
Макс Верстапен с Red Bull спечели екшъна за Гран при на САЩ. Той води люта битка с Люис Хамилтън, за да помогне на неговият отбор Red Bull да вземе първата си титла при конструкторите от 2013 г. насам.
Рекордната 13-та победа на Верстапен за сезона, с която изравни рекорда на Михаел Шумахер за най.-много победи за един сезон. Успехът му и шампионският триумф на отбора дойдоха ден след като съоснователят и собственик на Red Bull Дитрих Матешиц почина. Това е важна пета титла при конструкторите за тима от Милтън Кейнс.
На старта на пистата в Остин, Верстапен потегли перфектно и излезе начело, като изпревари стартиралия от първа позиция Карлос Сайнц с Ferrari. Тъкмо испанецът и Джордж Ръсел с Mercedes се сблъскаха на завой 1, Верстапен дръпна напред, но на пистата като даде заявка за победа. Тя наистина дойде, но след голям екшън, множество излизания на кола за сигурност и рестарти.
Критична ситуация бе бавното спиране в бокса на Верстапен, с което отвори вратата за Люис Хамилтън с Mercedes. Пробилия си път напред Шарл Льоклер с Ferrari, също се възроди и бе пред Макс. Световният шампион трябваше да изпревари и двамата, за да види първи карирания флаг. Атаката му срещу Хамилтън бе само шест обиколки преди финала.
Освен заради инцидента със Сайнц, още два пъти преднината на Верстапен бе стопена. Първо заради грешката на Валтери Ботас с Alfa Romeo. После след инцидента между Фернандо Алонсо с Alpine и Ланс Строл с Aston Martin. Верстапен бе начело, но само до 36-ата обиколка.
Той влезе в бокса и механиците на Red Bull се забавиха при смяната на предна лява гума. Така мина зад Хамилтън и Льоклер. Пилотът на Ferrari бе наказан с 10 места назад заради смяна на компоненти на задвижващата система, но „свести душата“.
Три обиколки по късно Верстапен задмина Льоклер. После започна голямата битка с Хамилтън, който бе с твърдите гуми. Верстапен с медиум сликове. Те издържаха до финала и 6 тура преди края Верстапен отново бе лидер. Така спечели пред клетия Хамилтън. Льоклер остана 3-и, след наказанието му. Това бе малка компенсация за отпадането на Сайнц.
Серхио Перес с Red Bull стана 4-и, въпреки нещастията, струпали се на главата му. Той имаше санксия от пет места назад на старт, а после разби елемент от предното крило още в самото начало на състезанието. Но възкръсна и се класира в челото. Пети стана и Джордж Ръсел, който получи пет наказателни секунди заради инцидента със Сайнц на старта.
Шести беше Ландо Норис с McLaren, който изпревари Фернандо Алонсо в края на надпреварата. За Алонсо 7-о място е страхотен успех, след като се сблъска със Строл и колата ме излетя във въздуха, но падна на колелата си.
Себастиан Фетел стана 8-и, но можеше да е поне 5-и. Германецът се движеше дори в челото. Провалиха го механиците на Aston Martin във втория бокс. Те имаха проблеми при смяната на предна лява гума. Фетел стана 13 и после трябваше да наваксва с луди изпреварвания. На метри преди карирания флаг задмина и Кевин Магнусен с HaasF1 за 8-о място. Десети стана Юки Тсунода с AlphaTauri.
ДРУГИ
Валтери Ботас събра 150 000 долара за благотворителност
Льоклер: Финалът на годината ми дава увереност
Хамилтън: Имах съмнения в собствените си възможности
МОТО СПОРТ
От Крупник призовават мотористите за информират преди да предпиемат каране
Арм пъмп мъчил Маркес във втората половина на сезона
Жоан Мир ще работи с екипа на Маркес през 2024 година
От Грезини не коментират представянето на Маркес
Атанас Ангелов е победителят от състезанието в Крупник
АВТО СПОРТ
Валтери Ботас събра 150 000 долара за благотворителност
Льоклер: Финалът на годината ми дава увереност
Хамилтън: Имах съмнения в собствените си възможности
Асоциацията на автомобилните производители празнува 30-годишнина с иновационна конференция в София
Българският пилот Никола Цолов събира средства, за да остане във Формула 3 догодина