февруари 4, 2023

Motosport.bg

Мото новини от последните минути

Формула 1: Audi официално обяви, че влиза в Гран при през 2026 г.

Както се очакваше, днес, преди началото на Гран при на Белгия, германският автомобилен производител Audi потвърди влизането си във Формула 1 през 2026 г.

От Audi твърдят, че новите технически правила, които ще влязат през 2026 г., са фокусирани върху по-голяма електрификация и усъвършенстваните устойчива гориво. В допълнение към съществуващия таван на разходите при отборите, през 2023 г. ще бъде въведен таван на разходите по двигателите. Освен това Формула 1 си е поставила амбициозната цел да бъде въглеродно-неутрална състезателна серия до 2030 г

Маркус Дюсман, председател на управителния борд на Audi AG каза: “Моторният спорт е неразделна част от ДНК-то на Audi. Формула 1 е едновременно глобална сцена за нашата марка и изключително предизвикателна лаборатория за развитие. Комбинацията от висока производителност и конкуренция винаги е двигател на иновациите и трансфера на технологии в нашата индустрия. С новите правила сега е подходящият момент да се включим. В крайна сметка и Формула 1 и Audi преследват ясни цели за устойчивост”.


От Audi казват, че решението им да построят двигател, различен от другия производител на Volkswagen Group – Porsche за влизане във Формула 1, е направено, за да помогне за по-добра интеграция с различни шасита. Audi ще проектира и произвежда свой собствен двигател от базата си в Нойбург. Плановете са компанията да се свърже със Sauber. Днес обаче не беше съощено нищо по този въпрос  направено окончателно съобщение за този план.

Решението на Audi за собствен двигател породи известна интрига. Другият производител от групата – Porsche, скоро се очаква да обяви навлизането си с Red Bull във Формула 1. Porsche ще се свърже с базирания в Милтън Кейнс отбор, за да има свой собствен двигател.

Това означава, че компанията-майка VW ще трябва да финансира две отделни програми за разработка на двигатели. Това ще бъде много по-скъпо от споделянето на дизайни и повторното им маркиране. Маркус Дойсман каза, че е имало дълги дискусии в компанията дали да се обединят двигателните ресурси с Porsche или не. Все пак, необходимостта от оптимизиране на силовите агрегати за отделните отбори е накарала Audi да вземе своето решение.