща как „едно рамо удря“ бензиновия мотор. Същото става и при изпреварване. Когато искате да станете бързо, тогава кончетата под капака се разфучават и автомобилът е неудържим.
3008 GT Hybrid4 си е чист SUV със задвижване на всички колела и с еквивалентна мощност от 300 к.с. или 220 кВт. Колата има сериозна проходимост и го доказа из осоговската планина. Естествено на бензин. От Peugeot казват, че досега 300 к.с. не е постигана никога при сериен автомобил на марката. Освен при WRC версията за рали. Но тези коли бяха специални.
Мощността се постига с комбинирането на бензиновия турбо двигател 1,6 PureTech с мощност 200 к.с. – 147 кВт и двата електрически мотора.
Единият е разположен отпред, съчетан с e-EAT8, генериращ 110 к.с.- 81 кВт. Вторият е 112 к.с.или 83 кВт и е отзад. Максималният въртящ момент е 520 Нм, което е характерно за много по-сериозни мотори с по-голям обем. С тази мощ колата ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,5 сек. Това не само е съвсем прилично, а направо отлично ускорение за SUV и то тежък, заради батерията. Максималната скорост е 235 км/ч. По магистралата само за момент неволно достигнах до 190 км/ч. Все пак колата бе съвсем нова и не е нужно да я издувам до края. Пък и онези с триногите от пътната полиция дебнат…
Затова пък направих едно по-бързо качване в Осогово – от с. Богослов до хижа „Студен кладенец“ по маршрута на едноименното планинско състезание. Автомобилът се държа перфектно в завоите. Режимът 4WD осигурява подобрена тяга по планинския път и дава мощност, разпределена между 4-те колела на автомобила. SUV-ът дори учуди с поведението си един от нашите пистови автомобилни пилоти – Александър Антов.
Комбинацията от ефективната модулна платформа EMP2 (Efficient Modular Platform) и новата задна ос с многораменно окачване осигурява високи нива на комфорт. Интеграцията на задната ос не влияе на простора в купето и запазва обема на багажника от 400 л над подовото покритие. Трябва да уточним и фактът, че Hybrid4 е наличен само при версия GT. А това е автомобил с топ оборудване!
ДРУГИ
Показаха наследника на Lamborghini Huracán
Skoda представи най-спортната версия на флагмана си
Red Bull отново изуми света с RB17 Hypercar
МОТО СПОРТ
Андреа Досоли е назначен за мениджър на подразделението за моторни спортове на Yamaha Motor Europe
Gold Wing трефен край Китен събра над 130 участници, Красимир Божинов разказва за мото срещата
КТМ обяви, че разширява академията си
AMA National Enduro: Първа победа за 2024 г. за Стюард Бейлър в “Wiseco Flying W National”
Ендуро Екстрийм Ботевград дадоха информация за състезанието на 21-22 септември
АВТО СПОРТ
Нови четири рекорда на драга във Видин по време на Третия кръг от Републиканския шампионат по драг рейсинг
Кърджали и Джебел стават арена на офроуд състезание в края нa септември
Белгиец спечели Рали Акрополис
Грандиозна сделка в падока: Астън Мартин обявява Ейдриън Нюи до дни
Ред Бул иска ФИА да провери предните крила на Макларън и Мерцедес