Тим Гайсер: Мисля вече за 2022 г

Стефан Илиев

След един от най-трудните и интензивни сезони в историята на мотокроса, Тим Гайзер от Team HRC имаше възможност да разсъждава върху случилото се. Завършването на шампионата с осем старта за шест седмици означаваше, че всеки момент той беше фокусиран върху състезанията. Сега, когато прахта от шампионата се уталожи, Гайсер завърши трети. Словенецът вече може да говори за миналия сезон, както и за това, което той очаква от предстоящия MXGP календар за 2022 г.

Какво правите сега и какво сте направили след края на сезона?

Имам малка почивка в Хърватия, само за да презаредя малко батериите и да позволя на тялото ми да се възстанови от много трудния край на сезон 2021. Имах и малко тестове на някои неща, след последния кръг. Сега просто се опитвам да се отпусна и да прекарам малко време без мотора. Така, когато започна да тренирам отново за 2022 г. , ще съм свеж.

Как бихте обобщили своя сезон 2021?

Сезонът 2021 определено беше труден, както психически, така и физически. Всички ездачи преминаха през много изпитания и всички натискахме до самия край. Разбира се, не успях да стана световен шампион. Не успях да постигна целта си, но имаше много хубави моменти. Беше трудно да се доближа толкова близо и да не го осъществя, но ще използвам това като мотивация за следващата година и ще се опитам да продължа да подобрявам тези малки детайли.

Кои бяха най-добрите ви спомени от годината?

Очевидно започна много добре в Русия с две първи места и след това имах наистина добри маншове. Победата в последната обиколка в Матърли Базин със страхотна битка, а след това имаше няколко отлични състезания в Турция. Вероятно най-важното беше в Германия, когато успях да се върна след контузията си и да спечеля втория манш и общото класиране. Просто трябваше да покажа на всички, че съм готов наистина да се боря за шампионата. Беше страхотно да споделя тези моменти с екипа HRC, тъй като те винаги са вярвали в мен, дори когато се борех. Също така беше добре да се върнат феновете на състезанията. Те дават невероятна атмосфера на трасето. Стартовете във Франция, Испания, а след това и последните в Италия наистина показаха колко страхотна може да бъде атмосферата на състезание по мотокрос. Надявам се, че още повече фенове могат да дойдат и да подкрепят състезателите през следващата година.

А какво ще кажете за нещата, които искате да промените?

Това бяха наистина много наистина малки неща. Разбира се, бих искал да не бях получил контузия след Турция, тъй като имах около 30 точки преднина в шампионата. Карах наистина добре и контролирах серията, когато това се случи. Катастрофата в Локет, когато лостът се заби в ръкохватката, ми костваше много точки. Имаше и няколко други неща, които не минаха по план. Нищо наистина голямо, но когато първенството се свежда до малък брой точки, тези малки неща се събират.

Какво мислите за календара за 2022 г.?

Не съм се фокусирал твърде много върху календара за следващата година. Последните две години ни научиха да се подготвяме за промени, така че всъщност няма да се подготвям за конкретни кръгове. Започването на подготовка от края на февруари обаче не ни дава много свободно време тази зима. Трябва да се уверя, че правя каквото трябва, за да съм готов.

Има ли събития, които се открояват за вас?

Хубаво е да се видят някои презокеански състезания отново в календара и се надявам да се случат. На тези кръгове винаги е интересно да се ходи и е важно да е правилно „световно“ първенство. Те също са важни за Honda и всички техни спонсори. Радвам се, че няколко пъти ще излезем извън Европа. Също така се вълнувам за всички нови кръгове, които имаме в календара, тъй като е хубаво да отидеш на различни места. Поддържането на нещата свежи е важно и идва на всеки нов старт на писта, която не сме виждали преди.

Няма уточнение дали ще се върнете към двудневни състезания или ще се придържаме към еднодневния формат. Какво е вашето мнение за това?

Мисля, че бях съвсем ясен, че искам да се върнем към двудневния формат. Вярвам, че е по-добре световното първенство да се проведе в рамките на два дни, а не само еднодневен формат, какъвто карам, когато отида в Словения за национално състезание. Това ни дава малко повече шанс да оправим мотора и да направим нещата малко по-безопасни, тъй като можем да променим много и да видим как работи. След това все още имаме шанс да ги променим отново преди състезанията. Знам, че много пилоти искат еднодневния формат, но те също използват тренировъчни трасета. Или пък трасета в района в събота, защото искат да работят върху нещата и да получат нещата перфектни за състезателния ден. Може би квалификационното състезание би могло да бъде стимулирано повече или просто правим времеви тренировки за избор на позиция. Вярвам, че MXGP трябва да бъде двудневно събитие.

Какви са вашите надежди за 2022 г.?

Целта всяка година е да стана световен шампион. Това е, което всеки ездач желае. И особено аз, след като спечелих титли в миналото и бях толкова близо тази година. Това е, върху което ще бъда фокусиран.


Next Post

EICMA 2021: Голямото завръщане – победи страстта с над 340 000 посетители

Изложението на две колела EICMA 2021 удържа победа. В крайна сметка победи страстта, голямото желание на публиката да изживее събитието присъствено. Победи решимостта на изложителите и желанието на търговците да […]