Поне едно чисто ново Volvo участва в краш тестове в центъра на ден. Този факт допринесе за запазването на безапелационната лидерска позиция на Volvo Cars в автомобилната безопасност и до днес.
Тази година уникалната краш тест лаборатория на Центъра за безопасност на Volvo Cars празнува своята 20-годишнина. По време на откриването й от шведския крал, през 2000 г., това беше една от най-модерните лаборатории от този вид в света и в много отношения е и до днес.
И до ден днешен тя подпомага инженерите на Volvo Cars да внедрят революционни новости при безопасността и да се анализират реални пътнотранспортни произшествия, тъй като компанията се стреми към бъдеще, в което никой не е убит или сериозно ранен в нов Volvo автомобил.
„Да се ангажираш с безопасността не означава да преминеш тест или да получиш оценка за безопасност“, сподели Томас Броберг, един от водещите инженери по безопасност на Volvo Cars и ветеран от две десетилетия в компанията. „Нашият ангажимент към безопасността е да разберем как и защо се случват инциденти и наранявания и след това да разработим технологията, която да помогне за предотвратяването им. Надяваме се, че нашата новаторска работа ще вдъхнови другите да следват нашата амбиция да намалим жертвите по пътищата по целия свят. ”
Лабораторията на Центъра за безопасност на Volvo Cars е многофункционално съоръжение, което позволява на инженерите по безопасност на Volvo Cars да пресъздават безброй пътни ситуации и произшествия и да извършват тестове, които надхвърлят регулаторните изисквания.
Лабораторията съдържа две тестови писти с дължина съответно 108 и 154 метра. По-късата от двете е подвижна и може да бъде позиционирана под ъгъл между 0 и 90 градуса, което позволява краш тестове под различен ъгъл и при различни скорости или да симулира катастрофа между две движещи се коли. Автомобилите могат да се удрят със скорост до 120 км/ч.
Отвън има място за извършване на краш тестове като преобръщане или излизане от пътя, при което автомобилите се изстрелват в канавка с висока скорост. Тук Volvo Cars предлага и възможности за спасителните служби, които да усъвършенстват своите животоспасяващи умения, както направи по-рано тази година, когато пусна нови Volvo автомобили от височина 30 метра, за да симулира тежките щети, открити при екстремни катастрофи.
Вътре в главната зала се използва огромна бариера за тестване на различни челни, задни и странични удари. С тегло от изумителните 850 тона, бариерата може да се движи, ако е необходимо, с помощта на въздушни възглавници.
Освен това има около две дузини други неподвижни и подвижни бариери, които се използват при краш тестване, включително лосоподобна конструкция за симулиране на катастрофи, включващи тези животни.
По време на катастрофа автомобилът, манекените за краш тестове и бариерите са снабдени със сензори, които позволяват на инженерите на Volvo Cars да регистрират подробно цялата верига от събития. Десетки камери с ултра висока разделителна способност също заснемат краш теста от всеки възможен ъгъл.
Преди истинския краш тест, въпросният модел автомобил вече е преминал през хиляди компютърно симулирани тестове. След това всички данни, генерирани от този тест, се използват от инженерите на Volvo за разработване на по-безопасни автомобили.
Тъй като компанията се придвижва към изцяло електрическо бъдеще, Центърът за безопасност през последните години е оборудван и подготвен специално за безопасно провеждане на краш тестове с електрически автомобили.
ДРУГИ
Болид с 3 победи във Формула 1 се продава на търг
Gold Wing трефен в Китен
Triumph продава на търг два мотоциклета на Джеймс Бонд
МОТО СПОРТ
Главиница приема поредния старт от Отворения календар по мотокрос
Кабакчиев ще гони поредно добро класиране в Турция
Пълно класиране при пилотите в MotoGP след Гран При на Япония
Полша ще бъде домакин на “FIM Enduro Vintage Trophy” през 2025 г.
Веселин Велинов и Христо Димитров на гости на STUDIO LINSON MOTO в Перник
АВТО СПОРТ
Предстои зрелищен финален кръг от шампионата по Драг Рейсинг за мотори
Toyota преговаря за завръщане във Формула 1
Враца ще е домакин на рали за ентусиасти
Нова вело писта в Казанлък
Нов състав от трима пилоти в KTM Rally Team – Husqvarna и GASGAS вече не съществуват