Studio Linson Moto Grand Prix Севлиево 2024.
Отборите на „Ябланица МХ“ при юношите и „АИТ рейсинг тийм“ при мъжете са новите носители на Отборната купа на България по мотокрос за 2024. Двата тима си осигуриха титлите по време на „Grand prix Севлиево“ – 8 кръг от Републиканския ни шампионат по мотокрос, в който се включиха над 110 състезатели от България и Сърбия. Отборът от Ябланица изпревари тимовете на „Фактори рейсинг 76“ и „М6 Yamaha рейсинг тийм“, а пловдивчани събраха повече точки от отборите на „Киппен МХ рейсинг тийм“ и „НСА моторспорт“.
На гости на Studio Linson Moto са Тоно Маринов и Васил Георгиев. Цялото видео от Grand Prix Севлиево 2024 може да видите ТУК!
Интервюта на терен: Христо Генчев
По текста работи: Деница Герчева
Здравей, Тони, благодаря ти отново, че си гост в STUDIO LINSON MOTO. Нека да започнем с едни малко по-неприятни новини около теб. Разбрах, че си претърпял контузии. Какво се случи?
Бях паднал и бях счупил ключица. Ударих си рамото много сериозно, пукнах си лопатката на гърба. Определено сега ми е трудно. Карането в Севлиево ми е трето за месеца.
За състоянието ти представянето ти е супер, а и в класа ти има сериозна конкуренция. Зад теб са момчетата от Самоков, които доста натискат.
Определено е така. Конкуренцията не е малка.
Кажи за машината ти. Това също ни вълнува. Тъй като отлично знам, че ти си голям фен на двутактовите мотори и изведнъж четиритактов.
Минах на четиритактов мотор. Така е. Излезе оферта и щом може да се вземе по-нов мотор, нямаше място за колебание.
Пасва ли ти машината.
Трудно ми е още. Не мога да се отпусна на него. На двутактовия съм му свикнал, по-маневрен е, а този е доста по-тромав. Още му свиквам. Не се оплаквам, доста съм си доволен от мотора, просто ще отнеме още малко време да свикна. Да кажа и на аудиторията – Ямаха са най-хубавите мотори. (смее се)
Ей сега ще започнат коментартите „ти луд ли си“.
Шегата на страна, но наистина съм много доволен от Ямаха и определено машината си струва. Кара ми се двутактов мотор, не мога да кажа, че не ми се кара, но за момента това е положението.
Ще участваш ли във всички състезания до края?
Иска ми се на Хисаря да дойда.
На Хисаря трасето е много хубаво.
Да, чувал съм, че е така.
Ако не си карал след промените, трябва да го направиш. Много е добре трасето. Ако имаш възможност, последното състезание е в Гоце Делчев и трасето е феноменално. Много ще ти хареса, особено на твоя стил каране.
Ще опитам, да. Всичко е пари, обаче нали знаеш. Добре, че са близките ми хора да ме подкрепят, без тях съм за никъде.
Ако няма подкрепа от най-близките си загубен във всяко едно отношение, дали ще е мотокрос или друго хоби – няма значение. Най-големият успех са хората, които са зад нас.
В тази връзка искам да благодаря на доктор Дренски, ако не беше той – нямаше да го има този мотор и щях да карам още стария.
Пожелавам ти все повече хора да ти помагат, ти го заслужаваш. Желая ти успех във всяко едно начинание и всяко едно състезание. Нещо да финал?
Благодаря на всички, които ме подкрепяте. Без вас съм за никъде.
Следващ мой гост е Васко Георгиев от Самоков, състезател в клас МX, който се състезава за отбора „Bonev Racing Team”
Разкажи ни първо как дойде мотокросът при теб. Откога започна да караш и откога си свързан със спорта?
На мотор съм от 7 годишен. На 9 годишна възраст в Самоков ми е първото състезание по мотокрос. Оттогава започнах професионално да се състезавам. Карал съм във всички класове. През 2016-та година ми беше първото състезание в MX1. Toгава карах с Йовчев, Радута, Калоян Илиев, Шевки Шевкиев също беше там. Точно на това състезание се бях зарекал, че повече няма да карам и приключвам с моторите.
Да, обаче ето те тук отново на трасето. Какво се случи, за да се върнеш отново.
Моят вуйчо е треньор. Започна да тренира едно момче в MX2 – Васил Атанасов и покрай него започнах и аз отново да се запалвам по моторите. Купих си мотор и всичко започна отначало.
Защо „Сузуки“?
Със „Сузуки“ най-малко ядове съм имал, но догодина може би ще го сменя.
Не е конкурентен на останалите ли?
Да, мисля, че е доста по-слаб от другите.
Насочил ли си се към някоя марка?
Вероятно ще бъде или Ямаха или Кавазаки.
Супер. Разкажи ни малко за отбора, към който караш.
През този февруари с моя вуйчо решихме да направим отбор. Името на вуйчо ми е Васил Бонев, затова и отбора е „Bonev Racing Team”, иначе аз съм председателя на отбора и го направихме, за да мога и аз да карам за собствено удоволствие.
Мислите ли да правите нещо с клуба по посока на децата и детското каране, защото вие наистина сте в меката на мотокроса. Както Севлиево, така и Самоков са емблемите в този спорт.
За догодина, ако всичко е наред, ще има треньори и за новите попълнения, аз също ще помагам с каквото мога, така че със сигурност перспективата е и към децата. Разбира се няма как и без спонсори, затова търсим активно такива. Правим го за хората, които идват след нас.
Това е похвално, защото сам знаеш, че без деца мотокроса умира. Не знам догодина в 50 кубика колко деца ще има. Не е положителна тенденцията, което е тъжно, но само времето ще покаже.
Виж, аз се радвам, че все още има момчета, които харесват този спорт. Той е силов, мъжки спорт и виждаме, че младежите искат да се занимават с него, което е похвално.
Със сигурност това е скъп спорт, но любовта към него, е голяма. Ето, това каза и ти. Карал си. Спрял си. Върнал си се. Това е страст, която няма как да изчезне. Който един път се е докоснал до мотокроса, знае, че отказването от спорта е почти невъзможно.
Истината е, че оттук излизат истински мъже.
Какво е твоето послание за финал
Нека да сме живи и здрави всички, да приключи успешно сезона.
ДРУГИ
Валентин Милев влиза в световния шампионат по „Супер Ендуро”
Ексклузивно: Петър Петров говори за MXGP и затова как става мениджър на AIT Racing
Преслав Иванов на гости на STUDIO LINSON MOTO в Главиница
МОТО СПОРТ
Гараж Мото и WP Pro обявяват програма за подкрепа за трима млади български пилоти през 2025
Коуди Уеб се сбогува с Шерко
Мотокрос календар 2025 на БФМ
КТМ има 3 милиарда евро дългове?
2025 KTM EUROPE ADVENTURE RALLY ще вилнее в Румъния
АВТО СПОРТ
Серхио Перес напуска Ред Бул след края на сезона във Формула 1
DEFENDER: Официален автомобилен партньор на Дакар от 2025 Г. и участник от 2026
Проблемите на Люис Хамилтън в Мерцедес не притесняват ръководителите на бъдещия му отбор Ферари
Верстапен заяви, че е „загубил всякакво уважение“ към Ръсел след изслушването на стюардите в Катар заради инцидента в квалификацията
Статистика след старта за Гран При на Катар във Формула 1