Главният мениджър на Дукати в MotoGP Луиджи Дал’Иня разкри, че очаква италианската марка да започне да тества мотора си за сезон 2027 в кралския клас още през следващата година.
Както е известно през 2027 в MotoGP ще бъдат въведени изцяло нови технически правила. Те ще включват както промени по аеродинамиката и шаситата, така и нови, по-малки двигатели. Настоящите 1000-кубикови агрегати ще бъдат заменени от такива с работен обем от 850 кубически сантиметра, а целта е по този начин поне малко да се намалят скоростите, които станаха опасно високи в последните години.
„Работим по новите правила. Имаме някои идеи и работим по тях. Трудно е да дадем точни срокове, засега имаме само идеи. Но смятам, че със сигурност ще започнем тестовете догодина“, заяви Дал’Иня по време на теста в Барселона по-рано тази седмица.
Като част от подготовката за новите правила двигателите в MotoGP ще бъдат замразени в началото на сезон 2025, поне за производителите, които не разполагат с по-голяма свобода за развитие. Дал’Иня коментира и този аспект, който ще направи предстоящата зима много важна за всички.
„Не знам какво ще стане догодина. Новият сезон дава нови възможности. Така че производителите, които в момента страдат, могат да изскочат в челото, нищо не се знае. Затова трябва да си фокусиран върху проблемите, които имаше да решаваш и да се опиташ да развиеш възможно най-много мотора. Това е нашата задача и ние ще се опитаме да я изпълним“, коментира техническото гугу на Дукати.
Според настоящите правила за развитие Дукати има най-голямото ограничение за развитие, докато Хонда и Ямаха са на противоположния полюс. Двете японски марки са в най-ниската категория на правилата и няма да подлежат на замразяване на двигателите. Априлия и КТМ са в малко по-горна категория и ще трябва да замразят агрегатите си.
ДРУГИ
КТМ има 3 милиарда евро дългове?
KTM потвърди ангажимента към MotoGP, няма да търси финансова помощ от Ред Бул
Може ли Сузуки да се върне в MotoGP?
МОТО СПОРТ
Гараж Мото и WP Pro обявяват програма за подкрепа за трима млади български пилоти през 2025
Коуди Уеб се сбогува с Шерко
Мотокрос календар 2025 на БФМ
КТМ има 3 милиарда евро дългове?
2025 KTM EUROPE ADVENTURE RALLY ще вилнее в Румъния
АВТО СПОРТ
Серхио Перес напуска Ред Бул след края на сезона във Формула 1
DEFENDER: Официален автомобилен партньор на Дакар от 2025 Г. и участник от 2026
Проблемите на Люис Хамилтън в Мерцедес не притесняват ръководителите на бъдещия му отбор Ферари
Верстапен заяви, че е „загубил всякакво уважение“ към Ръсел след изслушването на стюардите в Катар заради инцидента в квалификацията
Статистика след старта за Гран При на Катар във Формула 1