
Ник Касиди поведе в 16-ия последен кръг за Envision Racing при изключително трудни условия и мокра писта. Той спечели E-Prix на Лондон, като водеше от старта до финала и взе четвърта победа за сезона. Така гарантира, че тимът му Envision взе първото отборон отличие в световното първенство.
След закъснелия старт, за да премине дъжда, за да позволи безопасното провеждане на състезанието, Касиди се втурна към победата. Той победи новозеландеца Мич Еванс и новия шампион Джейк Денис (Avalanche Andretti), за да донесе короната на клиентския отбор на Jaguar – Envision Racing, който победи заводския тим Jaguar TCS Racing.
Касиди поведе от първа позиция, като бе лидер до финала и направи най-бързата обиколка на TAG Heuer в състезанието. През цялото време той държеше Еванс зад себе си. Двамата лидери отвориха преднина около 10 секунди пред третия – Денис. Jaguar I-TYPE 6, от екипа на Envision Racing, не само имаше предимството в скоростта, но изглеждаше и по-добре по отношение на енергията. Този резултат остави Касиди на второ място в класирането при пилотите.
Това позволи на Себастиен Буеми във втората кола на Envision да стане 6-и. той пък отблъсна Сам Бърд в другата кола Jaguar TCS Racing, за да осигури титлата при тимовете.
Норман Нато (Nissan) и вече бившият шампион Щофел Вандорн (DS PENKSE) бяха поставени между първите трима – съответно 4-и и 5-и, и спорещите Буеми и Бърд. Нико Мюлер (ABT CUPRA) завърши осми.
Дан Тиктъм, на родна земя с NIO 333, направи интелигентна атака срещу Едоардо Мортара от Maserati MSG Racing, за да пробие в топ 10 и да стане 9-и, пред Паскал Верлайн от TAG Heuer Porsche.
Този последен кръг от Сезон 9 онаправи Envision Racing световен шампиони при отборите – първата им титла, след предишното най-добро трето място. Те победиха заводския отбор на Jaguar TCS Racing с 12 точки. Клиентите на Porsche Avalanche Andretti също изпревариха фабричния отбор на TAG Heuer Porsche до трето място с 10 точки.
Денис завърши с 30 точки пред Касиди в състезанието на пилотите, Еванс беше трети, а Верлайн четвърти.
ДРУГИ
Асоциацията на автомобилните производители празнува 30-годишнина с иновационна конференция в София
Българският пилот Никола Цолов събира средства, за да остане във Формула 3 догодина
Ферстапен даде най-добро време във втората свободна тренировка в Мексико
МОТО СПОРТ
Теодор Кабакчиев завърши първи в Еквадор
Хорхе Мартин: Загубих битката за титлата в последното състезание
Куартараро: Няма нужда всеки уикенд да има спринт
Маркес успя да впечатли Хорхе Лоренцо
От Крупник призовават мотористите за информират преди да предпиемат каране
АВТО СПОРТ
Формула 1 обяви спринтовите уикенди за 2024 г.
След 32 години Мадрид отне от Барселона Гран при на Испания във Формула 1
Льоклер се споразумя за нов договор с Ферари до 2029 година
Тото Волф: Трудно е Ред Бул да бъдт настигнати при тези правила
Логан Сарджънт запазва мястото си във Формула 1