Пилотът на Mercedes-EQ Щофел Вандорн оцеля след колата за сигурност и спечели 4-ия кръг от шампионата на ФИА в електрическата ФормулаЕ. Състезанието бе по улиците на Рим. След като вчера победата на E-Priх в Рим грабна Жан-Ерик Верн, Вандорн доминира в подобна щура надпревара днес.
На квалификацията своята първа полпозишън в кариерата спечели Ник Касиди от екипа на Envision Virgin Racing. Той победи с 0,332 сек. друг новак – Норман Нато от Venturi Racing. Паскал Верлайн (Porsche Team) бе трети на 0,619 сек. Четвъртото място на старта зае Вандорн, но на 2,348 сек.
При старта Касиди издържа като лидер само няколкостотин метра. Той допусна грешка при спиране и колата му се завъртя. После Кивито каза, че е имал проблем. Проблемът го смъкна на 11-о място.
След като Касиди изостана, пилотът на Venturi Racing Норман Нато получи аванс. Но и той прекара много малко време отпред като лидер. Верлайн направи страхотно изпреварване при спирането, блокирайки задните си колела, докато минаваше покрай французина.
При Касиди след известно време, нещата ставаха все по-лоши. Оливър Роуланд с Nissan взе първата си порция в режим на атака и се опита да се промъкне отвътре на Касиди. Нямаше достатъчно място и той прати Кивито в оградата. Касиди се върна в ход, макар и с повреда на каросерията и пробив на дясната задна част.
След като технически проблем попречи на Лукас Ди Граси да спечели състезанието вчера, неделята не беше много по-добра. Той се сблъска със Себастиен Буеми от Nissan след 30 минути. Пилотът на Audi Sport се вряза в стената отпред. Показани бяха жълти флагове, колата на бразилеца беше възстановена и парчетата от пистата бяха отстранени.
Само няколко минути преди жълтия флаг, Вандорн си проправи път пред Верлайн и имаше преднина. Верлен пък взе втората си порция енергия в режим на Атака. Пилотът на Mahindra Racing Александър Симс го хвана неподготвен, когато бе развят зеления флаг.
След 25 минути до финала, Вандорн си осигури удобна преднина пред Симс и Верлайн.Максимилиан Гюнтер (Andretti Autosport) беше далеч на 4-о място. Ранния лидер Нато бе след него, следван от швейцарския си съотборник Едоардо Мортара. В топ 10 влизаха Роуланд, Буеми, Мич Еванс и Антонио Феликс Да Коста.
Докато Вандорн убедително водеше, съотборникът му Ник де Врийз влезе в топ 10. Зарядът му стигна до 9-о място, но след малко повече от 20 минути, той излезе на евакуационната отбивка. Малко вероятно беше някой да настигне Вандорн, след като имаше пет секунди преднина пред Симс.
Бившият пилот на Формула 1 обаче не бе улеснен по пътя до карираното знаме. Причината бе Рене Раст, който катастрофира тежко и допълнително разби с още ядове и без това ужасния уикенд за екипа на Audi Sport.
След кратко прекъсване, зад колата за сигурност, Вандорн влезе начело през линията за последната обиколка, а от там и към финала. Щофел на финала остана без конкуренти. Пресече с 0,666 сек. пред Симс, който стана втори. Верлайн зае 3-о място. Четвърти си остана Мортара, а Максимилиан Гюнтер попълва първите пет.
След подиума си вчера, Мич Евънс (Jaguar Racing ) беше шести. Седми се нареди Антонио Феликс да Коща с Techeetah. Топ 10 оформиха Буеми – осми, Том Бломквист (NIO Formula E Team) и Нико Мюлер (Dragon Racing).
Последната обиколка на състезанието бе прекъсната от катастрофа с три автомобила. Тя бе предизвикана от Де Врийз, а пострадаха сам Бърд и Оливър Роуланд.Във временното класиране начело са двамата пилоти на Jaguar Racing – Сам Бърд с 43 т. и Мич Евънс 39 т. След тях обаче пилотите са се нагъчкали с по точка–две разлика. Трети е Робин Фрийнс с 34, следван от Вандорн с 33 т., Ник де Врийз и Паскал Верлайн по 32. Едуардо Мортара е 7-и с 30 т.
Световният шампионат на ФИА във Формула E продължава с още един двоен кръг в Испания на пистата Рикардо Тормо във Валенсия на 24 и 25 април. Там също ще е интересно.
ДРУГИ
ATV състезание в Ямбол
Lamborghini слага участието си във FIA WEC на пауза
LEGO Group и Формула 1 със специална серия за малки и големи
МОТО СПОРТ
Екипът на MRT RACING BETA подрежда Бен Уотсън и Том Кох за новия сезон
Triumph Racing и Боби Хюит се разделят по взаимно съгласие преди началото на сезона 2025 г.
Rockstar Energy Husqvarna Factory Racing набира сили преди SMX 2025
RED BULL KTM FACTORY RACING се впуска в сезона на световния шампионат 2025 SMX
Готов е календарът на 2025, актуализира се с връщането на Португалия и Великобритания
АВТО СПОРТ
MotoGP обяви изненадващо ново състезание
Нова точкова система за 2025 в WRC
Iron Dames включва изцяло женски екипаж в Световния рали шампионат догодина
Екипът на Monster Energy Honda 2025 Рали Дакар е потвърден
Тото Волф ще подкрепя Хамилтън и във Ферари