септември 10, 2024

Motosport.bg

Мото новини от последните минути

ФормулаЕ: Верн спечели E-Prix на Рим, след ядове за Ди Граси

Жан-Ерик Верн спечели драматичната E-Prix в Рим. Той завърши зад колата за сигурност, тъй като лидерът на състезанието Лукас ди Граси предизвика инцидент, елиминира стартиралия от първа позиция Щтофел Вандорн.

Пилотът на DS Techeetah Жан-Ерик Вергн спечели с късмет своята 10-та шампионска победа над двойката на Jaguar Racing от Сам Бърд и Мич Еванс. Те стигнаха до подиума, въпреки че стартираха 10-ти и 12-ти.

Квалификацията спечели пилотът на Mercedes Щофел Вандорн. Той се бори с трима пилоти в групата, а по чудо не бе изпреварен от Андре Лотерер с Porsche. Белгиецът направи 1:38.484, но Лотерер бе втори на 0, 0.167 сек. Трети стана Оливър Роланд с Nissan E.Dams. Четвърти на старта бе Лукас ди Граси с  Audi.

Вандорн тръгна след кола за сигурност при старта, тъй като на лек дъжд между квалификациите и състезанието беше намокрил пистата. Когато бе показан зелен флаг, вторият стартиращ пилот на Porsche Андре Лотерер направи почти незабавна атака за победата, като се хвърли към подхода към левия ляв завой 7. Докато Вандорн се защитаваше, двойката се сблъска и Лотерер успя да продължи 7-и. Пилотът на  Mercedes беше принуден да изчака и да се присъедини на 13-о място.

Това даде невероятно преднина на зарядното устройство на Nissan e.dams на Оливър Роуланд. След обещаващата квалификационна обиколка на британеца, Роуланд изглеждаше удобно на първо място. Преднината му беше кратка, тъй като му бе наложено наказание за превишаване на разрешената употреба на енергия.

Това даде шанс на четвъртия на старта – Ди Граси да поеме лидерството, докато с Верн си менкаха местата.

Двамата шампиони щурмуваха през двата си четириминутни режими на атака, като всеки път губеха първото място. Изглеждаше, че Верн се е изкачил на върха, когато взе преднина в състезанието. Тогава предимствата на мощността завършиха, благодарение на по-ефективната работа, подминавайки колите, които бяха изостанали. Ди Граси не се задържа дълго отзад, атакувайки отвътре Верн, като в завой 4 спря късно и направи звездно изпреварване за първи път.

Ди Граси изглеждаше настроен за 11-ата си победа, само за да се забави драстично по стартовата линия между завои 6 и 7. Това предизвика проблем и той приключи състезанието при неутрализирани условия.

Докато Ди Граси се забави, предимството на Вандорн беше унищожено. Белгиецът се оттегли от линията, за да избегне Audi.  Това го насочи към суровите неравности по външната линия. Задната част на колата му се хлъзна и той се блъсна тежко в стената. Съотборникът му Ник де Врийз нямаше къде да отиде и се блъсна в другия Mercedes, за да запише двойно отпадне. Първоначално беше наложено жълт флаг, преди да излезе кола за сигурност. Тъй като състезанието не се възобнови, Бърд и Евънс завършиха на подиума. Те направиха яки изпреварвания, за да изтласкат назад Лотерер и пилота на Envision Virgin Racing Робин Фринс. Комбинираният им резултат, най-добрият досега за двата автомобила Jaguar Racing, разширява преднината на отбора в шампионата.

Фринс, който се бореше да компенсира дефицит на използваема енергия спря, за да завърши 4-и. Пилотът на Nissan e.dams Себастиен Буеми завърши в топ 5, пред здраво каращия Рене Раст. Германецът стана 6-и, но стартира 20-и, защото се завъртя в квалификациите.